Gå til innhold

Forza 2 demoen er ute!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det fikset noe på Anti-aliasing siden demoen?

For det var litt kantete.

 

 

Blir ett kjøp uansett, men hadde vært kjekt hvis de gjorde litt med det :p

8717552[/snapback]

Akkurat dèt lurer jeg også på! Men jeg har mine tvil, siden Turn 10 har gitt uttrykk for at demoen er final build. Fint om noen som både har prøvd demoen og fullversjonen kan "sjekke." :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Leste litt om det angående oppdatering av anti-aliasing.

Det var mange som sa det hadde kommet ut en, den fjernet alle "jaggies" og gjorde det litt lysere eller noe sånt.

 

Så da måtte jeg slå på boxen nå for å sjekke, og der var det en oppdatering. Spilte litt, det så bra ut, så fyrte jeg opp demoen.

Da så jeg hvor stygg den var. Så det er mye mindre aliasing i fullversjonen! :dribble:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Leste litt om det angående oppdatering av anti-aliasing.

Det var mange som sa det hadde kommet ut en, den fjernet alle "jaggies" og gjorde det litt lysere eller noe sånt.

 

Så da måtte jeg slå på boxen nå for å sjekke, og der var det en oppdatering. Spilte litt, det så bra ut, så fyrte jeg opp demoen.

Da så jeg hvor stygg den var. Så det er mye mindre aliasing i fullversjonen!  :dribble:

8719145[/snapback]

Det er jo supert. Kjørte du på akkurat samme bane som i demoen (lysforhold spiller en viss rolle)? Så det var mindre kantete, og ingen sånne løse prikker?

 

Tok forresten en rusletur i PG3 garasjen i går. Plutselig synes jeg alt så j*** mye mer kantete ut der også. Det er kanskje hold i det noen påstår, nemlig at det var vår-oppdateringa til MS som har skapt grafikk problemer.

Lenke til kommentar

En kar har postet over på http://Forzanorway.com og skrevet at det er aliasing i fullversjonen også.

jeg kan bekrefte engang for alle at det ER jaggies i full versionen

 

 

Etter 4-5 timer spilling ser jeg jaggies overalt.....plager meg egentlig ikke da spillet er sykt bra uansett

 

 

Men her på forumet kan vi lese:

 

Leste litt om det angående oppdatering av anti-aliasing.

Det var mange som sa det hadde kommet ut en, den fjernet alle "jaggies" og gjorde det litt lysere eller noe sånt.

 

Så da måtte jeg slå på boxen nå for å sjekke, og der var det en oppdatering. Spilte litt, det så bra ut, så fyrte jeg opp demoen.

Da så jeg hvor stygg den var. Så det er mye mindre aliasing i fullversjonen

 

Ikke ett sted kan jeg lese på de offisielle sidene til spillet at det er kommet noen oppdatering til Forza 2 som fjerner/reduserer aliasing.

 

Nysjerrig på denne updaten dere snakker om. Hvor kan man lese mere om den? Jeg finner det ikke.

 

Nå greier jeg faktisk å leve med den graden av aliasing som er i demoen også. Men er det redusert så er det fint. Men er ute etter offisiell informasjon om dette.

 

=Øyvind= - hvor kan vi finne info oppdateringen av Forza 2?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Okei, ble vel litt feil i går. Var ganske trøtt :p

 

Men leste litt i denne tråden, men er ikke et ordentlig svar der.

 

Det har hvertfall kommet en liten update som fikset noe problemer over Live, ingen fra Turn10 har sagt noe om grafiske endringer.

 

Jeg testet spillet i 10 sek. i går etter oppdateringen, men vet ikke om det var noe mer AA, vanskelig å huske hvordan det var før. Men fullversjonen er hvertfall mye bedre enn på det punktet, det er helt sikkert.

 

 

edit: Et bilde fra fullversjonen, med litt mindre aliasing:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

62901_44e68478-f661-458e-9f12-8a33edfba9cd_122_1156lo.jpg

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
En kar har postet over på http://Forzanorway.com og skrevet at det er aliasing i fullversjonen også.

...

Men her på forumet kan vi lese:

...

Ikke ett sted kan jeg lese på de offisielle sidene til spillet at det er kommet noen oppdatering til Forza 2 som fjerner/reduserer aliasing.

 

Nysjerrig på denne updaten dere snakker om. Hvor kan man lese mere om den? Jeg finner det ikke.

 

Nå greier jeg faktisk å leve med den graden av aliasing som er i demoen også. Men er det redusert så er det fint. Men er ute etter offisiell informasjon om dette.

 

=Øyvind= - hvor kan vi finne info oppdateringen av Forza 2?

8720526[/snapback]

 

Nei, det er ikke lett å bli klok på dette. Et flertall av brukerne på forzamotorsport.net med fullversjon sier at grafikken er bedre enn på demoen, men ingen har så langt lagt fram bildebevis (samme view som et tatt i demoen). Oppdateringen av fullversjon er visstnok noe som skjer første gang du starter spillet, men det skjer jo med så mange spill og behøver ikke bety så mye.

 

Fra offisielt hold er det ikke blitt sagt et kvekk om saken så vidt jeg vet. De er sikkert på ferie nå som spillet er ferdig :)

Lenke til kommentar
Til dere med fullversjon:

 

Kan man koble til 2 kontrollere? Altså, bruke rattet til å kjøre med og håndkontrolleren i menyene osv. Regner nesten med det går..

8720104[/snapback]

Skulle jeg likt å vite også. I demoen funker det ikke så det er kanskje tvilsomt.

Lenke til kommentar
Okei, ble vel litt feil i går. Var ganske trøtt :p

 

Men leste litt i denne tråden, men er ikke et ordentlig svar der.

 

Det har hvertfall kommet en liten update som fikset noe problemer over Live, ingen fra Turn10 har sagt noe om grafiske endringer.

 

Jeg testet spillet i 10 sek. i går etter oppdateringen, men vet ikke om det var noe mer AA, vanskelig å huske hvordan det var før. Men fullversjonen er hvertfall mye bedre enn på det punktet, det er helt sikkert.

 

 

edit: Et bilde fra fullversjonen, med litt mindre aliasing:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

62901_44e68478-f661-458e-9f12-8a33edfba9cd_122_1156lo.jpg

8720571[/snapback]

 

Ok, takk Øyvind.

 

Ville tro Turn 10 ville ropt høyt hvis de hadde laget en Patch som fikset bedre AA i og med det var det så mange klaget over i demoen. Men det er helt stille derfra. Og alle bilder jeg har sett rundt om er fra photomode / replay og der er det jo AA fra før.

 

Det sitter folk her på forumet med både demo, fullversjon og HDTV. Så inntill noen av de tar seg jobben med å poste et bilde fra in-game mens du faktisk kjører og ikke fra replay - fra nogenlunde samme posisjon/bil i demoen og fullversjonen som viser dette, så er jeg ikke så begeistret. Ennå. Det vil si, jeg er begeistret over spillet, men AA patchen vil jeg ikke juble for ennå.. Jeg veit at hvis man tror noe er bedre så ser man det gjerne også hvis det er en stund siden man så på det man sammenligner mot.

 

Den oppdateringen som kommer når man starter spillet kan være hva som helst egentlig, ting for å få det til å funke mot internettsiden til Turn 10 f.eks eller annet småting. Får vel bare vente å se da.

 

EDIT: Chespace er vel mannen å høre på kanskje:

It is true that we released a day 1 update for all those who play FM2 with Xbox Live. I know for sure that the update deals with a few networking performance enhancements, although I've not been informed that there were any visual touches in the patch. There's no way for me to find out now so I guess I'll just have to ask somebody after the weekend.

 

Så..

Link: http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p...&postcount=8443

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Var den posten jeg tok det fra ja.

 

Men skulle gjerne tatt noen bilder, men noen har stukket av med kameraet mitt og dratt på hytta. :angry:

Lenke til kommentar

En annen (forumbruker) på Forzamotorsport.net skriver dette:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hi all,

 

 

 

I had the opportunity to play the full version today and can confirm that an update is available to completely fix the jaggy issues Big Smile [:D]

 

 

 

It looks like they have changed the HDR lighting as the entire game now looks brighter and it is razor. The annoying white dots and general jagginess are completely gone.

 

 

 

I even ran the demo again and boy what a difference, demo looked very poor and jaggy. This will truly shut the non believers up big time, and should indicate to other game devs that updates may well be required to fix certain games...................come on bizarre it is not a hardware issue.......PGR3 looks horrible right now as do others.

 

 

 

Bur remember, this was not Turn 10's fault at all, Microsoft changed certain video areas in the spring update and thats why the demo looked so bad.

 

 

 

Turn 10, THANK YOU SO MUCH...................................my dismay when I originally played the demo is no longer. it really does look the Dogs B*ll*x. I cannot wait to get the game on the 8th June.

 

 

 

I can assure everybody here it will go down a storm. Nurburgring is out of this world and is easily the most accurate,scaled and detailed rendition of the track ever period. They have even reproduced the undulations on the track - it will catch you out initially unless you have driven Nuremberg for real.

 

 

 

I will be more than happy to answer questions but bear in mind I dont have the game yet and cannot check anything specific. I promise everyone the jaggies have been removed - the only trouble i have now is that I played it on my mates xtreme machine and it was really special, it just makes waiting for the 8th June all the worse lol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...