Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tråden om operasjon av trang forhud


Gjest Gjest :)

Anbefalte innlegg

Er dette noe man får velge helt fritt, eller må det foreligge visse omstendigheter for å få lov til å ta omskjæring?

 

Jeg bor fremdeles hjemme, og har ikke så lyst til å snakke med mine foresatte om dette. Er det noen mulighet for å holde dette skjult? Jeg skjønner at legene har taushetsplikt, men man får vel ulike brev i posten osv? Da skjønner jo familien min at det er noe som foregår. Leser også at man blir nødt til å gå på en spesiell måte etter operasjonen, er dette såpass ille at det er umulig å holde det skjult for de man bor sammen med?

 

Blir lett skeptisk når jeg leser hvor mye blod det er i bildet i etterkant av operasjonen. Er det snakk om veldig mye blod eller er det bare litt som siver ut og lignende? Har aldri vært spesielt begeistret for blod, og har lett for å bli svimmel av å se store mengder blod. Kanskje spesielt på et slikt intimt sted.

 

Er det noe annet sted man kan henvende seg enn fastlegen? Noe senter for ungdom?

 

Håper noen kan ta seg tid til å svare på disse spørsmålene!

Hei på deg. Du får velge hvilken operasjon du vil ha selv, men legen må jo gå god for det. Så dere blir liksom enige sammen om hva som er den beste løsningen.

 

Det er ganske enkelt veldig vanskelig å holde det skjult for sine nærmeste. Brev får man ja. I tillegg så var i hvert fall jeg meget redusert den første uka. De første to dagene lå jeg kun i senga siden det var så ubehagelig å gå/røre seg. Bare en enkel ting som å kle på seg tok evigheter siden det stakk og svidde der nede. Jeg var ute av stand til å gå på jobb/skole den første uka også. Så å skjule det er nærmest umulig. Jeg var nødt til å si det til mine nærmeste, og man får sykemelding om man trenger det. Siden det er så håpløst å gå ville jeg bare fått sykemelding for en uke og holdt meg inne til det blir bedre. Så man må nok planlegge ting litt i forkant. Nå (11 dager etter) er jeg så godt som normal igjen og kan gå stort sett som før. Man må bare lide seg gjennom litt dritt ei stund.

 

Jeg har ikke hatt noen problemer med blodutredelser. Kun noen få timer etter operasjonen blødde jeg bitte litt. Så tror ikke du trenger å tenke på det.

 

Tror nok du må innom fastlegen uansett. Det går helt fint hvis man bare er litt kald og tenker som en lege selv. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville bare dele med meg til dere som sliter med trang forhud!

 

Jeg har selv hatt trang forhud og det er ikke noe morro og gå rundt med den følelsen at du ikke kan ha sex med en dame du møter osv.

Husker jeg først merket det på ungdomskolen når vi hadde "sex-undervisning"

Da så jeg en pikk som var helt anerledels enn min og jeg skjønte fort at det var noe galt. Vi så på en film og der snakket de litt om trang forhud. Vis du hadde det så måtte du ta operasjon. Det værste jeg visste om var selfølgelig operasjon så jeg blei livredd og visste nesten ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Men jeg prøvde bare å glemme det helt.

 

Når jeg begynte på videregående måtte jeg si det til noen. Pågrunn av på fester og sånn så trakk det faktisk selvtilliten min ned. Den tanken gikk i bakhodet mitt hele tiden at jeg ikke kunne ha sex uansett så hva er poenget?

Til slutt måtte jeg fortelle til noen og jeg fortellte det til bestekompisen min. Han fikk selfølgelig lattis da. Syntes det var faktisk litt morro sjøl og si det, men det var vertfall drit deilig å få sagt det til noen! Det burde dere, dere som sliter med det !! :)

 

Etter det bestemte jeg meg for å kontakte legen min og jeg sa at jeg skulle ha omskjæring. Jeg gad ikke noe sånn piss med og dra opp stingene eller hva du gjør når du bare tar et lite snitt. Ventet kanskje i 6 mnd eller no og da fikk jg brev om at jeg skulle møte opp på sykehuset.

 

Gikk inn på sykehuset med 0 nerver for det her hadde jeg bestemt meg for lenge.

 

Jeg satte meg ned i stolen, mens sykepleieren snakket med meg om hva jeg ville gjøre. Jeg kunne velge mellom TO valg:

 

1. Omskjæring (Hele shiten)

2. Halv omskjæring

 

Jeg tok halv omskjæring. Etter vi hadde avtalt hva som skulle skje fikk jeg en drakt. Så la jeg meg ned på bordet blei trilla inn til operasjonbordet og lagt oppå. Jeg valgte jo selfølgelig narkose for jeg gidder ikke å være "bevist" på hva som skulle skje. Sovna på et blunk, selvom jeg aldri trodde at jeg komt til å sovne så fort! Våkna etter "1 minutt" og merka at jeg var den slappaste personen i hele verden.

 

Etter kanskje 5 timer klarte jeg til slutt å reise meg opp av senga for å komme meg vekk derfra. Tungaste jeg har vært med på var når jeg skulle gå ut av sykehuset, måtte lene meg på morra mi sin rygg hele tida pågrunn av jeg var så slapp. Til slutt kom vi ut derfra på en halv time så kom jeg hjem. Når jeg kom hjem la jeg meg på sofaen og slappa helt av. Dritt vondt i balla og det blødde litt. Ikke mye. Jeg fikk med en bleie som jeg hadde fra sykehuset som jeg brukte resten av dagen. Etter det tok jeg på meg en underbukse med bandasje over hele penisen. Dette var svært vondt selvom det var bandasje der. Hadde 1 uke fri fra jobben og det trengte jeg så det holdt.

 

Det er så sårt at det er helt drøyt det skal jeg love dere. Men dere overlever det! Det er vertfall sånn jeg opplevde det. Det er faktisk ikke noe stress iforhold til det jeg tenkte. Bare få gjort det sier jeg bare. Nå sitter jeg etter 4 uker og det er fortsatt litt hevelese, men kan onanere og sånn.

 

For dere som lurer på når jeg kunne begynne med det så var det etter litt over 2 uker tenker jeg. (VELDIG VELDIG ROLIG)

 

Det var det jeg hadde fortelle, sorry for den dårlig norsken min, bare skreiv tankene mine ned, haha :) Det er vertfall ikke noe å være redd for !!! :)

Lenke til kommentar
Gjest guest1234

Hei

 

Blir litt engstelig av å lese at forhuden til folk er like trang i enden som lillefingeren, og det skal liksom være veldig trang forhud... Jeg har aldri sett penishodet mitt, og vurderer sterkt å ta denne operasjonen. Hvor i landet kan dette gjøres?

Jeg er 17 år forresten

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Redd som faen

Hei.

 

Ble operert for Phimose (trang forhud) i dag. Full omskjæring. Fikk full narkose, og alt virket til å ha gått greit. Dette skjedde i 10-11 tiden i dag. Gikk nyss på do for 2. gang etter operasjonen, og oppdaget en større mørk flekk på høyre side av penis, ca midt på! Har ikke noen hudfølighet der, men har det på resten av skaftet. Flekken er på størrelse med en stor en-kroning, og det virker muligens som jeg har fått en hevelse der.

 

Er kjemperedd for at det kan ha skjedd noe med junior! Er dette normalt, eller kan det være alvorlig? Trenger svar fort, hvis ikke ringer jeg nødnummer!

 

Gutt 19.

 

For ordens skyld, jeg vet ikke hvor mange rare henvendelser dere får her, men dette er ikke trolling!!

Lenke til kommentar

Ville bare dele med meg til dere som sliter med trang forhud!

 

Jeg har selv hatt trang forhud og det er ikke noe morro og gå rundt med den følelsen at du ikke kan ha sex med en dame du møter osv.

Husker jeg først merket det på ungdomskolen når vi hadde "sex-undervisning"

Da så jeg en pikk som var helt anerledels enn min og jeg skjønte fort at det var noe galt. Vi så på en film og der snakket de litt om trang forhud. Vis du hadde det så måtte du ta operasjon. Det værste jeg visste om var selfølgelig operasjon så jeg blei livredd og visste nesten ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Men jeg prøvde bare å glemme det helt.

 

Når jeg begynte på videregående måtte jeg si det til noen. Pågrunn av på fester og sånn så trakk det faktisk selvtilliten min ned. Den tanken gikk i bakhodet mitt hele tiden at jeg ikke kunne ha sex uansett så hva er poenget?

Til slutt måtte jeg fortelle til noen og jeg fortellte det til bestekompisen min. Han fikk selfølgelig lattis da. Syntes det var faktisk litt morro sjøl og si det, men det var vertfall drit deilig å få sagt det til noen! Det burde dere, dere som sliter med det !! :)

 

Etter det bestemte jeg meg for å kontakte legen min og jeg sa at jeg skulle ha omskjæring. Jeg gad ikke noe sånn piss med og dra opp stingene eller hva du gjør når du bare tar et lite snitt. Ventet kanskje i 6 mnd eller no og da fikk jg brev om at jeg skulle møte opp på sykehuset.

 

Gikk inn på sykehuset med 0 nerver for det her hadde jeg bestemt meg for lenge.

 

Jeg satte meg ned i stolen, mens sykepleieren snakket med meg om hva jeg ville gjøre. Jeg kunne velge mellom TO valg:

 

1. Omskjæring (Hele shiten)

2. Halv omskjæring

 

Jeg tok halv omskjæring. Etter vi hadde avtalt hva som skulle skje fikk jeg en drakt. Så la jeg meg ned på bordet blei trilla inn til operasjonbordet og lagt oppå. Jeg valgte jo selfølgelig narkose for jeg gidder ikke å være "bevist" på hva som skulle skje. Sovna på et blunk, selvom jeg aldri trodde at jeg komt til å sovne så fort! Våkna etter "1 minutt" og merka at jeg var den slappaste personen i hele verden.

 

Etter kanskje 5 timer klarte jeg til slutt å reise meg opp av senga for å komme meg vekk derfra. Tungaste jeg har vært med på var når jeg skulle gå ut av sykehuset, måtte lene meg på morra mi sin rygg hele tida pågrunn av jeg var så slapp. Til slutt kom vi ut derfra på en halv time så kom jeg hjem. Når jeg kom hjem la jeg meg på sofaen og slappa helt av. Dritt vondt i balla og det blødde litt. Ikke mye. Jeg fikk med en bleie som jeg hadde fra sykehuset som jeg brukte resten av dagen. Etter det tok jeg på meg en underbukse med bandasje over hele penisen. Dette var svært vondt selvom det var bandasje der. Hadde 1 uke fri fra jobben og det trengte jeg så det holdt.

 

Det er så sårt at det er helt drøyt det skal jeg love dere. Men dere overlever det! Det er vertfall sånn jeg opplevde det. Det er faktisk ikke noe stress iforhold til det jeg tenkte. Bare få gjort det sier jeg bare. Nå sitter jeg etter 4 uker og det er fortsatt litt hevelese, men kan onanere og sånn.

 

For dere som lurer på når jeg kunne begynne med det så var det etter litt over 2 uker tenker jeg. (VELDIG VELDIG ROLIG)

 

Det var det jeg hadde fortelle, sorry for den dårlig norsken min, bare skreiv tankene mine ned, haha :) Det er vertfall ikke noe å være redd for !!! :)

 

Beroligende forklart :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei:) jeg er en gutt på 16 år som har slitt med trang forhud siden jeg kom i puberten. Jeg ble operert for "fimose" får 5 dager siden, nå skal jeg fortelle dere hvordan operasjonen gikk for meg, og hvordan det har gått i ettertid.

 

Jeg begynte med og fortelle om problemet mitt til mamma, hun tok det med ett smil, og forstod akkuratt hvordan jeg hadde det, så hun ringte legen dagen etter.

Jeg fikk time til legen ca 1 uke etter. Når jeg kom til han, snakket vi litt om problemet mitt, og jeg viste han også lillemann. Han sendte mail til sykehuset mens jeg satt der med han, så nå var det bare til og vente på brev fra sykehuset.

 

Selfølgelig var jeg så uheldig og måtte vente i 1 år og 1 uke ca ( travelt på sykehuset, kan jeg tenke meg ) men når jeg enedelig kom meg på sykehuset var egentlig ikke nervøs, bare lettet får og kommet meg så langt. Legen kom og hentet meg på venterommet, og vi snakket litt om hva som skulle skje under operasjonen. Jeg ble lagt inn på operasjonstuen der to unge flotte damer stod og gjorde alt klart. Jeg lå på benken og begynte og bli litt nervøs, og da de sa jeg skulle trekke ned underbuksen ble jeg litt små redd. Sykepleieren begynte og vaske lillemann, og det var faktisk sinnsykt nært at jeg fikk den "stå pikken", hehe. Legen kom derretter inn, og satte 4 sprøyte stikk inn rundt penis hode. Det gjorde ganske vondt. Etter stikkene kjente jeg litt ubehag ettersom han skjærte og sydde i penisen min. Det å ligge å bli operert i penisen er noe av det mest ubehageligste jeg har vært med på (jeg burde hatt narkose) .

Når jeg kom hjem, og bedøvelsen hadde gått ut av blodet begynte jeg å få en del smerter, og jeg gruet meg til første toalettbesøk. Penisen min så bokstavelig talt bombet ut, den var liksom helt annerledes enn hva jeg var vant til.Nå 5 dager etter er den fortsatt hoven og full av sting, ( ikke et vakkert syn). Jeg har prøvd hver dag og trekke forhuden ned, men det gjør bare vondt, og sårene begynner og blød, så jeg må nok vente litt til.

Håper dette var til hjelp, jeg prøver ikke og skremme noen. Men det var sånn hele operasjonen og alt føltes for meg!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hallo. Det er nå noen måndter siden inngrepet mitt(forhudsplastikk og frenulumspalting) og det har ikke løst problemet.

 

Har bestillt ny time og når jeg var på sykehuset så ble vi enige om full omskjæring denne gang siden det å bare ta litt til sikkert ikke ville løse problemet ifølge han legen jeg snakket med. Men i ettertid så har jeg blitt veldig skeptisk til omskjæring og har egentlig alltid vært litt skeptisk til det, synes det er veldig drastiskt tiltak, vil jo aller aller helst bevare så mye som mulig av forhuden siden jeg ikke kan tenke meg penisen min uten forhud :\, så vurderer å ta det opp før jeg skal opereres at jeg bare vil ta litt til og se om det løser seg denne gang.

 

Er ekstremt lite hypp på å gå igjennom samma greia med blod og sting og det der for å se om det løser seg denne gang. Har såpass trang forhud at jeg aldri har sett hele glansen, bare etter den operasjonen tidligere så ser jeg nå tuppen av den, har aldri kunnet dra forhuden bak verken i slapp eller erigert tilstand. Er vel begrenset hvor mye jeg kan ta og.., er heller ikke fornøyd med utseende sånn som den har blitt nå.

 

Mildt sagt frustrert og usikker på hva jeg skal gjøre, noen som har virkelig ikke har villet fjerne forhuden men har sett seg nødt til det og har erfaring med hvordan det er etter full omskjæring sånn i forhold til åssen det var med forhuden på plass? Det er jo noe som aldri kan fixes igjen om man ikke blir fornøyd.., vurderer litt å skippe operasjonen og bare for å beholde forhuden min selv om jeg da er usikker på om samleie vil fungere bra..

Lenke til kommentar

Hallo. Det er nå noen måndter siden inngrepet mitt(forhudsplastikk og frenulumspalting) og det har ikke løst problemet.

 

Har bestillt ny time og når jeg var på sykehuset så ble vi enige om full omskjæring denne gang siden det å bare ta litt til sikkert ikke ville løse problemet ifølge han legen jeg snakket med. Men i ettertid så har jeg blitt veldig skeptisk til omskjæring og har egentlig alltid vært litt skeptisk til det, synes det er veldig drastiskt tiltak, vil jo aller aller helst bevare så mye som mulig av forhuden siden jeg ikke kan tenke meg penisen min uten forhud :\, så vurderer å ta det opp før jeg skal opereres at jeg bare vil ta litt til og se om det løser seg denne gang.

 

Er ekstremt lite hypp på å gå igjennom samma greia med blod og sting og det der for å se om det løser seg denne gang. Har såpass trang forhud at jeg aldri har sett hele glansen, bare etter den operasjonen tidligere så ser jeg nå tuppen av den, har aldri kunnet dra forhuden bak verken i slapp eller erigert tilstand. Er vel begrenset hvor mye jeg kan ta og.., er heller ikke fornøyd med utseende sånn som den har blitt nå.

 

Mildt sagt frustrert og usikker på hva jeg skal gjøre, noen som har virkelig ikke har villet fjerne forhuden men har sett seg nødt til det og har erfaring med hvordan det er etter full omskjæring sånn i forhold til åssen det var med forhuden på plass? Det er jo noe som aldri kan fixes igjen om man ikke blir fornøyd.., vurderer litt å skippe operasjonen og bare for å beholde forhuden min selv om jeg da er usikker på om samleie vil fungere bra..

Forstår frustrasjonen din. Jeg er litt i samme situasjon som deg, jeg har alltid hatt trang forhud, men for 3 uker siden tok jeg litt av forhuden av( ikke omskjæring ). Jeg kan dra forhuden ca en halv cm når den ikke er erigert nå, mens når den er erigert, er forhuden utrolig stram. Jeg får den rett og slett ikke over penishodet.

 

Etter alt jeg har gruet meg til og gått igjennom siste tiden, så har det søren meg ikke fungert. Så jeg skal også bestille ny time til uken, men vill helst slippe full omskjæring. Jeg syntes også det er litt merkelig at jeg fortsatt blør av og til, og mange av stingene fortsatt sitter igjen, med tanke på at det er 3 uker siden operasjon..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei

 

Blir litt engstelig av å lese at forhuden til folk er like trang i enden som lillefingeren, og det skal liksom være veldig trang forhud... Jeg har aldri sett penishodet mitt, og vurderer sterkt å ta denne operasjonen. Hvor i landet kan dette gjøres?

Jeg er 17 år forresten

 

Ta kontakt med fastlegen din, og han/hun vil henvise deg til en spesialist, som i dette tilfellet vil være en urolog, som vil foreta behandlingen.

Dette er som regel på ditt lokale sykehus - ofte under "dagkirurgien". Tilbudet varierer litt fra sykehus til sykehus, men de fleste sykehusene har en dagkirurgi med spesialister.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Har et spørsmål til dere som har trang forhud.

 

Er hele forhuden trang langs hele penishodets lengde, eller er det bare en viss del (f.eks. helt ytterst på forhuden) som er trang?

 

Har selv litt trang forhud, men det er bare helt ytterst.. er liksom en 1-2mm bred strekning rundt tuppen av forhuden som ikke er elastisk i det hele tatt.. resten av forhuden er elastisk. Får fint trukket forhuden så langt bak jeg vil når den er slapp.. med ereksjon går det også, men den "stramme delen" av forhuden legger seg bak penishodet og klemmer som et tau rundt halsen på en som skal henges... hehe.

Derfor lurer jeg på om det går an å utføre en "mini-omskjæring" hvor kirurgen bare kutter av de ytterste millimeterne av forhuden, i stedet for en sånn "splitt-operasjon" som jeg har lest om her..

Er vel egentlig noe jeg må høre med legen om når jeg er der.. men i tilfelle noen her har vært i samme situasjon som meg hadde det vært flott å høre erfaringer. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Jeg har hatt trang forhud i et par år nå. Har alltid klart og få forhuden såvidt over penishode, så tror ikke jeg har den værste formen iallefall.

Idag var jeg hos legen og fikk resept på Dermovat 0,05% krem.

 

Et spm. angående smøring.. Skal jeg gjøre dette i stiv eller slapp tilstand? Og evt, både på innside og utside av forhuden?

 

Hadde satt pris på svar og noen tips angående dette! :-)

 

 

G19

 

Postet av anonym: 9d0d004fc7712edfc30cd0ddb7ae1426

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har hatt trang forhud i et par år nå. Har alltid klart og få forhuden såvidt over penishode, så tror ikke jeg har den værste formen iallefall.

Idag var jeg hos legen og fikk resept på Dermovat 0,05% krem.

 

Et spm. angående smøring.. Skal jeg gjøre dette i stiv eller slapp tilstand? Og evt, både på innside og utside av forhuden?

 

Hadde satt pris på svar og noen tips angående dette! :-)

 

 

G19

 

Postet av anonym: 9d0d004fc7712edfc30cd0ddb7ae1426

Hei! Jeg har nettop oprert for trang forhud og har noen spørsmål.

Jeg er veldig skeptisk hvordan det skal se ut. Ser ikke noen sårkan eller sting, fordi de er liksom på innsiden dypt der nede, Og resten ser ut som en ballong. mer som e hotdog ( xD ).

Er det vanlig, noen andre som har opplevd det?

 

 

Postet av anonym: 70b0b4c442cf28c176d934f8561d859d

Lenke til kommentar

Hei! Slik som det er nå, så klarer jeg bare såvidt å få forhuden bak penis i eregert tilstand. For å få til dette må jeg gradvis strekke forhuden i 5-10 min.

 

Dette er ekstremt trangt, nippet før det svir. Så da lurer jeg på om jeg trenger operasjon for trang forhud? tror jeg har både trang forhud og frenulum breve (kort streng)

 

Postet av anonym: bf2c95b4a29d3c96653e23d761e596b5

Lenke til kommentar

Okey takker. Mener nemlig å ha lest at noen ikke klarte å gå tilbake på jobb før en uke etter operasjonen, og det gjorde meg litt bekymret. Får satse på å ha operasjonen på en torsdag eller fredag da.

 

Et annet spørsmål: Gikk du rart i lang tid etter operasjonen? Jeg ser det for meg at det kan gjøre vondt å gå vanlig, hva sier man til folk?

 

Postet av anonym: 34ad7f62d3147e2ac9b36c0d8c9ef2b0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...