Gå til innhold

Hvilken hundemat bruker dere?


Anbefalte innlegg

Som enhver eier vil jeg at hunden min skal ha det så godt som mulig, og fòring har jo mye med dette å gjøre.

 

Både for fysikk, form og utseende betyr maten mye, og ved rett fòring kan man få mye mer ut av hunden sin. Så da lurer jeg på; Hvilket fòr gir dere bikkja deres?

 

 

Selv får min sin Specific (vetrenary exclusive), noe jeg er kjempefornøyd med! Det koster mye, og du får det abre på veterinærsenteret, men jeg syns pengene er verdt det! Hunden min trenger forferdelig mye energi fordi hun er godt trent, men trenger ikke så mye av fòret. Sammenlignet med f.eks. Pedigree (er det dèt det heter? :p) osv så trenger hun bare 1/2 - 1/3 av mengden fòr, noe som er kjempebra for lommeboken.

 

Pelsen er også fantastisk fin, glinser, er myk og mmm! Kjempefin, får mye skryt for pelsen. Samtidig får hun mye "annet" mat, for å få et variert kosthold og fordi hun rett og slett trenger såpass mye energi for å kunne ha det aktivitetsnivået hun har! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi varierer mellom de forskjellige typene i dyrebutikk og veterinær, da vi har en hund som blir fort lei om hun f. eks får to sekker på rad av samme merket. Eukanuba, Royal Canin, Specific og Olivers er det vi har brukt. Royal Canin er nok favoritten.

Innimellom blir det noe små perioder med butikkfòr, før vi får dratt avgårde og kjøpt en stor sekk igjen.

Lenke til kommentar
Vi varierer mellom de forskjellige typene i dyrebutikk og veterinær, da vi har en hund som blir fort lei om hun f. eks får to sekker på rad av samme merket. Eukanuba, Royal Canin, Specific og Olivers er det vi har brukt. Royal Canin er nok favoritten.

Innimellom blir det noe små perioder med butikkfòr, før vi får dratt avgårde og kjøpt en stor sekk igjen.

8537822[/snapback]

 

Trodde du hadde lært litt om foring jeg?

Lenke til kommentar

Forstår ikke at folk velger å gå på dagligvarefôr? Det er rett og slett dritt dere får! Hovedinngrediensene er vegetabilske proteiner, noe hunden har veldig dårlig opptaksevne på, og de får veldig lite ut av proteinene. Neste ingrediens som det er mest prosent av er animalske biprodukter.

Prøv å gi bikja dagligvarefôr og la den yte litt (send den på en jaktsesong etc), enten duger ikke hunden til noe - eller så mister den alt den har av pels.

Lenke til kommentar

Vi forer Lara på ProPlan valpefòr og er veldig fornøyd med det.

Hu blir veldig fin i pelsen, vokser fint til og det blir generelt lite dritt.

Pluss at hu liker det veldig godt (:

 

edit: Hun blir selvfølgelig lei om hun får for mye av samma, derfor varierer vi på smaken. Neste gang blir det laks, tenker jeg (:

Endret av bazukh
Lenke til kommentar

Eukanuba senior. Hunden min blir dårlig og kaster opp om han begynner på annet fôr, så han får holde seg på eukanuba. Han fikk fôr med kylling, grønnsaker og denslags smaker en gang (fikk ikke tak i noe annet), men da spyttet han ut grønnsaks-kulene :D

Lenke til kommentar

Hun eter restene våre etter middag (hørt mange som sier dette ikke er så bra, men hun har det helt fint, så det så!), og til kvelds får hun seg en rykende fersk vom rett fra microen med et par skjeer selolje over. Ellers har hun alltid litt tørrfor av ett eller annet tilfeldig merke liggende.

 

Er hun på besøk hos mormor går det nok en del i kake og is (liker det ikke helt, men stakkars mormor, prøver bare å være snill) , men altså; det eter jeg også når jeg er hos mormor.

Lenke til kommentar
Hun eter restene våre etter middag (hørt mange som sier dette ikke er så bra, men hun har det helt fint, så det så!

 

Det nytter ikke å bare se på pels og avføring og si at hunden "går kjempefint på det". Sammensetningene av mineralene som er i vår mat er ikke bra for hunder. Saltinnholdet er også høyt, det inneholder ofte waaaay to much fett og flere ting som ikke er bra for hunder. Og det går først og fremst utover indre organer, ikke pels og hud.

 

Og kake og is? *sukk* :no:

Endret av sid_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...