Gå til innhold

Anbefaling av RPG-spill

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tja, for å være dårlige spill må jeg si mange spiller det, spesielt med tanke på alderen. Snodig det der.

8482240[/snapback]

Enig der. Snodig at Både Diablo og Diablo 2, da de kom, var blant de aller mest solgte spillene det året. Personlig syntes jeg spillene, selvsagt, var knallsterke på sin tid, og de er fortsatt gull, selv om at det blir litt kjedelig etter hvert, når man finner ut at spillet er 110% museklikking. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aldri likt diablo både pga. hack og slash med også pga. hvordan du ser det, selv ekte rpg spill som neverwinter night eller baulders gate syns jeg blir kjipe med den typen view. mister all persjonlighet

Skrevet
Diablo serien har vel ikke så mye felles med spill ala Oblivion. Diablo er typisk hack and slash "rpg", mens Oblivion er åpent og et mye mer fullblods rpg.

Støtter det meste som andre har anbefalt her, og jeg vil (også) helt klart anbefale :

Vampire : Bloodlines : Foregår i nåtid, om enn en mer skitten nåtid. Du spiller vampyr, og verden er fylt av andre vampyrer, vareulver, spøkelser og selvsagt mennesker. Spillet bruker halflife 2 motoren og er rimelig pent på øyet. Et fantastisk spill som dessverre ikke fikk den oppmerksomheten det fortjener. Spillet er også helt klart for et mer voksent publikum.

Star wars : Knights of the old republic : Av litt nyere dato, så det ser også ok ut grafikkmessig. Rimelig åpent of veldig bra rollespill, selv om man ikke er helt fan av Star wars universet.

Baldurs gate 1 og 2 : Veldig god fantasy serie, men som også begynner å dra på årene.

Planescape : Torment : Stemning og story! Et fantastisk rollespill som fokuserer mer på en god story og stemning enn kamp. Men den begynner også å bli litt lang i tanna (gammel).

8484644[/snapback]

Disse er vel verd å prøve selv om noen av dem er gamle. PS: Torment er spesielt herlig når man først kommer inn i det. Fantastisk bra spill.

Skrevet
jeg orker rett og slett ikke spille spill basert på gamle AD&D reglene, de er bare så latterlig dumme.

8494156[/snapback]

Kan tenke meg en del blir litt provoserte av det der :p

Uansett.. Titan Quest er eit PRG hach'n slash i stil med diablo 2, faktisk skremmande likt til tider. Så viss du liker den typen spel er det berre å køyre på. Fin grafikk har det også :)

Skrevet

Er enig med de fleste forslagene her, men dere har glemt Arx fatalis.

Arx fatalis er temmelig bra dersom det er mulig å oppdrive i dag. Atmosfæren og historien er topp og burde prøves av alle RPG entusiaster.

Skrevet

Ser att mange anbefaler litt eldre spill hær.. ikke noe i veien for det, men vist du er ute etter nyere titler er det mange og velge i mellom som er virkelig bra.

RPG som jeg har installert og spiller for øyeblikket og anbefaler;

Never Winter Nights 2. Er faktisk veldig bra med siste patch. men trenger best mulig skjermkort

Dark Messiah of Migt & Magic, ett av de bedre fps rpger. blir bare bedre og bedre lengere uti

Titan Quest med expansion, ok men veeeldig mye hack nd slash ..

Spellforce 2 med expansion. Faktisk mye bedre enn hva mange tror, verdt og sjekke ut.

Shivering Isle er jo ett must vist du likte Oblivion. Anbefaler også knights of the nine mod.

Gothic 3. Veldig maskin og minne krevende, men med siste patch og ett rått gpu kort er det fakrisk veldig bra.

Dawn of magic. Har bare testet det noen timer, men det ser faktisk veldig bra ut.

Dungeon siege 2. Faktisk veldig bra synes jeg, men mye hack nd slash igjen.

Skrevet

Dark messiah er jo ganske hack and slash det også, er ikke mye dialog/karakter utvikling å nevne. For ikke å nevne at man ikke har stort valg i hva man vil være. Melee er bra, de andre er egentlig ganske crap i forhold, iallefall når jeg prøvde meg.

Skrevet
Dark messiah er jo ganske hack and slash det også, er ikke mye dialog/karakter utvikling å nevne. For ikke å nevne at man ikke har stort valg i hva man vil være. Melee er bra, de andre er egentlig ganske crap i forhold, iallefall når jeg prøvde meg.

8499525[/snapback]

Dark Messiah er ikke et rollespill, men et actionspill med noen veldig, veldig få RPG-elementer. Det er som Half-Life 2, bare med buer og sverd fremfor hagler og pistoler, i tillegg til et lite skill-tree og en innbilt frihet. Fortsatt et brukbart spill, som er alt for kort.

Skrevet

ok :p

men vil ikke anbefale Diablo 1 og 2 , er dårlig spill  :no:

8482084[/snapback]

lol...... NEI

diablo I og II er blant de beste og mest underholdene spillene noensinne

8484029[/snapback]

LOL nei :p

Spilte 1ern, men når 2ern kom ut gikk jeg over til Baldurs gate 2 :)

mye mye mye bedre :)

de kom ut ca samtidig! :roll:

Skrevet

Kom nettopp på at Deus Ex: Game of the Year Edition er til salgs på Steam for ca. 60 kr ($9.95), og Deus Ex: Invisible War til ca. 150 kr ($19.95). Har ikke prøvd dem selv, men begge er visstnok veldig gode RPGs (selv om mange mener at 1-eren er betydelig bedre enn 2-eren).

- Deus Ex på Gamerankings.com

- Deus Ex: Invisible War på Gamerankings.com

Har vurdert å kjøpe dem selv, så hvis det er noen her som har erfaringer med spillene, så vil jeg gjerne vite om du anbefaler dem eller ikke.

Skrevet

Deus Ex er mer FPS enn RPG. Men uansett, det er en anerkjent klassiker og en av mine største favoritter.

Inwisible War prøvde jeg bare demoen av. Jeg husker en bestemt episode godt: Jeg gikk rundt med pistolen framme utenfor rommet til en viktig person. Livvakten lot meg passere. Jeg gikk inn og pekte på nevnte person med våpenet. Ingen brydde seg. Så skjøt jeg henne midt mellom øynene. Hun bare stod der, men ga meg en advarsel...

Helheten var på det beste middelmådig, og erfaringer fra de som spilte fullversjonen ga samme inntrykk.

Skrevet (endret)

Ingen som likte Sacred ? synes det var temmelig bra, hack and slash da, men ganske kult lell :) er komt en tilleggspakke til det også, selv om jeg ikke har prøvd den.. Kommer vel 2'rn og snart.

Ellers må vel også jeg nevne Baldurs gate og icewind dale seriene, fantastiske spill :) Spesielt BG1&2

Endret av [^..^]Christian
Skrevet
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Ser att mange anbefaler litt eldre spill hær.. ikke noe i veien for det, men vist du er ute etter nyere titler er det mange og velge i mellom som er virkelig bra.

RPG som jeg har installert og spiller for øyeblikket og anbefaler;

Never Winter Nights 2. Er faktisk veldig bra med siste patch. men trenger best mulig skjermkort

Dark Messiah of Migt & Magic, ett av de bedre fps rpger. blir bare bedre og bedre lengere uti

Titan Quest med expansion, ok men veeeldig mye hack nd slash ..

Spellforce 2 med expansion. Faktisk mye bedre enn hva mange tror, verdt og sjekke ut.

Shivering Isle er jo ett must vist du likte Oblivion. Anbefaler også knights of the nine mod.

Gothic 3. Veldig maskin og minne krevende, men med siste patch og ett rått gpu kort er det fakrisk veldig bra.

Dawn of magic. Har bare testet det noen timer, men det ser faktisk veldig bra ut.

Dungeon siege 2. Faktisk veldig bra synes jeg, men mye hack nd slash igjen.

8499379[/snapback]

:yes:

Skjønner ikke hvorfor det er så få som i det hele tatt vet om det spillet. Det er jo sjef!

Skrevet
aldri likt diablo både pga. hack og slash med også pga. hvordan du ser det, selv ekte rpg spill som neverwinter night eller baulders gate syns jeg blir kjipe med den typen view. mister all persjonlighet

8486343[/snapback]

Finner ikke "ekte" RPG til pc :no:

skal du spille det, må det bli penn og papir versjonen :)

er så ufattelig mye bedre :)

Skrevet

jeg kjøpte gothic 2 her for noen dager siden, og det anbefaler jeg, bra spill, funker tilogmed på pcen min som ikke er så bra, derfor siden dy har bra pc så er sikkert 3 bra også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...