Gå til innhold

TEST: D-Link DIR-655


Anbefalte innlegg

Etter jeg bytta fra firmware 1.03 til 1.05 har jeg ikke mulighet for å kjøre 11N hastighet på nettverket lengre, får kun kjørt 11G med 2 stk. D-Link RangeBooster N nettverkskort, svakt signal. Har noen andre erfart dette?

9369641[/snapback]

Etter mye fram og tilbake byttet jeg firmware ned til 1.04, har nå 11NG(?) hastighet på nettverket med litt sterkere signal, ingen problemer med stabilitet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har prøvd en stund å sette opp DIR-655 med både DWA-547 og Buffalo WLI-PCI-G300N. Etter å ha prøvd alle firmware (utenom 1.01) og feilsøkt gjennom alle innstillinger, har jeg kommet frem til at det er helt umulig å få stabilt ~270mbps.

 

Buffalo kortet vil ikke engang koble til så lenge D-linken står i auto 20/40Mhz mode. Dvs. den prøver å koble til, men kommer ikke lenger enn til autentisering før den kobler fra igjen. Buffalo wifi manager viser også konsekvent to kanaler under det D-linken er satt til så lenge den står i 20/40 mhz.

 

DWA-547 klarer å koble til mens router står i 20/40Mhz, men da begynner windows å hakke (ja det er helt sant).

 

Ikke har jeg på "extra wireless protection" heller. Har lest diverse steder at 40mhz kan slå inn på andre nettverk. For eks. skal det være en funksjon i en av routerne til buffalo som gjør at den ikke vil ta i bruk 40mhz så lenge det kan skape interferens med andre nettverk. Har også fått med meg at det finnes forskjellige bånd, nemlig 2.4Ghz og 5.5Ghz (5.8Ghz er det noen som sier).

 

Er det noen som kan forklare meg hva som skjer her? Vil det være mulig med utstyret jeg har i dag, å koble til med ~270 mbps teoretisk? I såfall, show me how!

Endret av Shagma
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei!

 

Har DIR-655 og DWA-645 PC-kort i min bærbare, hvor ser jeg om den går på n-draft hastighet? På status panelet står det 54Mbit og ikke 300 Mbit. Routeren står innstilt på Mixed mode. Det er INGEN andre maskiner tilkoblet på routeren.

 

Anyone?

 

Tommy

8588879[/snapback]

 

Fant svaret!

 

dir-655 and a DWA-645 PCMCIA adapter.

 

Ved å bruke disse innstillingene så får jeg 300Mbit.

 

Enable Auto Channel Scan: Checked

802.11 Mode: 802.11ng only

Transmission Rate: Best (automatic)

Channel Width: Auto 20/40 MHz

Security Mode: WPA-Personal

WPA Mode: Auto (WPA or WPA2)

 

Enable QOS Engine: Unchecked

 

Transmit Powr: High

802.11d Enable: Unchecked

WMM Enable: Checked (very important for some reason)

Short GI: Checked

Extra Wireless Protection: Unchecked (sorry neighbors)

 

Enable WISH: Unchecked

 

Enable UPnP: Unchecked

 

Tommy

8606896[/snapback]

 

Akkurat samme problemet er hos meg, men innstillingene ovenfor hjelper ikke her. Dvs. at det eneste jeg ikke finner er "Extra Wireless Protection" i min DIR 655, så om det er avgjørende for å få 300 Mbps, så gi beskjed.

 

Noen flere forslag tas imot med takk! Hastigheten DIR 655 og DWA 645 tilsammen skal gi gjorde at jeg anskaffet disse!

 

Hans Arne

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg kjøpte ett DWA-140 USB2.0 NIC og har DIR-655, men overfører filer frem og tilbake ifra NAS som er kobla til 655 med Cat.6kabel og gigabit interface så får jeg ikke høyere overføring enn 1,8mb/s (iflg xp og vista). Trådløs tilkobling viser mellom 300 og 270mbps.

 

Noen av dere som opplever det samme?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
2. Er det slik at dersom én enhet ikke støtter 11n så vil all kommunikasjon gå med redusert hastighet? (Jeg kan enkelt bytte kort i PC, men skriver og SqueezeBox? støtter kun 11g og kan ikke oppgraderes.)

 

Dette lurer jeg også på. Går den over i G-modus hvis en eller flere G-enheter er koblet til? Eller reduseres hastigheten bare litt? I så fall hvor mye?

Endret av audunth
Lenke til kommentar

Var innom hos en kompis som har denne i går. Han har dessverre kun g-klienter, så jeg fikk ikke testet den skikkelig. Men jeg la merke til at i valgene for trådløst nett kan man velge kun n eller b/g/ng, bl.a. Hva er ng? Er det en redusert hastighet n som kan kjøres samtidig med g og/eller b-klienter? Hvor kjapt er det isåfall?

Endret av audunth
Lenke til kommentar

Hvis du har firmware 1.03 eller nyere er den til å automatisk konfigurere nettverket trådløst.

 

"The button is reserved for use in later firmware than the shipping firmware (1.00). In firmware 1.03 the WiFi Protected Setup was added that uses that button. The button is used to automatically configure your network for wireless access and security"

 

Dette står i firmware 1.03 release notes:

¤ Added support for WiFi Protected Setup Push button Config.

Lenke til kommentar
Det er ikke valgene på min router.

 

Jeg kan velge:

b only

g only

n only

g and b

n and g

n, g and b

 

Altså alle kombinasjoner. Hvilken firmware har han? (jeg har nyeste 1.05)

Jeg har ingen PC med n-kort så jeg får ikke testa hastighet på det.

 

Jeg tror ikke han har oppgradert den. Dvs. den har samme firmware som da han kjøpte den. Den hadde ihvertfall færre valg enn du lister opp her.

Endret av audunth
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Super pris hos Komplett, spurte i en Expert forretning hva de skulle ha: "1695,-" - "du kan få litt avslag...", "fikk" to fra Komplett :thumbup: , venter på PCIe D-Link "n-kort", kommer på mandag? med DHL, bestilte det hos Stretto siden de hadde på "lager" og prisen var over 100,- lavere enn hos Komplett som venter inn xx.xx.xx

 

Her er PCIe kortet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg kjøpte ett DWA-140 USB2.0 NIC og har DIR-655, men overfører filer frem og tilbake ifra NAS som er kobla til 655 med Cat.6kabel og gigabit interface så får jeg ikke høyere overføring enn 1,8mb/s (iflg xp og vista). Trådløs tilkobling viser mellom 300 og 270mbps.

 

Noen av dere som opplever det samme?

Overfører du da via trådløst nettverk eller via kabel?

 

Noen som har testa om switchen duger? Om den gir en gbit stabilt?

 

Jeg vil bytte ut Linksysen min som har 100mbit switch. :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Har også kjøpt denne routeren... Eneste jeg lurer på , er at hastigheten: varier fra 24- 54 mbp/s, selvom den er konfigurert på 802.11 g only... Snakket med teknikker om dette, og han ba meg sette på dette.noen grunn til at hastigheten på den trådløse tilkoblingen da varierer?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg oppdaterte akkurat routerens firmware ifra 1.03 til 1.11, og fant til min forskrekkelse ut at bridge mode mangler.

jeg vurderte å ta backup av innstillingene, men tenkte at jeg skulle stille inn alt på nytt, så jeg gjorde ikke det.

det stod jo heller ikke noe noen steder om at dette var fjernet ifra routeren.

 

MiRaCL, kan du være så snill å offentligjøre din nåværende (kanskje ikke så lurt) eller en annen konfigurasjon,

som allerede er satt til bridge modus?

jeg tror det vil kunne hjelpe flere enn bare meg.

 

@karl_filip, har du flere klienter tilkoblet routeren?

hvordan er dekningen? (signalstyrken)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. jeg sliter også vedlig med denne ruteren. Eller egentlig er det ikke sikkert det er ruteren sin feil, siden min forrige linksys ruter oppførte seg likt. Har to bærbare som som kobler seg på trådløst, med G standaren.

 

Det som skjer er at når den gamle bærbare er alene funker det ok, men når den andre med intel 3945ABG kort, skal koble seg på. Så går det helt i stå. I går mista vi nettet hele tia. Noen ganger bare noen sekunder, mens andre ganger opp til et minutt.

 

Vi satt begge å spilte poker online.

 

Jeg har koblet Adsl2 modem/ruteren til dir 655 på den måten at kabelen fra adsl modemet går inn i internett inngangen til dlinken. Nettet fungere som sagt med den gamle bærbare, men når min HP dv9060ea kobler seg på med 3945abg nettverks kort, går ting til H.....

 

Er det sånn at ting går enklere hvis jeg ikke setter kabelen i internett inngangen på¨dlinken, men heller i et av LAN portene? Hva må jeg i såfall gjøre med instillingene i Dlinken? er det noe som skjønner hva problemet mitt er, gjerne svar :)

 

- Jeg bruker wep kryptering.

- Det er mange nett i nabolaget, opptil 15 stykker dukker opp og det er trangt om plassen med tanke på kanaler.

- Vi har en baby monitor i rommet ved siden av og tråløs telefon i huset. Den trådløse telefon sentralen står koblet ved siden av dlinken. Kan dette forstyrre kanskje?

- Det er 2 tre vegger og 15 meter mellom ruteren og pc'ene.

 

Takker for svar

Lenke til kommentar

prøv å sette routeren til kun G modus, kanskje det hjelper.

babymonitor og trådløs telefon kan forstyrre, så du kan jo kanskje prøve å skifte kanal for å se om ting blir bedre da.

det siste jeg kan tenke meg du kan prøve, er å laste ned netstumbler, som kan gi en indikasjon på hvilken kanal

som det er mest ledig plass på.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...