Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dating: Bør gutter spandere på jenter?


Synes du gutten skal spandere på jenta ved date?  

283 stemmer

  1. 1. Synes du gutten skal spandere på jenta ved date?

    • Ja, gutten skal spandere ALT
      67
    • Nei, de betaler hver for seg
      111
    • Whatever. Jeg vil stemme
      105


Anbefalte innlegg

100% likestilling blir teit, vi er tross alt født forskjellige.

8807258[/snapback]

Joda. Jeg mente egentlig det er interessant at du vil ha såpass lite likestilling. Ville du godta å ta all bleieskifting og all nattlig ungestell også?

8807629[/snapback]

 

Ikke alt. Han bør også kunne det. Men det er jo naturlig at vi damer gjør mer av disse tingene.

 

Jeg synest menn bør spandere på damer når det gjelder småting som kinobillet,kaffe o.l.. Hun skal selfølgelig ha med penger for seg selv og tilby alltid å betale for seg selv.

 

Hun skal ikke forvente at vi menn spanderer hele tia og selvfølgelig være takknemlig.

 

Jeg hadde hverfall aldri latt en dame spandere på meg.

8815102[/snapback]

 

Her har vi mannen som har skjønt det :-)

 

Jeg synes jo det er litt rart hvis mannen aldri spanderer. Jeg har likevel nesten alltid med penger til å betale for meg. Småting bør mannen spandere, ja. Han skal tross alt ta "passe på" dama si, hehe.

 

Og ja, vi er takknemlige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke. Det er bare naturlig. Akkurat som at mannen bør være litt høyere. Ellers ser det dumt ut. Vet ikke hvorfor, det bare er sånn.

 

Dama kan jo tilby å spandere av og til, men mannen er mest mann om han insisterer på å betale selv. Det mener i hvert fall jeg. Ikke sikkert alle er enige.

Lenke til kommentar
Men hvorfor bør mannen spandere?

8816762[/snapback]

Samme grunn til at menn skal jobbe mens kvinnen skal være hjemme.

 

 

Men selvfølgelig, er du uenig i dette og mener at kvinner også skal jobbe, så er det klart at hun også skal betale for seg selv. Grunnen til at det var så vanlig å spandere på damer før i tiden var vel at kvinner ikke jobbet, og ikke kunne betale for seg?

Lenke til kommentar
Gutter som drar fram likestilling når regningen skal betales stiller dårlig oss meg.  :roll:

8817278[/snapback]

Like dårlig som jenter som bruker likestilling som unnskyldning for å ikke stelle hus, rydde,vaske, lage mat og vaske opp stiller hos meg? Menn skal betale - greit, men da får du beholde resten av 1950-tallets kjønnsroller også.
Lenke til kommentar
Gutter som drar fram likestilling når regningen skal betales stiller dårlig oss meg.  :roll:

8817278[/snapback]

Like dårlig som jenter som bruker likestilling som unnskyldning for å ikke stelle hus, rydde,vaske, lage mat og vaske opp stiller hos meg? Menn skal betale - greit, men da får du beholde resten av 1950-tallets kjønnsroller også.

8817298[/snapback]

 

 

Jeg betaler ofte, fordi jeg er et okei menneske som ikke lar fyren betale alt. Men det er liksom en uskreven regel at han betaler, selv om det sjelden blir slik.

Lenke til kommentar
Jeg betaler ofte, fordi jeg er et okei menneske som ikke lar fyren betale alt. Men det er liksom en uskreven regel at han betaler, selv om det sjelden blir slik.

8817307[/snapback]

Alle fordelene, ingen av ulempene? Jeg har ingenting imot regelen, men så har jeg ingenting imot kjønnsrollene fra 50-tallet heller.

Lenke til kommentar

Det beste er å dele regnina imo. Da slipper mannen at dama forventer at mannen alltid skal betale. Og hvorfor skal mannen betale flere hundre kroner på ei dame han har vært sammen med i noen få timer (hvis de ikke er venner fra før)? I tillegg viser mannen at han ikke prøver å smiske med dama og at han ikke er en annen stakkar som gir dama alt hun ber om.

Lenke til kommentar
Gutter som drar fram likestilling når regningen skal betales stiller dårlig oss meg.  :roll:

8817278[/snapback]

Dere jenter skal alltid ha det som passer dere best.

Når en regning skal betales er det gutten som må gjøre det, og når husarbeid må gjøres må faen ta gutten gjøre det også.

Kall meg gjerne gammeldags, men i mitt hode har likestillingen gått for langt.

 

Hadde du virkelig dratt ut på byen og latt en same spandere alt på deg?  :roll:

8818233[/snapback]

Hvor kom samer inn i bildet?

Lenke til kommentar
Det beste er å dele regnina imo. Da slipper mannen at dama forventer at mannen alltid skal betale. Og hvorfor skal mannen betale flere hundre kroner på ei dame han har vært sammen med i noen få timer (hvis de ikke er venner fra før)? I tillegg viser mannen at han ikke prøver å smiske med dama og at han ikke er en annen stakkar som gir dama alt hun ber om.

8818340[/snapback]

Akkurat.

 

Men i et fast forhold blir det litt annerledes. Da kan den ene godt betale alt innimellom, eller hele tida hvis det er skjev inntektsfordeling.

Lenke til kommentar
Men hvorfor bør mannen spandere? Og skal damen aldri spandere?

8816762[/snapback]

 

Hadde du virkelig dratt ut på byen og latt en same spandere alt på deg? :roll:

 

Veldig turnoff spør du meg.

8818233[/snapback]

Kjenner ikke så mange samer.

 

Jeg har ikke noe imot å spandere på både jenter og gutter, men det må ikke bli slik at jeg må betale hele tiden.

Lenke til kommentar

Det at mannen spanderer kan være med på å gi henne et falskt bilde av han. Jeg vet om en som spanderte mye for å imponere, bla ved å betale flyreiser og ved å dra å besøke henne, side de bodde et stykke unna hverandre. Dette gjorde han i begynnelsen av forholdet. Hun trodde dermed at han var en passe velstående kar, noe som viste seg å være helt feil. Han hadde nemlig ganske så dårlig råd. Men kjærligheten seiret, og de giftet seg.

 

Haha, den siste setningen var litt vel klisje! :p

Lenke til kommentar
Gutter som drar fram likestilling når regningen skal betales stiller dårlig oss meg.  :roll:

8817278[/snapback]

Jenter som deg irriterer meg.

 

Alle fordelene, ingen av ulempene? Jeg har ingenting imot regelen, men så har jeg ingenting imot kjønnsrollene fra 50-tallet heller.

Enig-

Lenke til kommentar

Spørsmålet om gutter BØR spandere på jenter, er et spørsmål om jenter er svakere individer enn menn, så jeg synes den er litt diskriminerende.

 

Penger er penger, jentene har da fullverdige godt betalte jobber dem også, mange er sykepleiere og dem får svingodt betalt, opp mot 280 k i året, så jeg ser ikke behovet egentlig for å ikke likestille her, selv om det innerst inne ikke føles særlig gentle ut å ikke spandere, he-he.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...