Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo


Anbefalte innlegg

 

8561588[/snapback]

 

 

Er det denne spoileren kanskje?

 

http://www.ford.no/spg/getImage.asp?imageN...xt_gal5_lrg.jpg

 

Trodde at denne var standard jeg...

Så vidt jeg kan se, er det bremselys i denne spoileren. Jeg finner ikke noen bilder uten denne spoileren. Det blir sikkert veldig stusselig uten denne så dersom denne er ekstrautstyr, håper jeg at det er mulig å tilleggsbestille denne.

Nei, jeg har ingen erfaring med denne navigasjon. Sikkert ikke den meste fornuftig investeringen jeg har foretatt men jeg synes ikke den var voldsomt dyr, samt at jeg har org. navi i min nåværende bil slik at det blir litt nedtur uten..:-)

Men jeg håper at den fungerer greit og at skjermen ikke blir lett stygg.

 

Her er forresten bilde av den:

 

http://www.autoexpress.co.uk/images/front_...to_213029_5.jpg

8561687[/snapback]

 

 

Det skal være den spoileren ja, men som du sier, så har heller ikke jeg sett bilder av den uten. Men den står i utstyrslisten oppført som ekstrautstyr for stasjonsvogner.

 

Navigasjonen ser ut til å være den samme typen som stod i den Galaxy'n jeg prøvde, og den fungerte upåklagelig den. Også kjekt å ha telefondisplayet på skjermen, men jeg har som sagt litt aversjon mot disse touch-skjermene.

Jeg får heller satse på en håndholdt modell som jeg kan ha både i bil og i lomma under jakta. .....eller satse på å kun ferdes i kjente omgivelser ;-)

 

Når jeg så bildet av interiøret kom jeg forresten på hva det var jeg også hadde bestilt med, og det var cruise-control. Med at dieselene er såpass sterke, så regner jeg med at det kommer til å fungere bra selv uten automatgear (fungerer faktisk tilfredsstillende i en bensin-Golf som jeg for tiden kjører i forbindelse med jobb).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du hadde rett i at spoileren er ekstrautstyr. Forhandlen har nå sendt inn en tilleggsbestilling på dette og jeg slapp å betale for denne :)

 

Min forhandler har idag fått inn en Ambiente og en Trend 5 dørs. Jeg har selvsagt vært å sett på den. (Trend modellen)

Jeg er veldig positivt overrasket over utseende. Synes den ser penere ut enn på bilder. Nå er vel Titianium X mer påkostet i forhold til eksteriørdetaljer også.

Fronten ser veldig hissig og tøff ut!

 

Nydelig også innvendig. Veldig gode seter både foran og bak. Kjempegod plass og bagasjerommet i 5 dørs er enorm.

 

Stasjonsvogn i Titianium (ikke X) kommer i neste uke og jeg er lovet prøvetur da.

Endret av Dallas
Lenke til kommentar
Du hadde rett i at spoileren er ekstrautstyr. Forhandlen har nå sendt inn en tilleggsbestilling på dette og jeg slapp å betale for denne :)

 

Min forhandler har idag fått inn en Ambiente og en Trend 5 dørs. Jeg har selvsagt vært å sett på den. (Trend modellen)

Jeg er veldig positivt overrasket over utseende. Synes den ser penere ut enn på bilder. Nå er vel Titianium X mer påkostet i forhold til eksteriørdetaljer også.

Fronten ser veldig hissig og tøff ut!

 

Nydelig også innvendig. Veldig gode seter både foran og bak. Kjempegod plass og bagasjerommet i 5 dørs er enorm.

 

Stasjonsvogn i Titianium (ikke X) kommer i neste uke og jeg er lovet prøvetur da.

8565725[/snapback]

 

Hvor mye betaler dere for herligheten? Hvilke motorer har dere valgt?

Lenke til kommentar
Hvor mye betaler dere for herligheten? Hvilke motorer har dere valgt?

8566211[/snapback]

 

 

Jeg betaler ca 422`. Ca 20` i rabatt.

 

Som skrevet tidligere i denne tråd, er dette en Titianium X (toppmodell) + en god del ekstrautstyr.

2.0 liter diesel med 130 hk.

6 trinns automat (nyutviklet)

 

Kjørte forresten en 2007 mod Volvo S80 igår. Denne har den samme 6-trinns automatkasse som i nye Mondeo. S80 var selvsagt nydelig å kjøre og jeg synes auomaten fungerte veldig godt og behagelig i denne. Nå har jo S80 185 hk, men jeg håper den fungerer like godt i nye Mondeo.

S80 og Nye Mondeo er forresten bygd i "samme lesten"

Endret av Dallas
Lenke til kommentar
Hvor mye betaler dere for herligheten? Hvilke motorer har dere valgt?

8566211[/snapback]

 

 

Jeg betaler ca 422`. Ca 20` i rabatt.

 

Som skrevet tidligere i denne tråd, er dette en Titianium X (toppmodell) + en god del ekstrautstyr.

2.0 liter diesel med 130 hk.

6 trinns automat (nyutviklet)

 

Kjørte forresten en 2007 mod Volvo S80 igår. Denne har den samme 6-trinns automatkasse som i nye Mondeo. S80 var selvsagt nydelig å kjøre og jeg synes auomaten fungerte veldig godt og behagelig i denne. Nå har jo S80 185 hk, men jeg håper den fungerer like godt i nye Mondeo.

S80 og Nye Mondeo er forresten bygd i "samme lesten"

8567046[/snapback]

 

Har bestilt "samme" bilen som Dallas, men uten automat. Utstyret har jeg nevnt tidligere, og det er sålangt nesten uendret (fikk beskjed i går om at klimatiserte forseter ikke kom i gang på denne produksjonen, så de er nå valgt vekk til fordel for varmereflekterende glass i frontruten).

 

Prisen på bilen ender opp ett sted rundt 385-390' (rabatt på ca 35' er da fratrukket)

Lenke til kommentar

Har bestilt "samme" bilen som Dallas, men uten automat. Utstyret har jeg nevnt tidligere, og det er sålangt nesten uendret (fikk beskjed i går om at klimatiserte forseter ikke kom i gang på denne produksjonen, så de er nå valgt vekk til fordel for varmereflekterende glass i frontruten).

 

Prisen på bilen ender opp ett sted rundt 385-390' (rabatt på ca 35' er da fratrukket)

8571758[/snapback]

 

 

Ups..35` i rabatt. Er det spesielle grunner til at du har fått så mye rabatt?

Jeg måtte virkelig jobbe for den rabatten jeg oppnådde, men det kan se ut som om jeg har gjort en dårlig jobb. :)

Lenke til kommentar

En enkel og grei måte og få litt rabatt på er å ta den gode gamle "klimaanlegg, vinter- og sommerdekk på alufelg og hengerfeste er selvsagt inkludert i prisen?" til selgeren. Om han sier nei blir du selvsagt meget skuffet. Bare der er det en del tusen å hente, om det ikke står spesifisert (eller selger har sagt det) på forhånd :)

Lenke til kommentar

Så den nye Mondeoen for første gang idag, en diesel stv. Må si jeg er mektig imponert over Fords designere, den ser myyyeee bedre ut i virkeligheten. Spesielt fronten er etter min mening helt rå. Tror mitt tidligere Ford-hat har lagt seg. :)

Lenke til kommentar
Så den nye Mondeoen for første gang idag, en diesel stv. Må si jeg er mektig imponert over Fords designere, den ser myyyeee bedre ut i virkeligheten. Spesielt fronten er etter min mening helt rå. Tror mitt tidligere Ford-hat har lagt seg. :)

8574807[/snapback]

 

 

Morro å høre!

Så du den utstillt hos forhandler eller langs veien? Vet du om det var Trend/Ghia/titianium? Farge?

 

En kollega på jobben som forøvrig er null interessert i bil var innom Fordforhandler i forbindelse med uttak av varebil. Han syntes også at bilen var veldig tøff og spesiellt fronten.

Jeg var egentlig litt skeptisk til denne "hønsenettingen" (som noen kaller den) i fronten. Men jeg ble positivt overrasket etter å ha sett den i virkeligheten. Det er tøft!

Ghia versionen tror jeg har en annen utførelse i grillen.

Lenke til kommentar

Jeg så den parkert på et bakeri før 3 menn i dress satte seg inni og kjørte av gårde. Er ganske sikker på at de var bilselgere. Den var sølvfarget, synes den fargen passet bilen veldig bra. :) Har dessverre veldig kunnskap om utstyrsnivåene.

Lenke til kommentar

Den nye mondeoen er en skikkelig facelift fra Ford.. Førsteinntrykket var ganske bra, men rompa var liksom ikke noe jeg klarte å få tak på.. Første som slo meg var Seat Leon på lyktene og seat codobra.. men fant ut at de ikke lignet så mye.. :)

 

Hvordan er det med kvalitet på fangerne? har hørt en del klaging fra mondeoførere at frontfanger ikke tåler noen ting, eller er dette blitt forbedret?

 

Hvilke motorer blir de levert med? Noen som har prisliste? under finn.no's spesifikasjoner så tror jeg det kun er den"gamle" modellen..

 

Edit: fant en liten en på dinside.no..

 

Modell Karosseri Utstyrsnivå Effekt (hk) Girkasse (std) Pris (kr)

1,6 bensin 5-dørs Ambiente 110 M5 259 500,-

1,8 TDCi stv Trend 100 M5 286 500,-

2,0 TDCi 4-dørs Trend 130 M6 314 000,-

2,0 TDCi 5-dørs Trend 130 M6 305 500,-

2,0 TDCi stv Trend 130 M6 314 000,-

2,0 TDCI stv Trend 130 Aut6 346 000,-

2,0TDCi stv Ghia/Titanium 130 M6 330 000,-

2,0TDCi stv Ghia/Titanium 140 M6 340 000,-

2,5 Turbo bensin stv Ghia/Titanium 220 M6 540 000,-

Endret av G-A
Lenke til kommentar

Jeg fant dette innlegget hos hegnar online og klippe og limer dette her:

 

"Fant dette om nye Mondeo ved TopGear.com av Bill Thomas:"

 

Why would you choose a BMW 3-series over a new Ford Mondeo?

 

After driving the Blue Oval's latest mid-sized exec I'd be hard-pressed to give you a single valid reason - er, unless you absolutely must have rear-wheel drive.

 

Oh, and that BMW badge, of course, which is what most people care about.

 

Best pay five grand more for a similar-spec car, too, just so that you know you're getting something 'superior'. Hmm.

 

Annoying, because this new Ford is a properly world-class car, matching the Beemer in most areas and beating it in some important ways, too. It's far more spacious inside, for instance, closer to a Granada than a Mondeo: Ford will never need to build a bigger car than this.

 

It feels equally as well-built as the Beemer - if not better - and it comes close as an all-round dynamic package. The ride is bordering on magical, especially with the Interactive Vehicle Dynamics Control system switched to the softest of its three settings, and it steers, stops and handles with the élan we now expect from a Ford.

 

It's quiet, too. In fact, it's almost enough of an advance over the previous Mondeo to justify a different name.

 

And that's where the car might run into trouble. It's 'just' a Mondeo. It matches the premium brands in all the ways that count, and would surprise the heck out of any BMW, Audi or Mercedes owner with its all-round prowess, but ultimately they'll never find out because they're buying a badge.

 

Ford is building this car differently, which will allow it to better control the Mondeo's resale values. I hope that happens, because it's important.

 

Quality and reliability will be high. Customer satisfaction will be high. The car's overall ability is extremely high. I just want it to cut into the Big Three German brands and steal some of their biased drivers.

 

It really does deserve to.

Lenke til kommentar

 

Ups..35` i rabatt. Er det spesielle grunner til at du har fått så mye rabatt?

Jeg måtte virkelig jobbe for den rabatten jeg oppnådde, men det kan se ut som om jeg har gjort en dårlig jobb. :)

8571828[/snapback]

 

 

Synes ikke du skal ha noen dårlig følelse for rabatten du har klart å forhandle frem. Jeg fikk noen prosenter ekstra da selger fikk opprettet en storkundeavtale mellom firmaet jeg jobber i og Ford Norge. Egentlig burde jeg jo få kommisjon fra alle kjøp som blir gjort av noen hos oss ;-)

 

Så vær du fornøyd med dine 20' .....vil ikke garantere at jeg hadde klart noe bedre enn det selv, hadde det ikke vært for selgeren som tok tak i dette selv.

Lenke til kommentar
Så den nye Mondeoen for første gang idag, en diesel stv. Må si jeg er mektig imponert over Fords designere, den ser myyyeee bedre ut i virkeligheten. Spesielt fronten er etter min mening helt rå. Tror mitt tidligere Ford-hat har lagt seg. :)

8574807[/snapback]

 

 

Var innom og tittet på den selv i dag, da den stod utenfor forhandleren her. Bilen så meget bra ut, selvom det var en litt mer ribbet versjon de hadde stående i dag.

 

Skal bli artig å få fingrene i den.

Lenke til kommentar

 

Ups..35` i rabatt. Er det spesielle grunner til at du har fått så mye rabatt?

Jeg måtte virkelig jobbe for den rabatten jeg oppnådde, men det kan se ut som om jeg har gjort en dårlig jobb. :)

8571828[/snapback]

 

 

Synes ikke du skal ha noen dårlig følelse for rabatten du har klart å forhandle frem. Jeg fikk noen prosenter ekstra da selger fikk opprettet en storkundeavtale mellom firmaet jeg jobber i og Ford Norge. Egentlig burde jeg jo få kommisjon fra alle kjøp som blir gjort av noen hos oss ;-)

 

Så vær du fornøyd med dine 20' .....vil ikke garantere at jeg hadde klart noe bedre enn det selv, hadde det ikke vært for selgeren som tok tak i dette selv.

8582533[/snapback]

 

 

Jeg opprettet også en slik storkundeavtale på vegne av min arbeidsgiver. Vi har faktisk kjøpt en S-Max varebil av de etter dette også. Det er vel derfor jeg synes det er litt forundelig at du har fått mer rabatt enn meg. Det ble sagt at det ikke er særlig mer å gi i rabatt enn det jeg fikk som følge av storkundeavtalen.

 

Jeg tok også kontakt med en alternativ Fordforhandler i min by for i sikre meg at jeg ikke betalte for meget. Men han kunne ikke gi meg en bedre pris. Var også der snakk om en storkundepris.

 

Nå ser jeg at du har i motsetning jeg meg, vinterhjul og skiboks med i kontrakten.

Slike produkter og særlig dekk, har en kunstig høy veiledende pris. Kan det være at mye av rabatten ligger her?

 

 

Mvh

Dallas

Lenke til kommentar

 

Jeg opprettet også en slik storkundeavtale på vegne av min arbeidsgiver. Vi har faktisk kjøpt en S-Max varebil av de etter dette også. Det er vel derfor jeg synes det er litt forundelig at du har fått mer rabatt enn meg. Det ble sagt at det ikke er særlig mer å gi i rabatt enn det jeg fikk som følge av storkundeavtalen.

 

Jeg tok også kontakt med en alternativ Fordforhandler i min by for i sikre meg at jeg ikke betalte for meget. Men han kunne ikke gi meg en bedre pris. Var også der snakk om en storkundepris.

 

Nå ser jeg at du har i motsetning jeg meg, vinterhjul og skiboks med i kontrakten.

Slike produkter og særlig dekk, har en kunstig høy veiledende pris. Kan det være at mye av rabatten ligger her?

 

 

Mvh

Dallas

8583138[/snapback]

 

Husker ikke helt vinterdekkene, men vet i allefall at jeg fikk vel 3000 i rabatt på takboksen fra veiledende pris (ble ikke noe rimeligere å kjøpe den ulakkert og få den lakkert på egenhånd....sjekket det først). Regner med at det imidlertid nok var noen tusen på vinterdekkene, for jeg mener prisen jeg skal betale er vel 8000 for dekk og felger.

Ellers vet jeg ikke, men jeg tror jeg har fått en bra deal på alt ekstrautstyret. Typisk rabatt på bilpris er vel rundt en 5,5%-5,7% elns, og så kommer ekstrautstyret oppå der igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...