Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Har ikke sykt trang forhud, men relativt kort streng. Strammer veldig ved skikkelig ereksjon.

Har også litt trang forhud, den sklir ikke akkurat over av seg selv, men får den helt over ved ereksjon. Dog noe i veien ved påsettelse av kondom, siden kondomen havner inni "kløfta" der forhuden samles.

 

Er dette samme operasjonen? Strengen er hovedproblemet, oppgir jeg trang forhud?

 

Postet av anonym: cd308050a3241901b2f14fbcab74fd42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble også operert for phimosis for 3 uker siden. Stingene gikk ut for en uke siden (etter 2 uker), men jeg får fortsatt ikke trukket forhuden tilbake over penishodet. Før operasjonen gikk den bakover i slapp tilstand, men nå går ikke det heller. Alt virker mye verre nå enn før.

Er dette normalt?

Vil det bedres over tid?

 

Postet av anonym: 322306757cdce8dc118930c15b82ef78

Det er mulig, men litt tvilsomt. Hevelse demper seg ikke fullstendig før etter 1-2 måneder, men det verste burde være over etter tre uker. Arrvevet vil jo mykne opp over flere år veldig gradvis, men om den er så trang nå tviler jeg på at dette alene er nok.

Høres merkelig ut at du ikke får den tilbake etter operasjonen. Alle jeg har snakket med som har gjort en forhudsplastikk kan trekke den tilbake umiddelbart etter operasjonen, men kan ikke si noe sikkert da folk er forskjellige. Akkurat hva ble gjort, hvis du vet det? Mulig de utvidet for lite?

 

Er dette samme operasjonen? Strengen er hovedproblemet, oppgir jeg trang forhud?

Postet av anonym: cd308050a3241901b2f14fbcab74fd42

Det er to separate problemer, men har man det ene har man ofte begge samtidig av forskjellig grad.

 

"Kløft"? Fostår jeg deg rett hvis det vil si at forhuden er så stram at den strammer rundt skaftet i sånn grad at den lager en fordypning? I så fall har du trang forhud ja.

Er nok av de som sliter med trang forhud selv om de kan trekke den over glans erigert, jeg er en av dem. Hvis jeg er erigert og drar den så langt ned jeg kan får jeg den erketypiske timeglassfasongen på greia. ( se bildet her http://en.wikipedia.org/wiki/Preputioplasty )

 

Operasjon for frenulum breve, kort streng, er ganske enkel. Den spaltes et eller flere steder og er en enda litt mindre alvorlig prosedyre.

 

Klarer du å strekke forhuden selv og kun opererer for strengen vil rekonvalensen være noe kortere, men ofte gjøres begge samtidig.

Lenke til kommentar

Jeg ble operert for kort streng i sommer, og det hjalp litt. Før fikk jeg bare såvidt forhuden bak hodet pga at strengen strammet, men nå går den litt lenger. Penis er faktisk prikk lik det bildet på linken du postet, Gemenko, bare at det er enda litt lenger bak enn hva jeg får den. Med glidemiddel blir problemet redusert betraktelig. Da gjør det ikke noe om huden ikke går helt bak. Jeg har dessverre aldri prøvd med en ekte vagina da. Kondom er heller ikke så lett å få forbi hud-ansamlingen, men det går såvidt.

 

Vurderer å fjerne alt, men skal sjekke ut dette med Preputioplasty, det så ut til å passe min situasjon bra.

 

Postet av anonym: 537b4cca81aa71eeb556bf6c119007f6

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Skal opereres for trang forhud i slutten av mai. Første gang jeg var til undersøkelse mente urologen at den ikke var trang nok til å få operasjon, så jeg prøvde hydrokortison. Det ble vel noe bedre, men selve behandlingen var ikke behagelig. Etterhvert begynte det å klø og det luktet ikke godt. Dessuten ble forhuden like trang igjen etter noen uker etter behandlingen.

 

Fastlegen min sendte derfor hendvedelse direkte til dagkirurg. Spent på hva legen sier der.

 

Men det jeg lurer mest på er om jeg vil kunne få narkose. Er ikke interessert i stikk i penis og smerte under selve inngrepet. Men som jeg har skjønt det krever full narkose flere folk, noe som er kostbart. Og i disse tider vil jo alle spare penger.

Kan jeg velge hvilken bedøvelse jeg skal ha?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hallo.

 

Bare noen timer siden jeg ble omskjært. Var ekstremt skeptisk til dette siden jeg er overbevist at nytelsen vil synke litt etter dette men jeg gjorde det av medisinske grunner så var vel egentlig ikke noe valg om jeg skal ha god sex i framtia?

 

Fikk ikke forhuden helt ned verken i slapp eller stiv tilstand. Skrev også noen innlegg her for ca et års tid sia etter at jeg prøvde å løse problemet med forhudsplastikk+frenulumsspalting.

Dette hjalp ikke og var ikke hypp på å prøve å ta litt tid for å se om det løser seg denne gang siden legen var veldig i tvil om at det ville løse seg da og er en del å gå igjennom. Så gav hun lov til å fjerne alt siden det var det hun anbefalte.

 

Til forskjell fra forhudsplastikk så svir det veldig nå, merka ikke så mye smerter med bare plastikken. Men da blødde det også veldig, så veldig at jeg ble bekymret og dro til lege for å sjekke om alt var OK.

 

Da så den også litt mer ut som en "kjøttkake" enn den gjør nå. det eneste som ser litt udigg ut med den nå er den "penis ringen" som er mellom skaft og stang, ser ut som en ring av slapt kjøtt strimmel.

 

Veldig usikker og bekymret for nytelse framover men gjort er gjort så ingen vei tilbake nå :p

 

Til forskjell fra da jeg tok forhudsplastikk fikk jeg ikke med noe skriv "etter operasjon" eller noe. Litt usikker på når jeg skal bytte/fjerne bandasje etc., ser ut som om den har klistret seg litt på såret der og rundt så kommer nok ikke til å bli noe særlig å fjerne den tenker jeg.. :S er vel bare å ringe dem om det er noen spørsmål. Kommer sikkert til å ha på den samma bandasjen i en dag eller to til tipper jeg uten å skifte den, gruer meg litt til det i tilfelle svi/smerter og vil la det gro så mye som mulig før jeg rører noe, annet enn pissing. har kroppen full av bedøvelse, og fortsatt så svir det godt. Er i natt bedøvelsen kommer til å gå ut så håper jeg får sove før den tid! :p

 

jaja, ihvertfall et veldig enkelt og greit inngrep som ikke tar lang tid. Ihvertfall om du får narkose slik som jeg fikk. Selve inngrepet tar vel 15-30 min tipper jeg, ikke mer.

 

En ting jeg lurer på, er om jeg som vanelig kan ta meg en joint eller par i ny og ne uten at det får noen konsekvenser mtp at det skal gro osv, man får jo høyere blodtrykk etter å ha toka har jeg lest.., noen som har peiling som gidder å svare på dette hadde vært noe jeg setter pris på og beroligende.

 

Hun sa jeg kunne dusje samma dagen om jeg ville men det tror jeg at jeg venter noen dager med ihvertfall..

 

Det med den "kjøttstrimel ringen" som jeg kaller det mellom glans og "stangen" er det eneste jeg er usikker på akkurat nå men det er vel noe som gror seg til å se fint ut igjen om ikke så lenge? etter plastikk operasjonen så det jo MYE verre ut der nede og det fixa seg jo fint igjen så satser på at dette er bare noe som ikke ser bra ut akkurat nå.

 

langt innlegg.. er vel bare bekymra og lyst til å skrive litt om det. Fint om noen kan skrive tilb. om det. helst noen som også har omskjært seg og er i samma båt.

 

Før jeg omskjærte meg så kunne jeg faktisk ikke tenke meg å ikke ha noe forhud, det er jo den som gir veldig god nytelse.., så satser liksom bare på at omskjært er nesten like digg som ikke omskjært.. måtte jo som sagt gjøres ettersom jeg hadde for trang forhud. Før jeg gjennomførte plastikk operasjonen som ikke løste problemet så hadde jeg såpass liten åpning i forhuden at jeg ikke fikk den bak toppen av hodet eller noe, kanskje like stor åpning som en halv 50øring eller 50 øring ca, noe rundt der, så det måtte jo bare gjøres? var vel ikke no annet jeg kunne gjort? begynner nesten å angre litt nå rett etter operasjonen =|

Lenke til kommentar

Er det bedre å bestille en time med en privat lege dersom man skal foreta en omskjæring? Tryggere? Hvor mye dyrere?

 

Postet av anonym: 7a071095ac9ef0e2201f707401c98709

 

 

Hei du!

 

Jeg gikk først til en privat klinikk i Oslo for å gjøre det. Det var ingen god ide. Der var det ganske ville priser og ikke noe annet enn det vil jeg tro. Synes å mene det ville kostet 7 tusen å få gjort det der, mye mer hvis du skal ha narkose, da var det vel snakk om 10-12 tusen.... Tviler veldig sterkt på at resultatet kan bli noe særlig bedre der kontra på et sykehus. På sykehus har de også erfarne og flinke leger som utfører dette inngrepet. Har ingen tro på at de har noen bedre kompetanse eller slikt de som jobber på privat klinikk. forskjellen er at på sykehus får du det gratis, da snakker vi inklusive narkose og hele pakka. Jeg anbefaler deg å gjøre det på sykehus, uten at jeg har noen erfaring med å gjøre noe på privat klinikk. Tok inngrepet selv på Ahus hvor det er veldig fine lokaler og flinke og greie leger. Gjør det offentlig du, ikke privat. Eneste forskjellen er nok at på privat så koster det ALOT. Var som sagt selv innom en slik privat klinikk hvor jeg tenkte å få det utført, snakka med legen der om hva som skal bli gjort og kostnad etc. og tok ikke lange tia før jeg stod på vente liste på offentlig sykehus. Ja, i tillegg til at det er gratis på offentlig sykehus så må du nok regne med en lang vente tid før du får time, noen måndter sikkert, så om det ikke er hastverk med å bli omskjært ville jeg satt meg opp på vente liste for offentlig og spart tusenvis av kroner. Uansett får du ha lykke til og håper det gav litt svar om privat kontra offentlig.

Lenke til kommentar

Skal opereres for trang forhud i slutten av mai. Første gang jeg var til undersøkelse mente urologen at den ikke var trang nok til å få operasjon, så jeg prøvde hydrokortison. Det ble vel noe bedre, men selve behandlingen var ikke behagelig. Etterhvert begynte det å klø og det luktet ikke godt. Dessuten ble forhuden like trang igjen etter noen uker etter behandlingen.

 

Fastlegen min sendte derfor hendvedelse direkte til dagkirurg. Spent på hva legen sier der.

 

Men det jeg lurer mest på er om jeg vil kunne få narkose. Er ikke interessert i stikk i penis og smerte under selve inngrepet. Men som jeg har skjønt det krever full narkose flere folk, noe som er kostbart. Og i disse tider vil jo alle spare penger.

Kan jeg velge hvilken bedøvelse jeg skal ha?

 

Heisann!

 

Jeg har omskjørt meg og jeg fikk narkose. Trengte bare å spørre om det og var ingen problem.

 

Jeg fikk utført mitt inngrep på Ahus vel og merke så om du skal til et annet sykehus så tipper jeg det kan hende at du ikke får det. Det varierer kanskje fra sykehus til sykehus om de gir deg det eller lokal bedøvelse.

 

Jeg var veldig ikke hypp på de 6 stikka eller hvor mange det var i penisen min jeg heller så jeg spurte om narkose med en gang. Spør om narkose og jeg vil tro at det ikke er noe problem i det hele tatt. Sier de at du ikke trenger det og bare tilbyr deg lokalbedøvelse kan du dra til Ahus isteden siden det er fritt sykehusvalg og der får du ihvertfall Narkose om du ønsker det.

 

Likte veldig godt narkosen må jeg si. Først kommer en anestesi lege bort til deg og gir deg et beger med en del piller som du må svelge, i tillegg får du en nål ting inn i armen hvor de sprøyter inn noe. Denne nålen blir etterpå teipet rundt så den sitter i armen til litt etter at du har våknet igjen etter inngrepet. når de har sprøya inn i armen så er neste operasjonsstua hvor du får en slags puste maske greie til å legge over munnen. Tar noen gode drag i 5-10 min og neste er at du våkner opp i god kortvarig rus hvor du er veldig ukritisk til det meste og føler deg veldig glad. Det er ihvertfall min erfaring, tatt det 2 ganger nå. Absolutt å anbefale :p

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Noen som har omskjært seg eller noen med litt peiling som kan hjelp meg plz, helst raskt svar?

 

Etter operasjonen igår fikk jeg ikke med noe skriv eller noe. Ringte dit idag og spurte når/hvor ofte jeg burde bytte bandasjen. Daglig sa de og jeg spurte om det var greit om jeg bare ikke satt på ny etter at jeg har tatt den av og det var helt greit så lenge jeg brukte ren boxer.

 

Problemet er at det ser ut som om bandasjen har klistret seg fast via blod mellom bandasje og penis ringen så jeg tenker at det gjør nok veldig vondt om jeg prøver å trekke den av. usikker på hva jeg skal gjøre.

 

Endte opp med å klippe opp bandasjen rundt hele området den virker til å ha klistret seg fast i, fjerna teipen og. kanskje den etterhvert bare detter av av seg selv el.l.? lurte også på om jeg skal senke området ned i vann så kanskje bandasjen løsner lett? men kanskje det da begynner å blø der at noe sår åpner seg eller slikt.. =|

 

veldig usikker, sikkert ikke bra å gå altfor lenge med samma bandasjen heller. har ikke lyst til å ta den av pga smerter, men ganske sikker på at jeg burde.. kanskje dra til legevakten?

 

litt over et døgn siden operasjonen nå..

 

hmm =|

Lenke til kommentar

dro til legevakten og fikk ordnet det, null stress. dems bandasjer har til og med magnesium og slikt sånn at det ikke klistrer seg fast. anbefales å spørre om liknende om du skal ta liknende operasjon på sykehuset. hadde ca samma problem sist gang når jeg prøvde å løse problemet med bare forhudsplastikk, dro til samma legevakta pga problem med skifting av bandasje og fikk bandasjer som ikke klistrer seg fast til såret. er vel bare å ta tia til hjelp nå så blir det spennende :p

Lenke til kommentar

tviler på at det er bedre å være omskjært kontra å ikke være det så ville ikke anbefalt det med mindre det er medisinskt nødvendig. under operasjonen skal du være bedøvet og ikke merke noen ting.

i ettertid blir det nok mer smertefullt, første og eneste gangen jeg har blitt omskjært så er ikke sikker men tror du må regne med minst en ukes tid etter operasjon før det sakte men sikkert begynner å bli bedre, sikkert litt mer og, varierer vel hvor fort det gror.

 

var på legevakten igår for å få skifta bandasjen og sjekke at alt ser greit ut men der fikk jeg bare en pose med bandasjer og bedskjed om at det burde jeg klare å skifte selv.., var ikke no særlig å skifte den selv, ble litt hjemmesnekra på en måte siden jeg aldri pleier å legge bandasjer, skal til fastlegen for å forhåpentligvis ordne det der imorgen..

Lenke til kommentar

ble nesten bare verre etter besøk hos legen. jævla bandasje styr hver gang. fikk noen bleie greier for menn som skulle være bedre enn bandasje på det stadiet såret mitt er men er virkelig ikke lett å skulle få festet dem og synes bandasjer som er satt ordentlig er mye mye bedre. om du skal ta en slik operasjon anbefaler jeg å få ordna med ordentlige bandasjer på forhånd(som ikke klistrer seg til såret, spør om dette) og hvordan du setter dem i underlivet helst før eller rett etter operasjonen. bare 2 dager igjen av sykemeldingen og har faen meg ikke styr på bandasjene enda.. heldigvis går det ikke an å bli omskjært mer enn 1 gang i livet, aldri igjen^^

Lenke til kommentar

hvor lenge er det vanelig å gå med kompress/bandasje etter omskjæring?

 

er på dag 10 siden operasjonen nå og bruker fortsatt kompress. lenge sia det har blødd men er alltid litt sårveske som ligger igjen i kompressen hver gang jeg skifter den. er fortsatt blodskorpe rundt en del av stinga og stinga har vel begynt å løsne for noen dager sia, ikke mange som har løsnet enda. er vel ikke meningen at jeg ikke skal bruke kompress/bandasje når stinga enda ikke har detti ut? skyller såret med natriumklorid skylleveske før jeg legger meg hver kveld så blodskorpene detter vel av av seg selv etterhvert.

 

kompressen har lett for å ha åpnet seg når jeg våkner om morgenen, ca hver morgen, og idag hadde ene teipen lagt seg over glans og klistret seg fast. heldigvis smertefritt å fjerne denne selv om den hadde klistret seg fast. kan vel ikke være mer en 2 uker etter operasjon at man kan slutte å bruke kompress/bandasje? sykemeldte meg en drøy uke og etter den uka så ble det sommerferie så har fått holdt meg hjemme siden operasjonen..

Lenke til kommentar

Var det vanskelig å gå de første dagene etter operasjonen (du hadde først fjernet litt av forhuden, så hele senere (kan du dele begge erfaringene?)? Er hjemme alene i 2 uker, så hvis du såvidt klarer å gå må jeg i så fall vente. Klarer ikke bestemme meg om jeg vil gjøre det på en privat klinikk heller. De kunne ta meg inn denne uken, ellers så må jeg vente i et helt år hvis jeg vil gjøre det på et offentlig sykehus :/.

 

Postet av anonym: 34ad7f62d3147e2ac9b36c0d8c9ef2b0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...