Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, det er viktig for de som demonstrer å holde maska når politiet kommer da...

 

Tror det hadde blitt ganske mange som hadde blitt lang i maska om de fant ut at hodeplagg var forbudt.

 

Siden hodeplagg som dekker ansiktet ikke er lov, så må vi vell begynne å kvitte oss med alle disse og

 

burka.jpg

 

Hvilket våpen bør vi bruke? Kompisen min ble stoppet når han skulle inn i en bank med finlandshette på, mens personer med burka får gå fritt inn. Hvor er forskjellen? Raner jeg banken med burka, er det liten sannsynlighet for at jeg blir tatt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Er visst kun under demonstrasjoner eller arrangementer.

 

§ 11. Arrangementer på offentlig sted m.v.

[...]

Det er forbudt for deltakere i et arrangement som nevnt i første ledd å opptre maskert, unntatt for deltakere i skuespill, maskerade eller lignende.

I følge politiloven § 11 er det forbudt å "opptre maskert" på arrangementer (møter, demonstrasjoner etc.) på offentlig sted. Dette kan straffes med bøter. Eksempler på bøtesatser er 6000 kroner hvis du er alene, 8000 kroner hvis du er sammen med flere.

 

Bruk av finlandshette generelt kan straffes.

 

Hvis finlandshetten brukes i en situasjon som gjør at den kan fremkalle alvorlig frykt for f.eks. ran, kan man i noen tilfeller dømmes for å fremsette trusler etter straffelovens § 227.
§ 227. Med Bøder eller med Fængsel indtil 3 Aar straffes den, som i Ord eller Handling truer med et strafbart Foretagende, der kan medføre høiere Straf end 1 Aars Hefte eller 6 Maaneders Fængsel, under saadanne Omstændigheder, at Truselen er skikket til at fremkalde alvorlig Frygt, eller som medvirker til saadan Trusel. Under særdeles skjerpende omstendigheter, jf. § 232 tredje punktum, kan fengsel inntil 6 år idømmes
Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Er det ikkje forbudt å gå rundt med maske eller anna som dekker til heile andletet sånn ellers og?

 

Det er bare i Oslo man ikke kan bruke slikt offentlig. Bor selv på Lørenskog og kom på skolen i -20*c i finnlandshette.

Samme gjelder for kniv også så lenge den er under 9cm og brukes i sammenheng med skole, jobb, hobby...osv

Lenke til kommentar

Takk, har sett etter noe slik. Den ble dårlig når jeg brukte den som bakgrunn. Digger også signaturen din. :love:

Bare hyggelig :D

 

Hvordan har du drept DNFK 3 ganger? :dontgetit:

 

Kommet med kommmentarer som jeg har syntes var morsomme, men som har fått folk til å facepalme og ikke gidde diskutere videre. :w00t:

 

 

baad619995f82c0695dc5a3b98831a81.jpg

 

Endret av Randomizer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...