Gå til innhold

Vil et Geforce 8800gtx dra Crysis på fullt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det ikke gjør det, så vet ikke jeg hva som vil gjøre det ... selvsagt så må jo resten av PCen være ganske oppdatert i tillegg.

 

edit.Dette gjelder selvsagt bare om man har Windows Vista i tillegg, da noen av effektene i spillet vil være DX10 effekter, og DX10 kun finnes på Vista.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Nei, det vil det nok neppe. Planleggjer du å kjøre Crysis med den beste grafikken så venter du til spelet kjem og leser andre sin erfaring om korleis dei kjører Crysis på fullt. Det er godt mogleg at med allt på det beste så vil Crysis kreve GeForce 12800 i SLI

Lenke til kommentar

Planlegger å kjøpe ny PC til høsten. Da har det sikkert kommet noe som drar det fullt ut. :) Resten av maskinoppsettet mitt er også ganske godt.

 

E6700 CPU, Geforce 8800gtx GPU, 850w PSU, 320 gb HDD, 2 gb 800-mhz RAM. Det kommer nok helt sikkert til å bli noen forandringer før jeg kjøper PCen.

 

Mvh LockBreaker :)

Lenke til kommentar

Viss du har et 8800gtx 4gb ram en av de nyeste prosessorene og windows vista vil du klare og kjøre Crysis på fult. Det sies at 2gb ram holder men er ikke bekreftet.

 

Å ja man må ha dx10 for å få de aller mest avanserte effektene som: real time ambient maps, lightbeams, ekstremt lang viewdistance, avansert fysikk, osv.

 

Det vil si at man må ha vista, og de gamle dx9 kortet funker ikke viss man vil ha på alle settingsa

Lenke til kommentar

BTW her er kravene tatt rett fra crysis sitt ofiselle forum.

 

Minimum Requirements

 

CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz

Graphics: Nvidia 6600/X800GTO (SM 2.0)

RAM: 768Mb/1Gb on Windows Vista

HDD: 6GB

Internet: 256k+

Optical Drive: DVD

Software: DX9.0c with Windows XP

 

 

Recommended Requirements

 

CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)

Graphics: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0) or DX10 equivalent

RAM: 1.5Gb

HDD: 6GB

Internet: 512k+ (128k+ upstream)

Optical Drive: DVD

Lenke til kommentar

Hva med å definere full grafikk? 1920x1200 16xAA/AF Ultra High Detail? 1280x720 2xAF ?Det er relativt store forskjeller på hva enkelte definerer som full/tilstrekkelig grafikk, og oppløsning har veldig mye å si.

 

Selv tror jeg det skal holde hardt at ett enkelt GTX kan dra spillet i ~80 FPS på la oss si 1920x1200 med AA og AF enablet. Vi vet jo selvsagt ikke så meget om DX10-ytelse (skal jo gi flere ganger raskere 3D-grafikk), men av hva jeg har sett av demoer osv (har sett de fleste) krever spillet noen hissige grafikk/fysikkkalkulasjoner til tider. Cervat Yerli sier riktignok under en presentasjon for nVidia at "det hele kjører på GTX på det høyeste kvaliteten" når han viser fram Crysis, og at spillet ikke er opmimalisert enda (som alle 7800Go-eiere argumenterer med på diverse fora).

 

In conclusion:

Det gjenstår å se. Demoen kan jo komme i sommer dersom vi er heldige. Og jeg håper så indelig min strømslukende hissigpropp kan klare det. Har ikke lyst til å kjøpe nye kort hele tiden.

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

kimekeland@: Det er ikke fra Crysis sitt offisielle forum. Det er et fan basert forum. Systemkravene er ikke satt så de systemkravene er noe de som er bak forumet som har satt opp.

 

Trådstarter:

 

De kjørte Crysis med oppløsning på 1600x1200 tror jeg det var, med alt på max, og da hadde de 30 fps. Da var ikke spillet optimalisert enda, så.

 

Men vi får bare vente og se.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
kimekeland@: Det er ikke fra Crysis sitt offisielle forum. Det er et fan basert forum. Systemkravene er ikke satt så de systemkravene er noe de som er bak forumet som har satt opp.

 

Trådstarter:

 

De kjørte Crysis med oppløsning på 1600x1200 tror jeg det var, med alt på max, og da hadde de 30 fps. Da var ikke spillet optimalisert enda, så.

 

Men vi får bare vente og se.

8538427[/snapback]

 

Ok :) Takk for svarene alle sammen! :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg husker jeg leste en post på en blogg, var kanskje joystiq.com, hvor de hadde prøvd det på E3 eller noe, da slet de med å kjøre det glatt på en skikkelig råskinn maskin med det aller beste som var tilgjengelig. But then again så var det vel ikke engang alpha kode da så det vil vel bli mye bedre når det kommer i ferdig utgave. Jeg må innrømme at jeg har lyst til å kjøpe meg en heftig stasjonær kun for dette spillet :omg::dribble:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg ny stasjonær stort sett for å spille Crysis, men så ble det utsatt i bøtter og spann, og jeg må oppgradere til høsten...

 

Bare se på STALKER nå, mitt GTX gir meg rundt 50 FPS pa maks settings med opplosning 1280x1024, og mange ganger er FPS nede i 25 og 30, da begynner du [ merke det. Tenk at Crysis kommer om et halv ar og kan bli det mest grafikkintensive spillet to date.. yay

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...