Whatefu Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 hei alle, Jeg skal oppgradere PC'n og har laget et forslag. Trenger hjelp til å finne en stille PSU, samt sjekke at delene passer bra sammen. Skal bruke maskinen til media center i Home Premium, samt videoredigering (kun hobby) Viktig at maskinen blir stille, da den står i stua. Setter pris på alle innspill!' her er handlekurven jeg har laget: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=46547.
leifeinar Skrevet 1. mai 2007 Skrevet 1. mai 2007 (endret) skal du ikke ha skjermkort? skal cpu overklokkes? vanskelig og anbefale psu, de som er stille er ofte heftige og dyre.... dette er den stilleste som finnes sies det, har modulære kabler som er en stor fordel. men den er dyr og sikket overkill til ditt system LINK noen spesiell grunn til at du har valgt det der hovedkortet? Asus P5B-E Plus er et flott kort, prøvde det med en E6300 og den starta og gikk helt stabilt på 1,06 volt alltså 0,2V under standar og lar seg helt greit kjøre passivt hvis du har plass til en litt stor kjøler. så er også det mulig og få mye kaldere system med undervolting kan heller bruke litt penger på en kjøler istedet for og kjøpe så dyrt hovedkort? hvis du ikke har funnet noe og bruke de 3 pci-e portene til. kanskje kjøpe en ok billig psu og voltregulere viften? har bytta vifte i min hiper 480W og den går nå bare på 800 rpm Endret 1. mai 2007 av leifeinar
Whatefu Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Skrevet 2. mai 2007 Hei, jeg har et nytt skjermkort: Asus Nvidia 7600 GS. Har også hauppauge 350 TV kort til en PSU, samt et trådløst nettverkskort som jeg må bruke. Grunnen til at jeg vil ha det hovedkortet er vel egentlig fordi det kan vare noen år, har Firewire, samt at det virket kult med den ekstra skjermen til styring av musikk etc.. Jeg har ingen erfaring med overklokking og vet derfor ikke om det blir for vanskelig for meg å håndtere - er jo redd for å gjøre noen feil tenker jeg. Vet heller ikke hvordan man voltregulerer viften - jeg har i dag en CPU vifte jeg kan justere hastigheten på, men regner ikke med at det er det samme? takker for svar:-)
leifeinar Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 (endret) vifte regulerig kan du greit gjøre i bios eller ved bruk av et program som speedfan, asus har instillinger for redusert viftehastighet i biosen. greit og kunne manipulere litt når man bygger stille system mye og hente lydmessig da men siden du ikke har så effekt krevende komponenter så vil jeg anbefale denne psu, fin pris fra en bra leverandør https://prisguiden.no/product.php?productId=22526 Endret 2. mai 2007 av leifeinar
Whatefu Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Skrevet 2. mai 2007 Har lest en del om "silent PC" nylig og ser at Antec p150 er et bra kabinett som leveres med PSU på 430 w. Ser at du anbefaler en 350 w, så jeg antar at dette holder. Hva tror du om det? Har også en Zalman CPU kjøler med vifte. Den sitter idag over en AMD Athlon 3200. Tror du den vil fungere med E6300?
leifeinar Skrevet 2. mai 2007 Skrevet 2. mai 2007 antec p150 er et fint kjøp det, så heller det en hva jeg anbefalte siden du også skal ha kabinett. kjølern funker hvis du har tatt vare på festene som fulgte med, er annen feste mekanisme på 939 enn 775....
Whatefu Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Skrevet 2. mai 2007 Jeg skjønte at det kunne være en ide å bytte kabinett for å redusere støy. Er det store forskjeller på støy fra DVD spillere? og vil du anbefale å kjøpe støydempende matter el.?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå