Gå til innhold

Hva synes folk om VGA-Kabel til 360?


Alec90

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg har akkurat bestilt meg Joytec sin VGA kabel til 360, også lurer jeg på om det er noen som har den, eller andre typer, som kan si hva de mener.

 

Skal bruke en 19" flat-pc skjerm.

Blir det bedre kvalitet på bilde på en LCD skjerm, enn med vanlig bildrør?

 

.. Og en ting til :p Åssen er det med lyd tilkobling på denne kabelen? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fungerer veldig bra, har en originalkabel selv. Brukte den på min 19" PC-skjerm før, nå bruker jeg den på 32" LCD HDTV. Det blir utrolig bra bildekvalitet med denne, det blir jo så klart i HD og greier, hehe. Jeg har opplevd at bildet kan bli litt lyst og fargeløst i forhold til komponent (gjelder TV-en), men med litt innstillinger fungerer dette bra.

 

Lyden kommer ut fra vanlige røde og hvite ledninger, men det følger med en Jack-overgang så du kan koble til de fleste PC-høyttalere for eksempel. ;)

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

For å si det slik.

Den originale MS-VGA kabelen, og dyre kabler som Monster fungerer helt fint.

 

Joytech har bevist flere ganger at Jyetech-Kabler IKKE TAKLER High Definition helt bra.

 

Du vil få ghosting/dobling av bildet, og generelt et mer uskarpt bilde enn om du kjøpte Microsoft sin.

 

Dette problemet har joytech både på sin VGA-kabel og sin komponentkabel til Xbox360.

Kablene er rett og slett for dårlig skjermet med for tynn leder til at de leverer godt bildesignal.

 

Ta et søk her i forumet på Xbox 360 og Joytech, så får du mer enn nok poster som bekrefter det jeg skriver.

Lenke til kommentar

Dette kan jeg bekrefte.

 

Kjøpte selv Joytech sin VGA kabel like etter lanseringen av Xbox 360 da den orginale var så og si umulig å få tak i.

 

Med Joyteh kabelen fikk jeg et veldig dårlig bilde med skygge på all tekst.

 

Kjøpte så den orginale MS kabelen og den virker helt glimrende :thumbup:

Ingen av de overnevnte problemene med den.

Lenke til kommentar
For å si det slik.

Den originale MS-VGA kabelen, og dyre kabler som Monster fungerer helt fint.

 

Joytech har bevist flere ganger at Jyetech-Kabler IKKE TAKLER High Definition helt bra.

 

Du vil få ghosting/dobling av bildet, og generelt et mer uskarpt bilde enn om du kjøpte Microsoft sin.

 

Dette problemet har joytech både på sin VGA-kabel og sin komponentkabel til Xbox360.

Kablene er rett og slett for dårlig skjermet med for tynn leder til at de leverer godt bildesignal.

 

Ta et søk her i forumet på Xbox 360 og Joytech, så får du mer enn nok poster som bekrefter det jeg skriver.

8488960[/snapback]

Skal spelle på en 19" Pc skjerm, så er ikke så farlig ;)

Lenke til kommentar

VGA kabelen fungerer som den skal med untakk av den første gangen en møter PAL 50 feilen. Men det er MS sin feil og ikke kabelens. Ellers skulle jeg ha ønsket at vga pakken fra MS hadde inkludert en 2xRCA til 3.5mm hun overgang istedenfor 2xRCA til 3.5mm han overgangen som var inkludert. Så to 3.5mm skjøte ledninger måtte ofres for å lage en kort 3.5mm hun til hun ledning.

 

PAL 50?

Noen spill (som Hitman Blood Money) ser på feil instilling og ser VGA som PAL 50 modus og nekter å starte. Så man må sette i standard video kabelen som fulgte med 360'n også endre video oppsettet fra PAL 50 til PAL 60 også sette i VGA kabelen igjen, problem løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...