Gå til innhold

Har fått bot


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hørt om at ATV kjørere har ødelagt så mange skispor om vinteren at de enkelte steder måtte parkere preppe bilene for sesongen. Har også endt i masseslagsmål langt inni skauen mot ATV førere. Skremmer vette av folk og ødelegger alt av turstier o.l. Dette blir sett strengt på så det er nok bare og betale :( Kunne sikkert fått mer smekk på pung enn det der tror jeg :whistle:

Lenke til kommentar
Det er lov til å kjøpe ATV men det er ikke lov til å bruke den slik den er ment å brukes. Hvor er logikken?

8503146[/snapback]

 

Var det din fars skog da?

8646741[/snapback]

Ja.

 

Han har vedtatt bota nå. Bevisene var overveldende, ingen vits i å nekte. Det vil si at hjulsporene var tydelige.

Lenke til kommentar

Kjipt å se at dere fikk bot :ermm:

 

Men det stemmer, for å ferdes i utmark med atv, eller motorkjøretøy generellt, kreves det dispensasjon ifra kommunen, så søknadskjema kan dere sikkert få hos dem, eller kanskje kommunen dere bor i har en nettside hvor det finnes.. Grunnlag kan for eksempel være for å frakte folk eller ting til hytte eventuelt.

Endret av blizz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har vel låv å kjøre på privat skog, som er innegjæret å det går ikke folk i skogen? Har svarte skilt på ATV'en + det er nytte transport.

Er det lov?

8771782[/snapback]

 

 

Når det er hans skog har han vel lov?

8771885[/snapback]

 

Det som betyr noe her ifølge regelverket er om området du avt skal kjøre i regnes som utmark eller innmark. Om det regnes som utmark, så må du søke dispensasjon ifra kommunen, selv om det er du som er grunneier området. Er det innmark, så kan du kjøre der med tillatelse ifra grunneier.

Lenke til kommentar
innmark, er jordet utforbi huset mitt innmark? jeg kjører en liten puc rundt på jordet og har satt en liten "varsel pinne" i veien som "blokkerer" sånn at området er lukket... er dette ulovlig?

8789815[/snapback]

 

Om det er et jorde, så går jeg sterkt ut ifra at det regnes som innmark ja. Du kan jo lese i friluftsloven og sjekke selv, så er du på den sikre siden. Om det regnes som innmark, så vil du kunne kjøre der om du har tillatelse ifra grunneier :yes:

 

Er ærlig talt ikke sikker på hva en puc er, og naturlig nok heller ikke hvilke regler som gjelder for kjøring med puc :blush: Du kan sikkert sjekke i veitrafikkloven om du skulle være usikker på dette :)

 

Link til friluftsloven:

http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=2&FagKey=5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...