leticia Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden robertaas skrev (14 minutter siden): Det er mye fokus der på det som var deres hovedjobb, en tysk ordbok som de ikke ferdigstilte. Det er lite kjent utenfor Tyskland. Og så et lite sukkekrtøyhus(bare på insiden av to vegger lent mot hverandre), bestemors ansikt projisert på en pute i en seng og store børster som forhekset skog. Håper de har klart gjøre mer ut av et tilsvarende konsept i Odense. Har sett endel utstillinger og det var tydelig at de hadde gjort mye så enkelt og billig som mulig. Det var også en temporær utstilling av dyr i tegneserier, men om jeg husker riktig hoppet de over belgerne. Litt i samme sjanger er det en karrikaturutstilling i bygningen til Hbf, med tysk fokus. Jeg skal faktisk overnatte i Odense også, for første gang Interessant, du kan / vet så mye om forskjellige steder, og har reist så mye
robertaas Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) leticia skrev (19 minutter siden): Jeg skal faktisk overnatte i Odense også, for første gang Interessant, du kan / vet så mye om forskjellige steder, og har reist så mye De var ikke ferdige i Odense da jeg var innom der. Egeskov Slott et stykke utenfor Odense er er mest epennende å se i området. Der er det også masse utstilte leketøy. Den Fynske Landsby anbefales også. Noe spesielt var at man kunne smake på tradisjonalt laget mat. Det stod sterkt i kontrast til Colonial Williamsburg I USA hvor det ikke var lov å smake på noe av det som ble laget der. De hadde til og med restauranter hvor man ble servert på gammeldags vis, men kun moderne industrielle matvarer. Man tror jo vanligvis at det er i Europa vi er strengest på lover og regler. Eventyrrommet i Nasjonalmuseet i Oslo syntes jeg var mere gjennomført og spennende enn hele Grimmswelt. Folk kan selvsagt ha forskjellige oppfatninger. Endret 8 timer siden av robertaas
robertaas Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden BamseMums80 skrev (34 minutter siden): Som veldig mange andre år: Hvor i det spennende landet? Anbefaler alle å raskest mulig komme seg unna Manila.
BamseMums80 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) 3 minutes ago, robertaas said: Hvor i det spennende landet? Anbefaler alle å raskest mulig komme seg unna Manila. Holder meg primært i Pangasinan - La union regionene. (Luzon) Manila er gøy på dagsturer,eller weekend. Lander på Clark! Liker ikke Manila flyplass (Ninoy) Endret 7 timer siden av BamseMums80
robertaas Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden BamseMums80 skrev (3 minutter siden): Holder meg primært i Pangasinan - La union regionene. (Luzon) Manila er gøy på dagsturer,eller weekend. Lander på Clark! Liker ikke NAIA Flyplasen i Manila er et mareritt.. kan fortelle eventyr derifra. Mye greiere å komme inn via Cebu.
BamseMums80 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) 4 minutes ago, robertaas said: Flyplasen i Manila er et mareritt.. kan fortelle eventyr derifra. Mye greiere å komme inn via Cebu. Liker meg best utenfor "utlending fellene" Cebu er jo 70% utlendinger -.- Så drar aldri den veien. Med mindre det er for weekend. Veldig mange perler i spesielt La Union. San Fernando,San Juan,Bacnotan. Langs hele kysten oppover der er det fantastiske steder.. Men er jo også der jeg er mest kjent. Helt enig med deg om Manila flyplass. Den er forferdelig! Clark er så vanvittig mye bedre. Endret 7 timer siden av BamseMums80 1
leticia Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden robertaas skrev (27 minutter siden): Egeskov Slott et stykke utenfor Odense er er mest epennende å se i området. Vurderer å dra der i sommer, men i vinter så blir det bare gjennomreise. robertaas skrev (28 minutter siden): Den Fynske Landsby anbefales også Takk for tipset, det skal jeg ta med meg for planlegging av sommerferie robertaas skrev (29 minutter siden): Eventyrrommet i Nasjonalmuseet i Oslo syntes jeg var mere gjennomført og spennende enn hele Grimmswelt. Folk kan selvsagt ha forskjellige oppfatninger. Jeg trives egentlig best ute i skog, fjell, eller ved sjøen / klippevandring. Men liker slott og andre flotte historiske bygninger også
robertaas Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden leticia skrev (10 minutter siden): Jeg trives egentlig best ute i skog, fjell, eller ved sjøen / klippevandring. Les Gorges du Verdon, Calanques d´en Vaud, Pic de la Corne, Omis i Kroatia, Bastei ved Dresden...
leticia Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden robertaas skrev (9 minutter siden): Les Gorges du Verdon, Calanques d´en Vaud, Pic de la Corne, Omis i Kroatia, Bastei ved Dresden... Planen min for denne vinteren er Cavalaire sur mer, GIens Peninsula / Porquerolles , samt Mandelieu - la Napoule, men takk for tips
robertaas Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) Har gått på universitetet ved La Garde så har vært litt rundt i området. -Le Castellet, village perché, ikke racerbanen -kiting på Almanarre -Port Grimaud -gikk langs en slags ridge hvor man så ned til kysten, men husker ikke hva den het. Villsvin i skogen bak. -Ollioules, morsomste franske bynavn og de lager mye med fiken der. Endret 7 timer siden av robertaas 1
robertaas Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden BamseMums80 skrev (54 minutter siden): Liker meg best utenfor "utlending fellene" Cebu er jo 70% utlendinger -.- Så drar aldri den veien. Med mindre det er for weekend. Veldig mange perler i spesielt La Union. San Fernando,San Juan,Bacnotan. Langs hele kysten oppover der er det fantastiske steder.. Men er jo også der jeg er mest kjent. Helt enig med deg om Manila flyplass. Den er forferdelig! Clark er så vanvittig mye bedre. Tenkte på Cebu mest som flyplass in og ut av landet, men så komme seg unna. Fra Dumaguete kan man fx dra ut til Apo.
BamseMums80 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 1 minute ago, robertaas said: Tenkte på Cebu mest som flyplass in og ut av landet, men så komme seg unna. Fra Dumaguete kan man fx dra ut til Apo. Ja,jeg benytter Clark både inn og ut av landet. Det har hendt jeg har tatt en rute som har mellomlandet i Cebu. Første gang jeg var på Filippinene så ankom jeg i Manila. Det var første og siste gang. 1
robertaas Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden BamseMums80 skrev (4 timer siden): Ja,jeg benytter Clark både inn og ut av landet. Det har hendt jeg har tatt en rute som har mellomlandet i Cebu. Første gang jeg var på Filippinene så ankom jeg i Manila. Det var første og siste gang. Jeg har flydd endel rundt med Cebu Pacific og da må man velge om man skal bruke Cebu eller Manila som HUB. Clack blir vanskelig. Da blir valget veldig lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå