Gå til innhold

Gears of War "filmskript sniktitt"


Anbefalte innlegg

Hvorfor har det seg slik at når folk skal lage film basert på spill, velger de alltid spillene med de tynneste historiene og mest personlighetsløse karakterene? :hmm:

8495672[/snapback]

 

Tror ikke det er på grunn av historien i spillet at de bestemmer seg for å lage film av den. De ser vel heller på hvor mange eksemplarer det solgte og hvor populært det er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor har det seg slik at når folk skal lage film basert på spill, velger de alltid spillene med de tynneste historiene og mest personlighetsløse karakterene? :hmm:

8495672[/snapback]

 

Tror ikke det er på grunn av historien i spillet at de bestemmer seg for å lage film av den. De ser vel heller på hvor mange eksemplarer det solgte og hvor populært det er.

8497319[/snapback]

Historien i Gears var vel det som skuffet meg mest med spillet. Ikke var det så mye som ble forklart i spillets gang og spillet sluttet med en rekke løse tråder og spørsmål som man aldri fikk svar på. Dette selvfølgelig med tanke på en oppfølger som ganske sikkert vil komme.

 

Men når det gjelder historien i Gears så har lest at historien er mye mer kompleks enn det som kom frem i spillet, men at dette ble ofret til fordel for å spillet ferdig i tide og på grunn av økonomiske årsaker. Så det gir jo oss et håp om at det allerde er et bra script som de kan ta utgangspunkt i en en filmversjon av spillet. :)

 

Når det gjelder andre spill-til-film konverteringer så mener jeg filmer som Resident Evil, Doom og Tomb Raider var helt ok filmer. Riktignok ikke Oscar-materiale, men jeg vil ikke gå så langt som å kalle dem for kalkuner, som f eks filmer som Blood Rayne og Street Fighter er.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Litt mini Off Topic...

 

Halo filmen kommer nok bare hvis Microsoft selv betaler for filmen.

Ettersom det er ingen i filmbransjen som tror at Halo/spill generelt er stort nok til og kunne bruke fle hundre millioner på en sinnsvakt dyr film.

 

Synd, ettersom de tar feil.

Men får håpe MS betaler and proves them wrong!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Noe sier meg at en Gears of War film circa vil være på nivå med visse andre glitrende produksjoner. Når en skal skrive manus på noe med dybden til Gears of War har slik en tendens til å skje. :tease:

8878856[/snapback]

 

Men Tomb Raider var jo slett ikke ille.. :ohmy:

Du har forresten glemt det som ligger på denne lista. Trenger ikke være ferdig produsert engang for å vite at dette blir dårlig

Lenke til kommentar
Når en skal skrive manus på noe med dybden til Gears of War har slik en tendens til å skje. :tease:

Så har vel du tydeligvis ikke spillt spillet og fått med deg historien heller?

Spillet er nemlig en slags intro inn i historien du skal inn i. Du spiller tross alt bare gjennom ett "oppdrag" gutta får.

 

Man har historien fram ti Emergence Day, med kriger mellom mennesker osv før Emergence Day hvor Locustene dukket opp. Masse skjedde der, før spillet starter.

 

Marcus nekter en ordre for og løpe og redde faren sin, men han rekker det ikke og bli slengt i fengsel. Etterhvert slipper alle ut av fengsel, bortsett fra han.

 

Det er det som har skjedd (veldig grovt forklart) før spillet starter.

 

 

Og forresten, mens vi er inne på det med historie i filmer, kan du da forklare meg hvordan "300" har fått så mye oppmerksomhet? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...