Gå til innhold

Hvor viktig er dx10?


Anbefalte innlegg

heisann!

 

Hadde tenkt å kjøpe meg en dell xps m1710, kjempe pc, bortsett fra at det er rett og slett ikke så mye nytt med den.

 

da leste jeg om zeptos nye pc 6625 wd: http://www.idg.no/pcworld/article53400.ece

Denne har både santa rosa, dx 10 kort og flashdisk om man vil.

 

Bare lurte på om jeg heller burde kjøpe meg zeptoen når jeg er ute etter å spille psill som Crysis og andre dx 10 spilll i og med at den har et dx 10 kort.

 

Er dx10 så revolusjonerende som man sier, eller er det bare et salgsargument?

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok d kommer en XPS så fort det kommer DX10 kort til bærbare!

 

I zeptoen var det jo "bare" 8600 kort...

 

Tipper XPS kommer til å komme med det råeste...

 

Vente må du jo uansett....

 

Vet forresten ikke koss 7950GTX yter i forhold til hva 8600 kommer til å yte... Sikkert ikke så langt unna! Kanskje bedre?!

Lenke til kommentar
heisann!

 

Hadde tenkt å kjøpe meg en dell xps m1710, kjempe pc, bortsett fra at det er rett og slett ikke så mye nytt med den.

 

da leste jeg om zeptos nye pc 6625 wd: http://www.idg.no/pcworld/article53400.ece

Denne har både santa rosa, dx 10 kort og flashdisk om man vil.

 

Bare lurte på om jeg heller burde kjøpe meg zeptoen når jeg er ute etter å spille psill som Crysis og andre dx 10 spilll i og med at den har et dx 10 kort.

 

Er dx10 så revolusjonerende som man sier, eller er det bare et salgsargument?

 

Takk for svar

8528282[/snapback]

 

Hvor viktig var DX9? Det sier seg selv at teknologien ikke stopper opp eller vil benytte seg av ny arkitektur.

Lenke til kommentar
Når kan man forvente at dx10 blir standard i de beste spillemaskinene til rundt 15K?

8533867[/snapback]

Når vi snakker om stasjonære kort, har DX10 allerede blitt mer eller mindre standard i spillpcer i den klassen. Vi må nokk vente en liten stund før dette skjer i berbare.

Lenke til kommentar

Hva mener dere da, kjøpe XPS M1710 eller Zepto 6625 wd?. Med tanke på et bedre brikkesett, bedre prossessor, muligens flashdisk og et dx 10 kort, kan jo ikke DELL XPS M1710 være ekstremt mye bedre på spill, eller?

 

Vær så snill å kom med meninger

Lenke til kommentar
heisann!

 

Hadde tenkt å kjøpe meg en dell xps m1710, kjempe pc, bortsett fra at det er rett og slett ikke så mye nytt med den.

 

da leste jeg om zeptos nye pc 6625 wd: http://www.idg.no/pcworld/article53400.ece

Denne har både santa rosa, dx 10 kort og flashdisk om man vil.

 

Bare lurte på om jeg heller burde kjøpe meg zeptoen når jeg er ute etter å spille psill som Crysis og andre dx 10 spilll i og med at den har et dx 10 kort.

 

Er dx10 så revolusjonerende som man sier, eller er det bare et salgsargument?

 

Takk for svar

8528282[/snapback]

 

Er du opptatt av å kunne kjøre spill med maks detaljer alltid, så er DX10 et stort hopp. Det er visuellt mye du ikke kan gjøre (eller ikke gjøre like bra) på DX9. Dersom du derimot er av typen som ikke egentlig har noe imot å kjøre spill på medium grafikk, så er ikke DX10 noe å hoppe i taket for.

 

Personlig hade jeg aldri bygget en ny spillPC nå som ikek hadde DX10, men det er fordi jeg er litt av en perfeksjonist. Skal du bare ha en bærbar PC til andre oppgaver, men som OGSÅ kan kjøre noen spill, så klarer du deg i grunn sikkert med et DX9 kort. En bærbar vil aldri bli noen helt ultimat gaming-plattform uansett, hovedsakelig pga. komponenter til bærbar alltid tar mer hennsyn til ytelse/strømforbruk faktor enn ren ytelse på bekostning av effektivitet.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
wow, det var overraskene. jvor har du denne testen fra?

 

Da lurer jeg på om jeg ikke går for Zeptoen

8544295[/snapback]

 

Er det så overraskende da? 7950GTX er et topp-kortet fra forrige generasjon. 8600 er mid-end kortet fra denne generasjonen, og er tross alt er lang steg vekk fra ytelsen til 8800GTS eller 8800GTX (selv om det ikke er et dårlig kort altså..)

 

-Stigma

Lenke til kommentar
7950gtx 23% bedre enn 8600 på en test på den zepto maskinen! Men d var med tidlige drivere!

8544001[/snapback]

 

feil, 8600 var 23% dårligere enn 7950, som betyr at 7950 er ca 30% bedre enn 8600. vi husker vel prosentregning fra barneskolen?

8545275[/snapback]

 

 

 

Hahaha! Skreiv av fra en annen tråd uten å se eller sjekke noe som helst! Håper du kan tilgi meg din o store mattematikergenihøyet!

Lenke til kommentar

Engasjement er vel ikke skadelig eller hva? Jeg rettet opp til 30% i tråden du hentet tallet fra ;) Ble visst litt for engasjert jeg også i skrivende stund!

 

Slik jeg ser det er det gjensidig nytte. Engasjementet kommer frem i mitt innlegg og prosentregneren får brukt si kritiske røst til sørge for at alt stemmer. Snakker om samarbeid! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...