Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo


Anbefalte innlegg

Når bestilte du bilen.

Virker ikke til at selgerne har innvirkning på leveringen.

Må jo planlegge salg av egen bil.

8796914[/snapback]

 

Jeg tror jeg bestilte i begynnelsen av Mai. (husker ikke helt dato)

De blir vel sikkert mer eksakt på levering etterhvert tenker jeg. De første bilene rullet ut fra fabrikken i Genk 29 mars så det er nok en god del som venter på bil.

8797072[/snapback]

Da må man beregne 3+ mnd.

Hva gjør når man står uten bil, etter lovet levering..?

Gir deg en lånebil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da må man beregne 3+ mnd.

Hva gjør når man står uten bil, etter lovet levering..?

Gir deg en lånebil.

8797258[/snapback]

 

 

Den offiselle Norgeslanseringen av nye Mondeo er etter det jeg har forstått i august. Jeg regner med at det blir mer presist og kortere leveringstid da.

Ford Norge har fått et lite antall biler nå i mai (stort sett demobiler) samt at hver forhandler fikk sin "kvote" med levering i månedskiftet juli/aug. Fatmann33 og jeg er en av disse.

Jeg ville normalt ha insistert på ha en eksakt leveringsdato i kontrakten men jeg skjønte at dette ikke ville være mulig pga en del usikkerhet i forhold til hvilket tidspunkt de første bilene kunne leveres.

Regner derimot at du kan be om en leveringsdato. Dersom de ikke makter å levere til avtalt dato, må de gi deg bil i mellomtiden. Du kan forøvrig sende skriftlig purring med ny frist og er fri til å heve kjøpet dersom de ikke leverer innen ny frist. Dette ihht kjøpsloven.

Lenke til kommentar

Jeg skal betale 420` med dette utstyret:

 

Komfortpakke (Motor/kupevarmer m/timer, parksensor f/b, Bluetooth + mer som jeg ikke husker akkurat nå)

Bi-Xenon

8 veis el seter med minne

Navigasjon

Oppvarmet baksete

Takrails

Avt hengerfeste

Spoiler bak

8792173[/snapback]

Vanskelig å bedømme.

I tilbudet jeg fikkvar det med:

El. soltak.

Mørktonet ruter.

El. klimaseter 8-veis med minne.

Nøkkelfri adkomst og start.

Navi-avansert 6cd.

Ivdc.CDC demperkontrol 3 trins sport-medium-normal.Avan. ESP.

Adaptive kurvelys.

Alarm-avansert.

Komfort pakke....

Mye elektro, litt skeptisk håper det ikke blir for mye elektrotull.

Har BMW 5serie med masse elektro. Har slitt litt der.

8792493[/snapback]

 

Min er bestilt med følgende

 

Komfortpakke

Bixenon

Avtagbart hengerfeste

Alarm

Fartsholder

Bakkestartshjelp

18" sommerdekk

Vinterdekk

Skiboks i bilens farge

Førersete el 8 veis

Manuell hevet pass-sete

Mørke ruter

Spoiler bak

Takrails metall

Bagasjeromsnett mellom baksete og tak

Bagasjeromsmatte - sklisikker

 

2,0 Tdci Titanium X stv (130hk M6) i seagrey metallic

 

Tror det er status pr i dag....

Lenke til kommentar

Har forøvrig lest at fabrikken i Genk har kapasitet til å produsere ufattelige 1200 Mondeoer pr dag. Mondeo produseres side om side med S-max og Galaxy og de kan dersom nye Mondeo blir så stor suksess som de tror og håper på, sjalte produksjon slik at de produserer Mondeo på bekostning av S-Max og/eller Galaxy. Ford har investert fryktelig mye penger i et moderne fleksibelt produksjonanlegg.

Lenke til kommentar
Har forøvrig lest at fabrikken i Genk har kapasitet til å produsere ufattelige 1200 Mondeoer pr dag. Mondeo produseres side om side med S-max og Galaxy og de kan dersom nye Mondeo blir så stor suksess som de tror og håper på, sjalte produksjon slik at de produserer Mondeo på bekostning av S-Max og/eller Galaxy. Ford har investert fryktelig mye penger i et moderne fleksibelt produksjonanlegg.

8797428[/snapback]

 

Mondeo blir jo mer eller mindre en være eller ikkevære for Ford med tanke på den satsningen de nå har lagt ned.

Sålangt er jo pressen i skyene, så får vi jo bare håpe at vi brukere blir like så fornøyde over tid.

Men at Mondeo kommer til å bli en større salgsvare enn S-Max og Galaxy er jeg ikke i tvil om i det hele tatt.

Lenke til kommentar
S-Max har vel vært en stor suksess for Ford, har den ikke? Galaxy er vel ikke like populær, men har sett et par av den også her på nordvestlandet ... Men klart, ingen av de kommer til å selge så godt som Mondeo :)

8801576[/snapback]

 

-----

S-Max selger ganske bra men fortsatt selger Feks Touran bedre.

Det er for meg nokså uforståelig. Det finnes ikke en eneste test der Touran slår S-max. Jeg har kjørt begge og etter min mening er S-max betydelig bedre på kjøreegenskaper, komfort og plassløsninger enn Touran.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjørt S-Max så jeg burde kanskje ikke uttale meg her, men jeg har prøvesittet i en og syntes (som vanlig i en VW) at kvalitetsfølelsen var bedre i Touran.

 

Heldigvis har de forbedret dette i nye Mondeo, jeg fikk premium-følelse av å sitte i den. :)

Lenke til kommentar

Snakket med forhandler idag men det ennå ikke kommet chassisnummer på bilen slik at det er enda uvist når den kommer. Forhandler fortalte at de fikk nettopp bekreftet ankomst Norge 14.06 av en Trend m/automat som ble bestillt noen dager før meg. Denne hadde ikke noe utstyr og dette er sannsynligvis grunnen til at den kommer såpass tidlig.

 

Selgeren hadde vært i Paris på "salgsskole for Mondeo" på mandagen. Der hadde han prøvekjørt 130 hk med automat og han syntes automat fungerte utmerket på bilen. Girskifte nærmest slik at en ikke merket det. Bra for meg :D

Lenke til kommentar
Tenker du å kjøpe MrBeach?

 

Jeg er litt tidlig ute ift kjøp, men Mondeo står akkurat nå over 318d touring og Passat på min liste...

8815858[/snapback]

 

 

Nå vet jeg ikke om du har prøvekjørt alle disse men dersom, hvordan vurderer du disse mot hverandre?

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om du har prøvekjørt alle disse men dersom, hvordan vurderer du disse mot hverandre?

8815982[/snapback]

Har prøvekjørt BMW 318d og Passat 1,9tdi.

BMW: Kjøremessig ganske uslåelig mener jeg. Motoren har mye bensinkarakter, kreftene kommer jevnt og gradvis. Gjør at den føles sprekere enn Fords 125-hester, særlig fra stillestående. Avfjæringen har kanskje enda litt bredere spagat mellom komfort og sport enn Mondeo, men her snakker vi om små forskjeller. Bakhjulstrekk er jo også mer underholdende og vektfordelingen gir en deilig balanse. Men Mondeo var overraskende bra her, føltes lite fortung og understyrt.

BMW'ens ulemper er egentlig bare 2: Plass og Sikkerhet. Den er i utgangspunktet kollisjonssikker, men har dårlige nakkestøtter, mangler kneairbag og avstandsradar/presafe. Prisen blir som en velsutstyrt Titanium X med 140hk.

 

Passat: Også meget bra komfort/kjørefølelse, men hakket mindre kompetent enn de to andre. Motoren kan ikke sammenlignes. VW's dieseler har for mye ketchupeffekt mener jeg. Jeg synes også Passatens interiør ligger etter Mondeo og BMW. Mondeo også litt foran sikkerhetsmessig. En Passat blir dyrere enn tilsvarende Mondeo.

 

Noen som har kjørt 130/140 HK i Oslo?

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om du har prøvekjørt alle disse men dersom, hvordan vurderer du disse mot hverandre?

8815982[/snapback]

Har prøvekjørt BMW 318d og Passat 1,9tdi.

BMW: Kjøremessig ganske uslåelig mener jeg. Motoren har mye bensinkarakter, kreftene kommer jevnt og gradvis. Gjør at den føles sprekere enn Fords 125-hester, særlig fra stillestående. Avfjæringen har kanskje enda litt bredere spagat mellom komfort og sport enn Mondeo, men her snakker vi om små forskjeller. Bakhjulstrekk er jo også mer underholdende og vektfordelingen gir en deilig balanse. Men Mondeo var overraskende bra her, føltes lite fortung og understyrt.

BMW'ens ulemper er egentlig bare 2: Plass og Sikkerhet. Den er i utgangspunktet kollisjonssikker, men har dårlige nakkestøtter, mangler kneairbag og avstandsradar/presafe. Prisen blir som en velsutstyrt Titanium X med 140hk.

 

Passat: Også meget bra komfort/kjørefølelse, men hakket mindre kompetent enn de to andre. Motoren kan ikke sammenlignes. VW's dieseler har for mye ketchupeffekt mener jeg. Jeg synes også Passatens interiør ligger etter Mondeo og BMW. Mondeo også litt foran sikkerhetsmessig. En Passat blir dyrere enn tilsvarende Mondeo.

 

Noen som har kjørt 130/140 HK i Oslo?

8835045[/snapback]

 

------

Klart BMW er veldig bra men også mye mindre og klart dyrere. Jeg kjørte en 320D touring noen kilometer. Tror det var 2006 mod. Nå var det nokså lavprofil på denne men etter min mening så ble det vel mye sport. Ble noe hardt over kjørefølelsen selv om den satt som støpt på veien.

Lenke til kommentar

GeirOr skrev i en annen tråd:

 

Bestilte min Mondeo Titanum X i begynnelsen av Mai. Selger sa da at forhandlere i Norge skulle få produksjon på noen biler i Juni.

Min forhandler fikk tildelt 3 biler, og jeg var en av de som skulle få bilen prodsert i denne perioden.

 

Jeg har jevnlig vært i kontakt med forhandler, men de har ikke fått noen bekreftelse på dette enda.

 

Er det flere som har blitt lovd at bilen skulle være i produksjon i Juni? Levering månedskifte Juni/Juli??

 

Er litt smånervøs nå før levering.. Kjøpte bilen ut i fra prøvetur med den gamle Titanum X modellen.. Satser på at opplevelsen blir ett hakk bedre.

 

----------

Da er du i samme situasjon som Fatmann33 og jeg. Vi bestilte også på denne "kvoten". i omtrent samme tidsperiode som deg.

Men din forhandler har vært noe mer optimistisk på leveringsdato. Hos meg er det sagt slutten av juli, men på deres system er min bestilte bil oppført med juni som produksjonsmåned. De sier at dato vil komme når som helst. Regner vel med at det er slik for deg også.

Vil du fortelle utstyr, farge etc på din bestilte bil?

Lenke til kommentar
Da var de siste rundene gått.

Hentet inn tilbud idag. Har gått fra Titanium X til Ghia X.

:thumbup:

8834654[/snapback]

 

-------

Godt! Har du skrevet kontrakt og hvilket utstyr ble det?

8837714[/snapback]

Nei, skal skrive kontrakt i løpet av denne uken, senest starten av neste uke.

Valget ble Ghia X, pga setene med memory er standard på denne modellen,mens Tit. X er extr. og da kunne de ikke levere før i vinter.

Utstyr blir:

GHIA X STV 2.0 TDCI 130hk. M6 Partik. filter Sort met.

2 sett hjul.

Navi. 6 cd. berøringsskjerm/klima over radio.

Alarm.

HID.(inkl. stat. lys.)

Komfortpakke.

Mørke ruter.

8-veis el. seter, uten klima. (klima kan leveres i nov.)

El. soltak.

Lakkforsegling.

Bagasjeromsgardin.

IVDC..........

Skvettlapper foran.

Spoiler bak.

Automat. nivå reg. bak.

Nøkkel fri start og adkomst

Interiør blir Beige skinn og sort topp.

Lenke til kommentar
Nei, skal skrive kontrakt i løpet av denne uken, senest starten av neste uke.

Valget ble Ghia X, pga setene med memory er standard på denne modellen,mens Tit. X er extr. og da kunne de ikke levere før i vinter.

Utstyr blir:

GHIA X STV 2.0 TDCI 130hk. M6 Partik. filter Sort met.

2 sett hjul.

Navi. 6 cd. berøringsskjerm/klima over radio.

Alarm.

HID.(inkl. stat. lys.)

Komfortpakke.

Mørke ruter.

8-veis el. seter, uten klima. (klima kan leveres i nov.)

El. soltak.

Lakkforsegling.

Bagasjeromsgardin.

IVDC..........

Skvettlapper foran.

Spoiler bak.

Automat. nivå reg. bak.

Nøkkel fri start og adkomst

Interiør blir Beige skinn og sort topp.

8838658[/snapback]

 

 

Pokker, hvor ble det av innlegget mitt da..??

Skrev et som forsvant.

 

Er el.sete m/memory utsolgt?? Håper ikke det gjelder for den jeg har bestilt.

Vet du om det er slik at nye kontrakter ikke kan levere disse setene på Tit X før vinteren eller om de rett og slett kan levere uansett når kontrakt ble skrevet?

 

Du har krysset bra på utstyrlista ser jeg :)

Blir en knall bil dette :thumbup:

Lenke til kommentar
Nei, skal skrive kontrakt i løpet av denne uken, senest starten av neste uke.

Valget ble Ghia X, pga setene med memory er standard på denne modellen,mens Tit. X er extr. og da kunne de ikke levere før i vinter.

Utstyr blir:

GHIA X STV 2.0 TDCI 130hk. M6 Partik. filter Sort met.

2 sett hjul.

Navi. 6 cd. berøringsskjerm/klima over radio.

Alarm.

HID.(inkl. stat. lys.)

Komfortpakke.

Mørke ruter.

8-veis el. seter, uten klima. (klima kan leveres i nov.)

El. soltak.

Lakkforsegling.

Bagasjeromsgardin.

IVDC..........

Skvettlapper foran.

Spoiler bak.

Automat. nivå reg. bak.

Nøkkel fri start og adkomst

Interiør blir Beige skinn og sort topp.

8838658[/snapback]

 

 

Pokker, hvor ble det av innlegget mitt da..??

Skrev et som forsvant.

 

Er el.sete m/memory utsolgt?? Håper ikke det gjelder for den jeg har bestilt.

Vet du om det er slik at nye kontrakter ikke kan levere disse setene på Tit X før vinteren eller om de rett og slett kan levere uansett når kontrakt ble skrevet?

 

Du har krysset bra på utstyrlista ser jeg :)

Blir en knall bil dette :thumbup:

8838804[/snapback]

Vet ikke om tidligere kontrakter. Etter å ha gått litt hardt på selger igår, var det noen poster fra tidligere tilbud på TIT. X som ble vanskelig å levere. Han snakket da om sen høst, kanskje vinter.

 

Det gjaldt:

El. seter med mem.

Navi. Ford converse.

klima i seter.

RDC. (mulig den var i converse)

 

Men GhiaX hadde el.seter med memory standard, så da ble det litt enklere. Måtte si fra meg noe av det "unødvendige" stasjet, kanskje like bra for kontobalansen.

Selgeren hadde en sort GhiaX med kremfarget skinn utstilt, jeg ble betatt i samme sekund. En liten eim av det øvre premium segment.

Bestilte også el.seter med memory passasjer.

Denne kunne leveres midt sept.

Tror du må ta en runde med selgeren din.

Snakket med to forskjellige forhandlere. Den ene var "no problem", den andre var mere realistisk.

Gikk for sist nevnte, best pris også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...