Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo


Anbefalte innlegg

Nei, skal skrive kontrakt i løpet av denne uken, senest starten av neste uke.

Valget ble Ghia X, pga setene med memory er standard på denne modellen,mens Tit. X er extr. og da kunne de ikke levere før i vinter.

Utstyr blir:

GHIA X STV 2.0 TDCI 130hk. M6 Partik. filter Sort met.

2 sett hjul.

Navi. 6 cd. berøringsskjerm/klima over radio.

Alarm.

HID.(inkl. stat. lys.)

Komfortpakke.

Mørke ruter.

8-veis el. seter, uten klima. (klima kan leveres i nov.)

El. soltak.

Lakkforsegling.

Bagasjeromsgardin.

IVDC..........

Skvettlapper foran.

Spoiler bak.

Automat. nivå reg. bak.

Nøkkel fri start og adkomst

Interiør blir Beige skinn og sort topp.

8838658[/snapback]

 

 

Pokker, hvor ble det av innlegget mitt da..??

Skrev et som forsvant.

 

Er el.sete m/memory utsolgt?? Håper ikke det gjelder for den jeg har bestilt.

Vet du om det er slik at nye kontrakter ikke kan levere disse setene på Tit X før vinteren eller om de rett og slett kan levere uansett når kontrakt ble skrevet?

 

Du har krysset bra på utstyrlista ser jeg :)

Blir en knall bil dette :thumbup:

8838804[/snapback]

Vet ikke om tidligere kontrakter. Etter å ha gått litt hardt på selger igår, var det noen poster fra tidligere tilbud på TIT. X som ble vanskelig å levere. Han snakket da om sen høst, kanskje vinter.

 

Det gjaldt:

El. seter med mem.

Navi. Ford converse.

klima i seter.

RDC. (mulig den var i converse)

 

Men GhiaX hadde el.seter med memory standard, så da ble det litt enklere. Måtte si fra meg noe av det "unødvendige" stasjet, kanskje like bra for kontobalansen.

Selgeren hadde en sort GhiaX med kremfarget skinn utstilt, jeg ble betatt i samme sekund. En liten eim av det øvre premium segment.

Bestilte også el.seter med memory passasjer.

Denne kunne leveres midt sept.

Tror du må ta en runde med selgeren din.

Snakket med to forskjellige forhandlere. Den ene var "no problem", den andre var mere realistisk.

Gikk for sist nevnte, best pris også.

8839365[/snapback]

test

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
GeirOr skrev i en annen tråd:

 

Bestilte min Mondeo Titanum X i begynnelsen av Mai. Selger sa da at forhandlere i Norge skulle få produksjon på noen biler i Juni.

Min forhandler fikk tildelt 3 biler, og jeg var en av de som skulle få bilen prodsert i denne perioden.

 

Jeg har jevnlig vært i kontakt med forhandler, men de har ikke fått noen bekreftelse på dette enda.

 

Er det flere som har blitt lovd at bilen skulle være i produksjon i Juni? Levering månedskifte Juni/Juli??

 

Er litt smånervøs nå før levering.. Kjøpte bilen ut i fra prøvetur med den gamle Titanum X modellen.. Satser på at opplevelsen blir ett hakk bedre.

 

----------

Da er du i samme situasjon som Fatmann33 og jeg. Vi bestilte også på denne "kvoten". i omtrent samme tidsperiode som deg.

Men din forhandler har vært noe mer optimistisk på leveringsdato. Hos meg er det sagt slutten av juli, men på deres system er min bestilte bil oppført med juni som produksjonsmåned. De sier at dato vil komme når som helst. Regner vel med at det er slik for deg også.

Vil du fortelle utstyr, farge etc på din bestilte bil?

8837877[/snapback]

 

 

Jeg bestilte min 10/5 og var produsert 6/6 og er visst kommet til Oslo sa forhandlen min så da blir det ny bil 2/7

Lenke til kommentar

Jeg bestilte min 10/5 og var produsert 6/6 og er visst kommet til Oslo sa forhandlen min så da blir det ny bil 2/7

8843199[/snapback]

 

Ble veldig forhåpningsfull etter å ha lest innlegget ditt og ringte nå nettopp min forhandler. Har ikke kommet noe dato på min bil men han mente at Ford oppdaterte sitt system hver onsdag slik at det kan være at noe skjer imorgen :thumbup:

Min bestilling ble lagt inn 30.04, men forhandleren sier at det kan være at noe av mitt utstyr gjør at den blir noen dager forsinket i forhold til din.

Hvilket utstyr har du bestilt?

Lenke til kommentar

Nyeste utgave av bladet BIL kom ut idag med en sammenligningstest av Avensis, Passat og nye Mondeo. De vurderer disse til å være klasseledende.

Nye Mondeo vant testen :thumbup:

Passat like bak men Avensis en god del poeng mindre.

 

Mondeoen i testen var utstyrt med 18" og 235/40. Testerne mente at dette var ugunstig med tanke på sporing etc og de mente at 17" med litt mere gummi hadde vært å foretrekke. Til tross for dette uheldige felg/dekkvalget konkluderes det med at Mondeo er best på kjøreegenskaper.

 

Dette med dekk/felger er vel noe å merke seg for oss kjøpere. Jeg hadde egentlig tenkt å oppgradere til 18" men jeg tror jeg dropper dette.

Lenke til kommentar
Er det noen i forumet som skal ha innbytte.

 

Evt. hvor mye avslag gir Ford, i forhold til privatsalg.

8845542[/snapback]

 

----

Jeg solgte privat. Jeg "tjente" 40`på dette i forhold til innbytte hos Ford. (jeg solgte en MB 2002 mod)

I tillegg har du et mye bedre utgangspunkt uten innbytte når du skal forhandle pris.

Det er faktisk helt umulig å få store rabatter hos Ford nå (og vi skal være glad for dette mtp annenhåndsverdi)

Fatmann33 og jeg opprettet en storkundeavtale på vegne av våre arbeidsgivere og fikk maks rabatt på bakgrunn av dette.

Ca 5-7% rabatt på bilpris (uten avgift) er maks. Mulig du kan forhandle til mer rabatt på felger, skiboks og annet rekvisita som forhandler selger.

Lenke til kommentar
Tenkte meg noe sånt, da blir det privatsalg.

 

Stusser litt over rabattene.

I mitt tilbud kom bil og utstyr på tilsammen på 331000

Fikk 35000 i rabatt før avgifter..

8845901[/snapback]

 

---------

Vil anta at ca 10000,- av rabatten er på vinterhjul/felg. (sannsynligvis ikke spesifisert) Men det kan jo se ut som du har fått en god pris.

Lenke til kommentar
Ligger nok der.

 

Forhandlet 2 steder, selgeren som ga meg det siste tilbudet, virket ikke fornøyd.

Så da må det være bra.

 

Har du handlet i Oslo..?

8846152[/snapback]

 

Nei i Trondheim.

 

Hadde 2 forhandlere men de kom likt i pris og jeg valgte den nærmeste geografisk.

Lenke til kommentar
GeirOr skrev i en annen tråd:

 

Bestilte min Mondeo Titanum X i begynnelsen av Mai. Selger sa da at forhandlere i Norge skulle få produksjon på noen biler i Juni.

Min forhandler fikk tildelt 3 biler, og jeg var en av de som skulle få bilen prodsert i denne perioden.

 

Jeg har jevnlig vært i kontakt med forhandler, men de har ikke fått noen bekreftelse på dette enda.

 

Er det flere som har blitt lovd at bilen skulle være i produksjon i Juni? Levering månedskifte Juni/Juli??

 

Er litt smånervøs nå før levering.. Kjøpte bilen ut i fra prøvetur med den gamle Titanum X modellen.. Satser på at opplevelsen blir ett hakk bedre.

 

----------

Da er du i samme situasjon som Fatmann33 og jeg. Vi bestilte også på denne "kvoten". i omtrent samme tidsperiode som deg.

Men din forhandler har vært noe mer optimistisk på leveringsdato. Hos meg er det sagt slutten av juli, men på deres system er min bestilte bil oppført med juni som produksjonsmåned. De sier at dato vil komme når som helst. Regner vel med at det er slik for deg også.

Vil du fortelle utstyr, farge etc på din bestilte bil?

8837877[/snapback]

 

Jeg har bestilt en Titanum X 2.0 Sort Metallic 130hk

Alarm

Alu 18" Y

Bagasjeromsnett og matte

Bi-Xenon

Komforpakke

Navigasjon - Avansert

Mini reservehjul

8 veis el justert førersete med minne

Ventilerte forseter

Spoiler

Skvettlapp foran

Takrails - Metallfarget

Soltak

 

Bestilte via storkundefordel hos min arbeidsgiver. 12% total rabatt før avgift og frakt.

Har enda ikke fått bekreftet noen leveringstdato... :dontgetit:

Lenke til kommentar

 

Da er du i samme situasjon som Fatmann33 og jeg. Vi bestilte også på denne "kvoten". i omtrent samme tidsperiode som deg.

Men din forhandler har vært noe mer optimistisk på leveringsdato. Hos meg er det sagt slutten av juli, men på deres system er min bestilte bil oppført med juni som produksjonsmåned. De sier at dato vil komme når som helst. Regner vel med at det er slik for deg også.

Vil du fortelle utstyr, farge etc på din bestilte bil?

8837877[/snapback]

 

Jeg har bestilt en Titanum X 2.0 Sort Metallic 130hk

Alarm

Alu 18" Y

Bagasjeromsnett og matte

Bi-Xenon

Komforpakke

Navigasjon - Avansert

Mini reservehjul

8 veis el justert førersete med minne

Ventilerte forseter

Spoiler

Skvettlapp foran

Takrails - Metallfarget

Soltak

 

Bestilte via storkundefordel hos min arbeidsgiver. 12% total rabatt før avgift og frakt.

Har enda ikke fått bekreftet noen leveringstdato... :dontgetit:

8865466[/snapback]

 

12%?? Hva er prisen med og uten rabatt om jeg kan spørre?

 

Her er forresten noen bilder av sort mondeo :thumbup:

 

http://www.fordeurope.net/pictures/p17_sectionid/278

Lenke til kommentar

Til Fatmann33, Kikker og GeirOr

 

Det kan virke som om dere har fått en del mer rabatt enn meg. Ettersom jeg ble forsikret om at jeg fikk maksimal rabatt ved bestilling, har jeg idag tatt kontakt med min forhandler om dette.

De trodde rett og slett ikke at det kunne være mulig å få såpass stor rabatt med mindre dere har handlet gjennom leasplan, Telenor eller andre som tar ut veldig mange biler.

De er veldig ydmyk iforhold til at jeg føler meg lurt men de kunne tenkt seg å vite litt mer om deres priser/kontrakter.

 

Kunne dere være så vennlig å gi meg litt mer informasjon om prisen/rabatten og hvilken forhandler dere har kjøpt hos?

 

Dere kan gjerne sende meg en PM via denne diskusjonssiden eller pr mail

[email protected]

 

Jeg respekterer selvfølgelig dersom dere ikke ser noen grunn til å gjøre dette men blir velding takknemelig om dere vil hjelpe meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...