Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir en uke i London med familien i høstferien, der vi møter min far som flyr inn fra Irland.

Etter det er det vel ikke planlagt noe annet enn studietur til York, men vi har snakket litt løst om enten jorden-rundt-billett med Star Alliance (med besøk av Australia, Hawaii, sannsynligvis USA og muligens Afrika), eller så kan det hende vi leier seilbåt og seiler rundt i Middelhavet.

Lenke til kommentar
Om ca. 3 uker skal jeg til Jordan( i påskeferien). Dette er bare ferie og avslappning.

 

Har noen vært der? Vi skal dit 4 april, og jeg håper det ikke mye regn der på den tida

 

Leste på wikipedia at regnperioden med mye regn var fra september til mars. så..?

 

vet noen :) ?

Regntid? :!: Har du sett hvordan naturen ser ut der nede? Det er snakk om 3-4 mm nedbør på en måned mot 0 på sommeren. Litt dugg en natt hver måned burde fylle den kvoten. Var der i slutten av november og så såvidt noen skyer, men regn var det ikke spor av.

 

Husk å få med deg bading i Dødehavet! Med litt planlegging kan du også på egen hånd ta en dagstur over til Eilat.

 

Ved den offentlige stranden rett nord for Tale Bay er det veldig gode forhold for snorkling.

Lenke til kommentar
Om ca. 3 uker skal jeg til Jordan( i påskeferien). Dette er bare ferie og avslappning.

 

Har noen vært der? Vi skal dit 4 april, og jeg håper det ikke mye regn der på den tida

 

Leste på wikipedia at regnperioden med mye regn var fra september til mars. så..?

 

vet noen :) ?

Regntid? :!: Har du sett hvordan naturen ser ut der nede? Det er snakk om 3-4 mm nedbør på en måned mot 0 på sommeren. Litt dugg en natt hver måned burde fylle den kvoten. Var der i slutten av november og så såvidt noen skyer, men regn var det ikke spor av.

 

Husk å få med deg bading i Dødehavet! Med litt planlegging kan du også på egen hånd ta en dagstur over til Eilat.

 

Ved den offentlige stranden rett nord for Tale Bay er det veldig gode forhold for snorkling.

 

skal dit 4 april, og leste at da er faren for kortvarige og lokal regnskyr der. Men leste at november-mars var det visst mye regn. Men ikke vet jeg :)

 

skal antagelig innom dødehavet ja :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Ser bortifra skole/klasseturer så blir neste reise til Sør Afrika i Juli/August. Da er det vinter i Sør Afrika, og gjennomsnitts temperaturen om dagen er helt nede i 20-25 grader

 

Kommer litt an på hvor i Sør Afrika dere skal feks i Cape Town er max temperatur i jul/aug på 16-17 grader....Pretoria max 18-21 grader.

Lenke til kommentar
Ser bortifra skole/klasseturer så blir neste reise til Sør Afrika i Juli/August. Da er det vinter i Sør Afrika, og gjennomsnitts temperaturen om dagen er helt nede i 20-25 grader

 

Kommer litt an på hvor i Sør Afrika dere skal feks i Cape Town er max temperatur i jul/aug på 16-17 grader....Pretoria max 18-21 grader.

 

Skal i bushen, i nærheten av Kruger National Park og average high temperatur var nesten oppe i 30 grader

Lenke til kommentar

Den første turen blir en langhelg til Edinburgh. En av mine favorittbyer!

Deretter, i juli eller så flytter jeg til Kina (Qufu) og blir der ett år ca.

 

Om ca. 3 uker skal jeg til Jordan( i påskeferien). Dette er bare ferie og avslappning.

 

Har noen vært der? Vi skal dit 4 april, og jeg håper det ikke mye regn der på den tida

 

Leste på wikipedia at regnperioden med mye regn var fra september til mars. så..?

 

vet noen :) ?

Regntid? :!: Har du sett hvordan naturen ser ut der nede? Det er snakk om 3-4 mm nedbør på en måned mot 0 på sommeren. Litt dugg en natt hver måned burde fylle den kvoten. Var der i slutten av november og så såvidt noen skyer, men regn var det ikke spor av.

 

Husk å få med deg bading i Dødehavet! Med litt planlegging kan du også på egen hånd ta en dagstur over til Eilat.

 

Ved den offentlige stranden rett nord for Tale Bay er det veldig gode forhold for snorkling.

 

skal dit 4 april, og leste at da er faren for kortvarige og lokal regnskyr der. Men leste at november-mars var det visst mye regn. Men ikke vet jeg :)

 

skal antagelig innom dødehavet ja :p

 

Jordan virker kjempespennende. Gi gjerne tilbakemelding på turen din i form av en tråd på forumet eller pm til meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...