Gå til innhold

Walkman blir normal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sony-spillerene er utrolig stilige og brukervennlige. Om de fortsetter å hive ut Sonic Stage (eller i hvert fall har muligheten til å ikke bruke det, det går for det samme) er det bare knallbra. At de dropper ATRAC har ingenting å si, så lenge spillerene støtter de andre formatene også. :)

Lenke til kommentar

ser ut som sony driver på å våkne litt opp bortsett fra sære ting på Blu-Ray sakene sine med DRM der.

 

Playstation lar deg mekke og leke deg, og PS3 lar deg innstalere Uuntu f.eks.

 

Og hvis de fortsetter med å åpne walkman spillerene sine, så de blir lettere å bruke er jo alt helt topp.

Lenke til kommentar

Det tok sin tid før Sony fant ut at det ville lønne seg å lage spillere som støttet mp3 og ikke trengte sonic stage for å overføre sanger. Uansett, et stort skritt for Sony og det viser at de er på rett vei mot å kunne ha en del av markedet. (hvis mp3- spillerene de lanserer, er gode.) :)

Endret av kornelen
Lenke til kommentar
(hvis mp3- spillerene de lanserer, er gode.)  :)

8484818[/snapback]

Det har aldri vært i tvil om det, best på lyd og batterilevetid og veldig grei UI.

8485590[/snapback]

 

 

Helt enig. Batteritiden er ekstrem. Har selv en NW-E407 på 1GB. Må vel bytte til en ny en etterhvert hvis det ikke finnes noe løsning på de gamle :/

Lenke til kommentar
Helt enig. Batteritiden er ekstrem. Har selv en NW-E407 på 1GB. ..

Har denne selv. Er et forunderlig produkt, skikkelig jin-yang. På den ene siden er hardwaren fantastisk. God lyd, passe størrelse og et sinnsykt batteri. Kontrollsystemet er intuitivt, og skjermen er klar og fin.

Men om man faktisk vil ha musikk på dinsen må man lide seg igjennom sonicstage. For ikke å snakke om hvis man er linux bruker (som meg). Da er det bare å fyre opp vmware, noe som burde være unødvendig for en liten mp3 spiller. Det "verste" er at den fungerer jo som en usb disk, men den vil bare ikke spille av musikk du legger inn slik. Det er nok på pur faen, vedder på at en av utviklerene kunne fikset ny firmware som støttet "vanlig" bruk på et par dager, om de bare fikk lov.

Lenke til kommentar
..Det er nok på pur faen, vedder på at en av utviklerene kunne fikset ny firmware som støttet "vanlig" bruk på et par dager, om de bare fikk lov.

8486043[/snapback]

 

Tror det er fullt mulig. Får nå krysse fingrene og håpe på det ihvertfall. Lite lyst å bytte til en annen.

Lenke til kommentar

Tja, et lite skritt i riktig rettning. Nå mangler bare støtten for Ogg Vorbis og Flac.

 

Mine erfaringer med Sony-produkter er at batteritiden er god. Om den er det på disse spillerne (eller andre nyere spillere fra Sony) kan det hende det er et Sony-klistremerke på min neste mp3-spiller.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
Utgangspunktet så syns jeg det blir feil å fjerne støtten for Atrac3+ da den betydlig bedre enn mp3 formatet. Og ikke minst bakoverkompabiliteten til de som har eldre sony spillere(mp3, minidisk, cd-spiller osv)

8487866[/snapback]

 

Er det så mye bedre? Atrac3 suger lut, jeg må innrømme at jeg tviler litt på sonys påstander om at 64 kbit tilsvarer 128 kbit MP3

 

AtW

Lenke til kommentar
Utgangspunktet så syns jeg det blir feil å fjerne støtten for Atrac3+ da den betydlig bedre enn mp3 formatet. Og ikke minst bakoverkompabiliteten til de som har eldre sony spillere(mp3, minidisk, cd-spiller osv)

8487866[/snapback]

 

Er det så mye bedre? Atrac3 suger lut, jeg må innrømme at jeg tviler litt på sonys påstander om at 64 kbit tilsvarer 128 kbit MP3

 

AtW

8496019[/snapback]

Akkurat det med sonys påstand vil jeg ikke kunne påstå men bedre i samme størrelse. Men mitt poeng var at jeg skulle sett at de beholdt støtten for atrac pga bakoverkompabiliteten.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
..Det er nok på pur faen, vedder på at en av utviklerene kunne fikset ny firmware som støttet "vanlig" bruk på et par dager, om de bare fikk lov.

8486043[/snapback]

 

Tror det er fullt mulig. Får nå krysse fingrene og håpe på det ihvertfall. Lite lyst å bytte til en annen.

8486088[/snapback]

 

Nå vet jeg ikke om dette er ny nyhet, men for noen minutter siden fant jeg et hendig program for min mp3 spiller (NW-E407) som gjorde at jeg kunne overføre mp3 filer uten bruk av SonicStage programmet. Veldig hendig må jeg si!

 

Link til programmet

 

:)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...