Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fortell om dine tryne-opplevelser på MC!


Anbefalte innlegg

Min første tryn; 4-Hjuling.. hoppa, landa feil og fekk foten i bakken og under ATV`en, da trilla vi rundt.. :p

 

Min andre tryn: Hadde en Tempo Panter, som gjekk som ei kuuuuuule :p Hadde 60 over en fartsstomp, i bakke med sving.. Veiene var våte og jeg hadde "gode" dekk.. Bakdekket tok seg en tur og mopeden att i veien, og ut i grøfta :)

 

Min tredje tryn: På glattisen med Tempoen, sidelengs, vekslende mellom hvilken vei jeg spann liksom.. på vei hjem for å ete middag.. så glapp fordekket og jeg enda i en lyktestolpe med fotkvileren borra inn gjennom kne`et :)

 

Mitt fjerde tryn, eller kræsj!: Kjørte som vanlig ulovlig med NSR`en min.. Svingte nedom en fotballkamp, på parkerringsplassen.. FULLT av bekjendte.. men så lite fotballinterresert som jeg er så snudde jeg like fort.. så ga jeg på opp bakken fra p.plassen, nappa i styret og kom meg BRA på bakhjulet, inn i andre gir og plutselig kommer det bil mot meg.. full brems, forhjulet låser seg, sykkelen prøver å gå i bakken men jeg retter opp igjen, så mot neste side, retta opp og mot neste side igjen, men når jeg da retta opp så ble jeg kasta av sykkelen og landa bak bilen, sykkelen fant jeg igjen klemt under bilen.. Skader for 56800kr på en NSR, uten at den blir kondemnert.. Slå den rekorden :p

 

Min femte var en bil som brøt vikeplikta, så såg han meg og bremsa opp og dekte hele veien.. så jeg rakk ikke engang å velge grøfta fremfor bilen.. :p Han måtte ha nye dører og rette opp bulker i skjermene.. jeg måtte ha ny forkåpe og sidekåpe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
War: Hvordan gikk det med deg da? Ville tro man ble ganske så skadet av å skli bortover en vei i 80 uten kjøredress.

8501623[/snapback]

 

Hadde utrolig flaks, beltet mitt av skinn ble helt opprevet og hjelmen sprakk noe den er laget for å gjøre.

Ene hoften er i dag 1 cm større enn den andre pga brusk, slo kroppen men knakk ingen ting .Kanskje fordi jeg spratt bortover bakken som fiskesprett og ikke skle bortover.

Lenke til kommentar

Jeg tryna idag med RXen :mad::mad::mad::nei::cry:

Mamma ringte når jeg var ute å kjørte og spørte om jeg huska at jeg skulle på jobb, å det hadde jeg seff glemt ut.

Så ble jeg jævli forbanna for at jeg skal ut i kveld, så kjørte fort så faen hjem, og rett før innkjørselen hadde jeg 70, å der lå det noe jævla tynn sand som jeg ikke så, trøkka inn frambremsa å sklei som faaaen å knuste venstre speil, ripa kåpa litt opp, og knuste blinklys bak.

 

Og seffølgelig har jeg ikke fiksa kasko enda, faen... Lurer på om jeg skal lure mamma å pappa med på at de rygga den ned. :S :S

Lenke til kommentar
Jeg tryna idag med RXen  :mad:  :mad:  :mad:  :nei:  :cry:

Mamma ringte når jeg var ute å kjørte og spørte om jeg huska at jeg skulle på jobb, å det hadde jeg seff glemt ut.

Så ble jeg jævli forbanna for at jeg skal ut i kveld, så kjørte fort så faen hjem, og rett før innkjørselen hadde jeg 70, å der lå det noe jævla tynn sand som jeg ikke så, trøkka inn frambremsa å sklei som faaaen å knuste venstre speil, ripa kåpa litt opp, og knuste blinklys bak.

 

Og seffølgelig har jeg ikke fiksa kasko enda, faen... Lurer på om jeg skal lure mamma å pappa med på at de rygga den ned. :S :S

8503724[/snapback]

Kasko for å få fiksa ett blinklys, et speil og noen riper i kåpa? Hørt om egenandel og regress? Tviler på at du kjørte så veldig forsvarlig der..

Lenke til kommentar
Kasko for å få fiksa ett blinklys, et speil og noen riper i kåpa? Hørt om egenandel og regress? Tviler på at du kjørte så veldig forsvarlig der..

8504220[/snapback]

 

Har ikke peiling på forsikring jeg, vet bare at det er helvetes dyrt å fikse kåper/nye klistermerker.

Lenke til kommentar

Dette skjedde når jeg var 12-13 år. Foreldrene til en kompis hadde en sånn mini-moped (tror ikke de fins lengre, det er ikke pocketbike) som sønnen fikk bruke til å kjøre rundt, siden de hadde feriehus langt uti gokk der det knapt fantes folk uansett.

 

Jeg satt bakpå, og fikk beina i bakken mens vi speeda bortover grusveien i 40. Vi tippet, han fikk moppen oppå seg mens de skled 20 meter bortover. Det ene kneet mista all hud/kjøtt helt inn til beinet, han fossblødde og hoppa rett på sykkelen og beina hjem igjen mens jeg tusla etter, rimelig forskrekka.

Lenke til kommentar
Jeg satt bakpå, og fikk beina i bakken mens vi speeda bortover grusveien i 40. Vi tippet, han fikk moppen oppå seg mens de skled 20 meter bortover. Det ene kneet mista all hud/kjøtt helt inn til beinet, han fossblødde og hoppa rett på sykkelen og beina hjem igjen mens jeg tusla etter, rimelig forskrekka.

8504454[/snapback]

Dere skled 20m bortover når dere veltet i 40? :!: Mulig det går i vått gress i en veldig bratt nedoverbakke, men å skli 20m på grus/asfalt ja.. :!: Jeg stoppa etter 5-6 meter på våt asfalt i en liten nedoverbakke, og da kjørte jeg i overkant av 50.. :p

 

Kasko for å få fiksa ett blinklys, et speil og noen riper i kåpa? Hørt om egenandel og regress? Tviler på at du kjørte så veldig forsvarlig der..

8504220[/snapback]

 

Har ikke peiling på forsikring jeg, vet bare at det er helvetes dyrt å fikse kåper/nye klistermerker.

8504401[/snapback]

Dyrt for noen plastdeksler? Nytt kåpesett koster vel alt i fra 1000 kr og oppover.. Og klistremerker kan du sikkert få gratis, siden det er reklame, eller for en billig penge dersom det er emblemer.

 

Og tenk om du skulle velte siden en gang. Tenkt å drive med forsikringssvindel hver gang du får en ripe på sykkelen? :ermm:

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

No spørs det hvordan veien var der da, men man holder ikke 70km/t igjenom et kryss..

 

Har trynt an en gang, var ikke noe serlig big deal.

 

Kjørte bortover en vei, kom en helt grei venstre sving, hadde litt for stor fart (hadde vell 35km/t) og wops der skei jeg rett i bakken, var i desember så var jo glatt :ermm: knuste speilet og bøyde girstangen

Lenke til kommentar

Husker første gang jeg trynte an på RX'en min.

 

Hadde vært ute på en litt øde plass hos noe jenter.

 

Det hadde vært bra vær, så kjørte i jeans og jakke, ingen hansker :S

 

Om kvelden blåste det opp, og begynte å regne noe sykt.

 

Han kjørte en gammel Chopper moped, som egentli gikk ganske dårlig, men han klarte allikevell å kjøre fra meg, selv om min går mye bedre.

 

Kom til en sving som jeg "misforstod", svingen begynte rolig, før den plutselig svingte brått. Siden det regnte og var mørkt ute, så jeg ikke det. Det var heller ikke veilys.

 

Jeg klarte ikke svingen, kom over i motsatt kjørefelt før jeg sklei av veien. Var (u)heldigvis en stor åpen plass rundt svingen med grov krus som jeg sklei bortover på.

 

Knuste høyre speil, begge blinklys på høyre side, ripet opp fronten og store deler av høyre kåpen. Bøyde også gir-spak-tingen.

 

Meg gikk det så som så med.

Var lett forvirret og hadde sikkert 170 i puls på grunn av adrenalinet.

Reiste meg opp og kjente om alle beina var på plass før jeg begynte å gå bort mot sykkelen for å reise den opp igjen. Så da at langefingen hadde et dypt kutt inn mot beinet, håndleddet var oppskrapt og hadde to lange kutt oppover armen. Sårene blødde noe heise, men jeg var fast bestemt på å kjøre hjem. Hadde også et dypt kutt på kneet, og boksen var revnet.

 

Fikk kjørt hjem og lappet alle sårene.

 

Dagene etterpå måtte jeg ut å vaske sykkelen, det var lett blodig :S

Lenke til kommentar
huff å huff... mange her som har gjort det store høres det ut som.. kutt i armer og ben, sår inn til kneskåla.. huff.. Får meg bare til å tenke på at jeg bør bruke fult mc-utstyr, selv på korte turer...

8546074[/snapback]

 

Kjører man som folk, 100% av tiden er det nok de færreste som får brukt for beskyttelsesutstyret.

Lenke til kommentar
huff å huff... mange her som har gjort det store høres det ut som.. kutt i armer og ben, sår inn til kneskåla.. huff.. Får meg bare til å tenke på at jeg bør bruke fult mc-utstyr, selv på korte turer...

8546074[/snapback]

 

Kjører man som folk, 100% av tiden er det nok de færreste som får brukt for beskyttelsesutstyret.

8546086[/snapback]

 

ja.. Eller som jeg selv sier; kjør som andre er idioter.. De fleste er det faktisk også... Holdt jo på å vart pressa ut av en Caravelle her om dagen.. Kom til et lyskryss, og 100m etter dette så går de to feltene sammen og blir til ett. Caravellen lå helt opp på siden av meg, men jeg tenkte, faan for en idiot, og bremsa ned.. fikk jævli lyst til å dra opp fingern når jeg kom opp på siden i en rudnkjøring, men droppa det.. :p

Vi motorsyklister er veldig utsatt når det gjelder sammenstøt med andre kjøretøy.. det er oss det går utover hvis ulykken skjer... det hjelper ikke å si at han/hun hadde vikeplikt når man ligger i grava eller i rullestol..

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
huff å huff... mange her som har gjort det store høres det ut som.. kutt i armer og ben, sår inn til kneskåla.. huff.. Får meg bare til å tenke på at jeg bør bruke fult mc-utstyr, selv på korte turer...

8546074[/snapback]

 

Kjører man som folk, 100% av tiden er det nok de færreste som får brukt for beskyttelsesutstyret.

8546086[/snapback]

 

ja.. Eller som jeg selv sier; kjør som andre er idioter.. De fleste er det faktisk også... Holdt jo på å vart pressa ut av en Caravelle her om dagen.. Kom til et lyskryss, og 100m etter dette så går de to feltene sammen og blir til ett. Caravellen lå helt opp på siden av meg, men jeg tenkte, faan for en idiot, og bremsa ned.. fikk jævli lyst til å dra opp fingern når jeg kom opp på siden i en rudnkjøring, men droppa det.. :p

Vi motorsyklister er veldig utsatt når det gjelder sammenstøt med andre kjøretøy.. det er oss det går utover hvis ulykken skjer... det hjelper ikke å si at han/hun hadde vikeplikt når man ligger i grava eller i rullestol..

8546358[/snapback]

 

Ja, tipset jeg fikk av min onkel når jeg fikk meg lett mc var: "Kjør som om alle er ute etter å ta deg, for det er de!"

 

Uansett så er kjøredress meget lurt å bruke. Selv bruker jeg den på korte turer når det regner og lengre turer uansett vær. Den har spart meg for smerte og skrapt kne når jeg hadde en liten velt.

Lenke til kommentar

Jeg og en kamerat tjuvlånte broren sin crosser som vi herjet med på skauen.

Jeg skulle ta sats for å komme opp en skråning men traff en buskklump på veien og sjangla meg halveis opp skråningen før jeg gikk rundt med crosseren over meg med rødglødet eksosanlegget klemt over min syltynne polyesterbukse.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...