Gå til innhold

lengde på serviceopphold?


Anbefalte innlegg

Joysticken på min e61 ble litt sprø for litt siden :p opp ble venstre og høyre ble ned... Nå er det snart 4 uker siden jeg sendte den in, og jeg begynner å bli temmelig irritert!

 

Hvor lenge kan forhandleren din ha mobilen din inne før du kan kreve ny mobil eller å heve kjøpet? Er det noen regler eller kan de ha den så lenge de vil?

Endret av Dhack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

Du skal få vite hvor lang tid servicen maksimalt vil ta når du leverer den inn. 4 uker er i stiveste laget.

 

Og JFTR; det heter "serviceopphold". :)

Lenke til kommentar

Jeg mener det er maks to uker, så har du krav på en ny telefon.

 

Edit: Jeg søkte litt rundt, og det kan se ut som om det er formulert såpass løst i loven, at det som gjelder er at den skal fikses uten at det medfører "vesentlig ulempe" for deg, og innen "rimelig tid". De to begrepene i anførselstegn vil jo alltid være noe som må bedømmes fra sak til sak. Dermed er det umulig å simpelthen banke forbrukerkjøpsloven i bordet i dette tilfellet. Skulle jo gjerne hatt en presedensskapende høyesterettsdom å vise til, men jeg tror ikke at et par uker for lang reparasjonstid på en mobiltelefon har nådd så langt i vårt rettssystem. Kanskje i USA...?

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Det kommer veldig ann på hva skaden er. Hvis det er en enkel feil som kan rettes på sørvisstedet til de du kjøpte den av bør det går ganske fort. Derimot om det blir reklamasjon eller en komplisert feil, må den kanskje inn til Nokia igjen, og da kan det lett ta fire uker.

Lenke til kommentar

2-3 uker er vel det de fleste ser som normal tid.

Det skal riktignok ganske lang tid til før man evt. får gjennomslag for å heve kjøpet.

Tar det unormal lang tid kan butikken reklamere til Nokia og kanskje få godkjent bytte i swap så du slipper å vente så lenge.

 

Dradd: Ja, Zodiac er så raske så vi fortsatt venter på en salgspakke fra oktober.

Lenke til kommentar

De fleste er vel enige om at "rimelig" tid er 3 uker - men kan strekkes til 4 uker dersom kostnaden ved omlevering regnes som urimelig stor for butikken.

 

Om du har etterspurt og fått / ikke fått lånetelefon innvirker også på tidsaspektet rundt "rimelig tid". Har du lånetelefon kan butikken drøye lenger, men ikke mye.

 

Mitt tips er som alltid å ta kontakt med butikken og spør om det er mulig å komme til en snarlig løsning som alle kan være fornøyd med. Ting blir ikke bedre av at man sitter hjemme og lurer på hva som skjer. Effektiv og god komunikasjon løser det meste !

Lenke til kommentar

Samme problem her, det nærmer seg fire uker på torsdag faktisk. Men jeg har nå ringt flere ganger først på torsdag og da sa de skulle ringe tilbake fredag og si hvordan det lå ann. Fikk ingen telefon, ringte på lørdag og kjefta og klagde så nå venter jeg på en telefon om hvordan det ligger ann, selvom jeg tviler på at noen vil ringe.... Dette er da dataspesialisten på triaden hvis noen lurte.

Lenke til kommentar
Var det ikke noe på NRK FBI eller TV2 Hjelper deg nå nylig, at en har krav på en lignende mobil mens mobilen er til reperasjon?

8557005[/snapback]

Du har krav på en telefon som dekker de primære funksjonene.

På en mobiltelefon er det å kunne ringe og å sende sms. ;)

Lenke til kommentar

Ta kontakt med forhandler og si at du nå ikke godtar å vente lenger på telefonen. Be de ta kontakt med Nokia og få omgjort telefonen til en reklamasjonssak. Og be så om å få en ny telefon.

 

Jeg har selv gjort dette med en SE W810i hos Spaceworld.

Lenke til kommentar

Fikk utrolignok telefonen idag :p hehe Hadde bare mangla at de ikke hadde fikset den.. Var fra Zodiac :p hehe

 

forresten.... mobilen min virker pokker meg ikke.... noen som vet noe om hvilke rettigheter jeg har nå? 4 uker på service såvirker den i 5 minutter før samme feilen oppstår?

Endret av Dhack
Lenke til kommentar
Var det ikke noe på NRK FBI eller TV2 Hjelper deg nå nylig, at en har krav på en lignende mobil mens mobilen er til reperasjon?

8557005[/snapback]

Du har krav på en telefon som dekker de primære funksjonene.

På en mobiltelefon er det å kunne ringe og å sende sms. ;)

8558717[/snapback]

 

Jeg skal ha en 3G-mobil når jeg leverer inn min N73 ellers så blir det bråk ;)

Endret av m99
Lenke til kommentar
Var det ikke noe på NRK FBI eller TV2 Hjelper deg nå nylig, at en har krav på en lignende mobil mens mobilen er til reperasjon?

8557005[/snapback]

Du har krav på en telefon som dekker de primære funksjonene.

På en mobiltelefon er det å kunne ringe og å sende sms. ;)

8558717[/snapback]

 

Jeg skal ha en 3G-mobil når jeg leverer inn min N73 ellers så blir det bråk ;)

8566285[/snapback]

Da blir det bråk... du har ikke krav på det.

Lenke til kommentar
Fikk utrolignok telefonen idag :p hehe Hadde bare mangla at de ikke hadde fikset den.. Var fra Zodiac :p hehe

 

forresten.... mobilen min virker pokker meg ikke.... noen som vet noe om hvilke rettigheter jeg har nå? 4 uker på service såvirker den i 5 minutter før samme feilen oppstår?

8565035[/snapback]

 

Ingen som vet noe? Har jeg rett til å hevet kjøpet eller noe sånnt? er jo kjipt å måtte sitte nesten 2 måneder uten tlf da :(

Lenke til kommentar
Fikk utrolignok telefonen idag :p hehe Hadde bare mangla at de ikke hadde fikset den.. Var fra Zodiac :p hehe

 

forresten.... mobilen min virker pokker meg ikke.... noen som vet noe om hvilke rettigheter jeg har nå? 4 uker på service såvirker den i 5 minutter før samme feilen oppstår?

8565035[/snapback]

 

Ingen som vet noe? Har jeg rett til å hevet kjøpet eller noe sånnt? er jo kjipt å måtte sitte nesten 2 måneder uten tlf da :(

8568833[/snapback]

Hvis dette var 1. gangs reparasjon har du ikke krav på det, desverre.

Den må sendes inn igjen, men snakk med butikken/verkstedet først og send med en kopi av servicerapporten.

Dette er en reklamasjon på en telefon de akkurat hadde inne hos seg og skal bli prioritert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...