Gå til innhold

Har fått bot


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan med sikkerhet si att det er forbudt å kjører på privat omeråde selv med tillatelse av grunneier hvis ATV'en ikke er er registrert!!

 

Så og vedta den bota var helt riktig, din far skal egentlig miste førerkortet ved en slik hendelse ;)

 

Grunnen til att jeg vet dette var fordi onkel blå så meg på ett jorde!

Den atv'n ble forøvrig solgt fordi jeg ikke orka å få utsettelse på alt som er av lapper! moped, lett mc, bil, mellomtung og tung! tilogmed traktor :p

 

Jeg var så heldig att jeg ikke kjørte atv'n akkuratt da!

Endret av Fugitive
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Kan man ikke kjøre atv på eget område? Må min kamerat som da har atv og bruker den på gården søke kommunen om å kjøre atv på sin egen går?

8899581[/snapback]

 

Hvis du leser etter regnes vel dette som innmark? ;)

 

 

Er vel meninga å kjøre på bane, men rettsak er kanskje litt drøyt!! :dontgetit:

8946390[/snapback]

 

Rettsak og rettsak... Om man nekter å vedta en bot blir man som regel stevnet for retten i Norge. Er ikke så uvanlig å foreta straffeutmåling på den måten.

Lenke til kommentar
Jeg kan med sikkerhet si att det er forbudt å kjører på privat omeråde selv med tillatelse av grunneier hvis ATV'en ikke er er registrert!!

 

Så og vedta den bota var helt riktig, din far skal egentlig miste førerkortet ved en slik hendelse ;)

 

Grunnen til att jeg vet dette var fordi onkel blå så meg på ett jorde!

Den atv'n ble forøvrig solgt fordi jeg ikke orka å få utsettelse på alt som er av lapper! moped, lett mc, bil, mellomtung og tung!  tilogmed traktor :p

 

Jeg var så heldig att jeg ikke kjørte atv'n akkuratt da!

9033237[/snapback]

 

 

hadde det vert forbudt og kjøre uregistrerte kjøretøy på privat grunn så hadde jeg fått utsett kortet...

 

jeg er 16(uten kortet på noe)og jeg kjører nemlig nesten alt av kjøretøy på priv. grunn og ingen har kommet med bot eller advarsler om utsettelse...ikke så mye som en anmeldelse

Lenke til kommentar
Jeg kan med sikkerhet si att det er forbudt å kjører på privat omeråde selv med tillatelse av grunneier hvis ATV'en ikke er er registrert!!

 

Så og vedta den bota var helt riktig, din far skal egentlig miste førerkortet ved en slik hendelse ;)

 

Grunnen til att jeg vet dette var fordi onkel blå så meg på ett jorde!

Den atv'n ble forøvrig solgt fordi jeg ikke orka å få utsettelse på alt som er av lapper! moped, lett mc, bil, mellomtung og tung!  tilogmed traktor :p

 

Jeg var så heldig att jeg ikke kjørte atv'n akkuratt da!

9033237[/snapback]

 

 

hadde det vert forbudt og kjøre uregistrerte kjøretøy på privat grunn så hadde jeg fått utsett kortet...

 

jeg er 16(uten kortet på noe)og jeg kjører nemlig nesten alt av kjøretøy på priv. grunn og ingen har kommet med bot eller advarsler om utsettelse...ikke så mye som en anmeldelse

9238532[/snapback]

Det spiller nok ingen rolle hva du sier, det er ikke lov ;)

Lenke til kommentar

atver som er såkalte crossere eller leketøy er lov å kjøpe å eie men det er ikke lov å bruke. du har ikke en gang lov til å kjøre den ut av garasjen. men atver på svarte skilt er lov å bruke vis du er grunneier der du kjører og du har traktorlappen svarte skilt er det ikke lov å kjøre på eller langs ofentlig vei i følge loven men du har lov til å krysse offentlige veier og kjøre på privat veier vi de er dine. atver på hvite mc skilt kjøres på bil sertifikat (ja våre kjærre stat sier så og det er INGEN logisk grunn for det) kjøres på samme steder som med svarte skilt men du har lov til å kjøre på offentlig vei i tilleg. dette er de store atvene som ikke kan gå som moped. det er ikke mulig å registrere en atv som traktor på hvite skilt lenger men gamle atver er det lov.. husker ikke nor dette var lov. moped registrerte atver kan jeg ikke så mye om og kan heller ikke alt om utmark og innmark men jeg har en skog på 25 mål og bruker min arctic cat 400le til å jobbe der dette er vel lov?

 

så alle uregistrerte atver er forbudt du har ikke lov å kjøre opp inkjørsla eller noen ting

 

 

sorry for masse leifer som jeg sikker har:P

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må berre sei det: Synst det er heilt IDIOTISK at folk ikkje får kjøre på private områder(bøer og skog) som dei eiger, og er sperringer rundt.

Skal kjøpe meg ein 125ccm heil cross, skal faen kjøre på gården til bestemor, som eg og får lov til å kjøre av ho(med andre ord: løyve fra grunneigar) Til Motorcross bana her blir bygd og godkjent.

Har vel lov å bruke våre egene gårder til AKKURAT det vi vil vel?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Fattern har fått 6000 kr i bot for å kjøre ATV i skauen. Hvis han ikke vedtar truer politet med rettsak!

 

Det er lov til å kjøpe ATV men det er ikke lov til å bruke den slik den er ment å brukes. Hvor er logikken?

 

 

All fartsel i utmark skal man søke om tillatelse av grunneiger og kommune.... dette jeller spesielt atv og snø-sccoter

men vis man driver gard er reglene ikke like " nytig kjøretøy" :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...