Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet
robertaas skrev (5 timer siden):

Hadde en spesiell opplevelse oppe på Dune du Pilat. Dynen med veldig fin sand  er jo over 100 meter høy. Statisk elektrisitet fikk håret til folk til å stå rett opp. Mange fikk tatt morsomme bilder. Jeg var redd for at det skulle komme lyn og kom meg raskt ned. 

Det var stritt å komme seg opp der. Men fint da man nådde toppen :) 

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er mye, men jeg satte meg et mål for en stund siden. "30 under 30". Og ser ut til å klare det. Har besøkt 29 land hittil i livet, og fyller 30 år tidlig i januar. I forbindelse med en uke i London i desember tenker jeg å tilbringe litt tid i Wales også. Noen som har vært i Cardiff før?

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Scarvo skrev (På 8.10.2025 den 11.54):

Noen som har vært i Cardiff før?

Joda. Byens store sønn Roald Dahl finner du endel landemerker og museer for. Det er også et slott der som mange steder i England. Som vanlig er det deler ffa forskjelllige tidsperioder, men det spesielle er at de har bevart et rom innredet i arabisk stil som var populært på slutten av 1800-tallet. Slikt kunne lett bli fjernet som "kitcherier", men her var det laget veldig gjennomført og så bra at det har blitt bevart.

Skrevet
paatur skrev (På 8.10.2025 den 14.12):

Akkurat kommet til Georgia, 7 gang her. Rolig vin og fjelltur 

Pass på å kjøpe med deg Churchkhela. Deler de fortsatt ut vinflasker når du passerer passkontrollen på vei inn i landet?

• 2 uker senere...
Skrevet
robertaas skrev (På 8.10.2025 den 7.42):

Så går turen til Giza for å se pyramidene og det store nye egyptiske museet.

Argh.. Det nye museet holder stengt da jeg skal dit. Det meste har vært åpent, men rett før alt skal åpnes holdes hele museet stengt. Klarte få tilbake alt av penger selv om oppholdet ikke var kanselerbart, har klart det før. Da var det å raskt finne noe annet jeg hadde klart i min todo-liste og som ikke kommer for nært andre besøk i samme land:

Brno med noen slott som jeg skal prøve få med meg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...