Gå til innhold

WLAN skadelig for barn?


Anbefalte innlegg

Det har visst noe med den høye frekvensen å gjøre. Selv om det også finnes noen få som ikke tåler 50 Hz også da, såkalte strømallergikere.

 

Det har aldri blitt bevist at det finnes strømallergi. Jeg tviler ikke på at disse menneskene er syke (ihvertfall noen av dem), men årsaken er sannsynligvis noe annet hvis man ser vitenskapelig på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har visst noe med den høye frekvensen å gjøre. Selv om det også finnes noen få som ikke tåler 50 Hz også da, såkalte strømallergikere.

 

Det har aldri blitt bevist at det finnes strømallergi. Jeg tviler ikke på at disse menneskene er syke (ihvertfall noen av dem), men årsaken er sannsynligvis noe annet hvis man ser vitenskapelig på det.

8526906[/snapback]

Ja, der har du ett poeng. Jeg nevnte dem mest for å få dem med på lasset disse strømallergikerene. Det er ikke sikkert en strømallergiker er så god venn med deg (oss). De er allikevel en interessant gruppe som en ikke bare bør glemme sånn uten videre.

 

Uten å vite for mye om strømallergi. Så vil jeg likevel ha litt respekt for ytringene fra strømallergikere. De blir jo neglisjert nok fra vitenskapelig hold så det holder. :roll:

 

Det kan jo være at en viss prosent av strømallergikere har en mental forestilling om "slike høyspentmaster og liknende". Likevel vil jeg holdt en dør åpen for at noen mennesker kanskje har en mer sensibilitet / følsomhet overfor en ytre påvirkning enn folk flest da gjerne har.

 

Bare se på fuglene som har kompasset innbakt i kroppen. Fuglene reagerer på magnetfeltet. Kanskje også enkelte av oss kan føle slike magnetfelt, men at det viser seg som ubehag i kroppen. Hvem vet? Strøm kommer jo ikke uten at det samtidig oppstår ett magnetfelt! Noen blir jo også uvel av å sove ovenfor store vannledninger. Det er heller ikke så rart kanskje da vannmolekylene er dipoler, og større mengder vann vil jo sikkert virke ennå kraftigere enn noen få dråper.

Lenke til kommentar
Noen blir jo også uvel av å sove ovenfor store vannledninger. Det er heller ikke så rart kanskje da vannmolekylene er dipoler, og større mengder vann vil jo sikkert virke ennå kraftigere enn noen få dråper.

8527203[/snapback]

 

Jo, men disse dipolene "opphever" hverandre, og derfor genererer de ikke noe særlig elektrisk eller magnetisk felt. Eneste er hvis vannet er forurenset nok til at det leder noe strøm, da kan det teoretisk oppstå et visst magnetfelt.

Lenke til kommentar

A-Jay: Gjelder det også når vannmolekylene strømmer i samme retning forbi kroppen? La oss si at du har ett 5-6 tommers vannrør under stolen du sitter på..

 

Kom bare til å tenke på at i fysikken så betinger det en "endring / forandring" for at det betyr noe (Magnetisme og elektrisitet). Kan det hende at om en haug dipoler farer forbi deg over en lang lang stund at du kan merke disse?

 

Kanskje noe av energien i vannstrømmen lagres i kroppen din som en form for statisk elektrisitet / energi? Er det mulig at veggen på røret kan få vannmolekylene til å innordne seg i ordnete mønstre som kan få betydning med hensyn på hvilken vei dipolene peker?

 

 

Kanskje løsningen blir å jorde seg med jordingslenke når en sover? Kvalmen som oppstår fra bilkjøring kan jo ofte løses ved å ha en metallpisk eller noe hengende under bilen som kommer i kontakt med asfalten.

Endret av G
Lenke til kommentar

Kahuna: Det var ihvertfall en positiv nyhet.

 

Det har jo vært en sak i media om mange krefttilfeller hos en haug mennesker som bor rundt samme område (mener de skyldte på høyspentledningene). Husker ikke navnet på stedet i farten.

 

Hva om disse bor på et radon utsatt jordsmonn, og at det er noe sånn som kan være forklaringen?

 

Det var jo nylig en annen sak som omhandlet et radon utsatt område nylig også, og det var gjerne snakk om å utnytte Thorium kommersiellt.

Endret av G
Lenke til kommentar

angry_norwegian: Ikke bruk for tettsittende bukser. Reis deg opp og beveg deg litt oftere fra PC'en. Hjelper for mannejuicen, blodsirkulasjonen, hemoridene og kanskje også for psyken. :)

 

(jeg burde ta dette rådet til meg selv også)

 

 

EDIT (tillegg): På jobben går jeg gjerne med en mobiltelefon i hver bokselomme (foran). Den ene er min egen, og den andre en jobbtelefon. Hvor bra er dette for mannejuicen montro? :dribble:

Endret av G
Lenke til kommentar
A-Jay: Gjelder det også når vannmolekylene strømmer i samme retning forbi kroppen? La oss si at du har ett 5-6 tommers vannrør under stolen du sitter på..

8527328[/snapback]

 

Selv om vannet strømmer i en retning, betyr det ikke at vannmolekylene orienterer seg i samme retning. De er alltid "hulter til bulter" og orientert i alle mulige retninger, noe som fører til at de "opphever" hverandre, og det genereres i praksis aldri noe elektomagnetiske felt. Som jeg sa, eneste realistiske muligheter er hvis vannet er forurenset nok (med ioner og sånt) til at det leder strømmer. Jeg vet ikke om vanlig vann i kranen er "skitten" nok dog, men kloakken er garantert skitten nok.

 

EDIT: Men da må man også forutsette at det ledes en kraftig strøm, det vil i praksis si at det har skjedd en alvorlig kortslutning eller jordingsfeil, noe som er lite sannsynlig i seg selv, iallefall over tid.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Wlan-enheter er da egentlig veldig små mikrobølgeovner, kjører på den frekvensen som er uten konsesjon, nettop på denne frekvensen vannmolekyler absorberer mest energi. rundt 2,4 GHz, samme som mikrobølgeovner, bare det at de opererer på på ca 750-1000w i et lite område. De som er redde for familiejuicen kan kansje sette opp et faradys bur rundt pungen.

Lenke til kommentar

rufs: Blir et Faraday-bur nok til å avlede denne elektromagnetiske strålingen? Mikrobølger er jo en form for lys. Spørsmålet er om det lar seg avlede av en sånn innretning? En trenger kanskje samme maskestørrelse som de hullene en ser i døren på mikrøbølgeovnene?

Lenke til kommentar
A-Jay: Gjelder det også når vannmolekylene strømmer i samme retning forbi kroppen? La oss si at du har ett 5-6 tommers vannrør under stolen du sitter på..

8527328[/snapback]

Selv om vannet strømmer i en retning, betyr det ikke at vannmolekylene orienterer seg i samme retning. De er alltid "hulter til bulter" og orientert i alle mulige retninger, noe som fører til at de "opphever" hverandre, og det genereres i praksis aldri noe elektomagnetiske felt.

8527460[/snapback]

Jeg tror jeg ville vært helt enig med deg nå dersom en snakker om stillestående vann. Det at de stort sett opphever hverandre. Det er jo også naturlig i og med at de forskjellige polene tiltrekkes av hverandre.

 

Men hva tror du om den uorden som oppstår i det det kommer strømninger i vannet som følge av å ledes i ett rør (eller evt. en bekk) ? Kan det hende at disse dipol-kreftene er store nok til at de kan måles, og eventuellt merkes av levende organismer med noen centimeters avstand? La oss også si at temperaturen har stabilisert seg til at måleutstyret har nær samme temperatur som luften rundt vannet. Kan magnetfeltet fra dipolene som snurrer rundt og rundt i væsken måles fra utsiden (noen centimeter) ?

Lenke til kommentar
rufs: Blir et Faraday-bur nok til å avlede denne elektromagnetiske strålingen? Mikrobølger er jo en form for lys. Spørsmålet er om det lar seg avlede av en sånn innretning? En trenger kanskje samme maskestørrelse som de hullene en ser i døren på mikrøbølgeovnene?

8527623[/snapback]

 

Disse mikrobølgene er bare av en elektromagnetisk art og inneholder ingen fotoner etc, ihvertfall så lang vitenskapen greier å forstå i dag. Skal være bra nok med samme maskestørrelse som i mikrobølgeovner ja, muligens litt vanskelig å beskytte bare deler av kroppen.

Lenke til kommentar
rufs: Blir et Faraday-bur nok til å avlede denne elektromagnetiske strålingen? Mikrobølger er jo en form for lys. Spørsmålet er om det lar seg avlede av en sånn innretning? En trenger kanskje samme maskestørrelse som de hullene en ser i døren på mikrøbølgeovnene?

8527623[/snapback]

 

Disse mikrobølgene er bare av en elektromagnetisk art og inneholder ingen fotoner etc, ihvertfall så lang vitenskapen greier å forstå i dag. Skal være bra nok med samme maskestørrelse som i mikrobølgeovner ja, muligens litt vanskelig å beskytte bare deler av kroppen.

8528033[/snapback]

 

Nja... Både mikrobølger og synlig lys er elektromagnetiske strålinger, bare med en forskjellig frekvens og bølgelengde.

 

http://www.bjorasen.gs.oslo.no/galleri/spektrum.htm

Endret av frivilje
Lenke til kommentar
Jo, men disse dipolene "opphever" hverandre, og derfor genererer de ikke noe særlig elektrisk eller magnetisk felt. Eneste er hvis vannet er forurenset nok til at det leder noe strøm, da kan det teoretisk oppstå et visst magnetfelt.

8527288[/snapback]

 

Jeg vil bare legge til at et HELT ren H2O er isolerende, men det vannet som kommer i springen inneholder klor og mange andre lumske stoffer, som gjør at det leder strøm...

 

 

rufs: Blir et Faraday-bur nok til å avlede denne elektromagnetiske strålingen? Mikrobølger er jo en form for lys. Spørsmålet er om det lar seg avlede av en sånn innretning? En trenger kanskje samme maskestørrelse som de hullene en ser i døren på mikrøbølgeovnene?

8527623[/snapback]

 

Du sier at mikrobølgeovnen bruker lys...

Vet du hva lys er? Det er elektromagnetisk stråling med bølgelengder på 400-800nm. I en mikrobølgeovn har du elektromagnetisk stråling med en mye større bølgelengde. Denne blir sendt ut fra en mikron (tror det var slik det staves), som blir reflektert av metall(veggene+nettingen i døra), og blir absorbert av vann, som igjen varmer maten det er i....

Lenke til kommentar
Jo, men disse dipolene "opphever" hverandre, og derfor genererer de ikke noe særlig elektrisk eller magnetisk felt. Eneste er hvis vannet er forurenset nok til at det leder noe strøm, da kan det teoretisk oppstå et visst magnetfelt.

8527288[/snapback]

 

Jeg vil bare legge til at et HELT ren H2O er isolerende, men det vannet som kommer i springen inneholder klor og mange andre lumske stoffer, som gjør at det leder strøm...

 

 

rufs: Blir et Faraday-bur nok til å avlede denne elektromagnetiske strålingen? Mikrobølger er jo en form for lys. Spørsmålet er om det lar seg avlede av en sånn innretning? En trenger kanskje samme maskestørrelse som de hullene en ser i døren på mikrøbølgeovnene?

8527623[/snapback]

 

Du sier at mikrobølgeovnen bruker lys...

Vet du hva lys er? Det er elektromagnetisk stråling med bølgelengder på 400-800nm. I en mikrobølgeovn har du elektromagnetisk stråling med en mye større bølgelengde. Denne blir sendt ut fra en mikron (tror det var slik det staves), som blir reflektert av metall(veggene+nettingen i døra), og blir absorbert av vann, som igjen varmer maten det er i....

8528105[/snapback]

 

Det at det leder strøm, betyr ikke at det er en god leder... Vann fra springen er en dårlig leder, dermed må spenningen være veldig stor for at det skal ha noe som helst praktisk effekt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...