Gå til innhold

Ny t-skjorte. Kan jeg bli stemplet som nazist?


Petoah

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt tidligere, kommer med bilder på fredag av t-skjorta.

 

Lago: Fordi Vigrid har vel brukt setningen som "slagord". Og at ordene "Enige og troe" kan tolkes som "Norge for Nordmenn" osv.

 

Plomma2: Den lokale fotobutikken trykker én og én t-skjorte. Da koster en t-skjorte med trykk foran og bak 199kr.

Lenke til kommentar
Lago: Fordi Vigrid har vel brukt setningen som "slagord". Og at ordene "Enige og troe" kan tolkes som "Norge for Nordmenn" osv.

 

Men den setningen var jo den som ble sagt under grunnlovsærklæringen på Eidsvoll. :roll:

Folk kan vel ikke kalle deg nazist om du går med det på ryggen. :hrm:

Endret av lago
Lenke til kommentar
Heisann!

 

Har planer om å lage meg en ny t-skjorte idag, så trenger deres synspunkter så fort som mulig. Det er en svart t-skjorte med Norgesflagget på forsiden og teksten "Enige og troe, indtil Dovre falder!" på baksiden. Pappa er litt skeptisk til dette og er bekymret for at jeg kan bli stemplet som nazist. Men han sier det er opp til meg.

 

Hvis dere hadde sett meg med den t-skjorta, ville dere ha tenkt at jeg var en nazist?

 

N.B.  Jeg er ikke en nazist...

 

 

Petter

8468726[/snapback]

 

Hmmm.... Husker en gang for mange år siden at jeg synes det var tøft med en svart skjorte pluss en hvit skalle på rød bakrunn....

 

Ble utrolig nok misforstått det også, og ikke så tøft ;)

Lenke til kommentar
Men den setningen var jo den som ble sagt under grunnlovsærklæringen på Eidsvoll.    Det er jo et fint argument for noen som kaller deg nazist når du har den på da.

 

 

Å? Fordi de som leser det velger å tolke det på den måten? På den måten at jeg hater innvandrere og prøver å få ett hvitere Norge? Det kan jo like godt tolkes som "å så fint at Norge betyr så mye for ham".

Lenke til kommentar
Men den setningen var jo den som ble sagt under grunnlovsærklæringen på Eidsvoll.    Det er jo et fint argument for noen som kaller deg nazist når du har den på da.

 

 

Å? Fordi de som leser det velger å tolke det på den måten? På den måten at jeg hater innvandrere og prøver å få ett hvitere Norge? Det kan jo like godt tolkes som "å så fint at Norge betyr så mye for ham".

8473148[/snapback]

 

Trodde vi snakket om T-skjorter jeg??

Lenke til kommentar

I mine øyne gjør ikke du noe galt i og for seg, men det er en oppfatning mange har her i Norge som gjør at det kan bli litt uglesett.

Kan kanskje komme litt an på inntrykket av resten av personen også, hvis du for eksempel er helt snauklipt, og ser ut som en sånn type person, så kan vel det fort øke tankene om nynazisme.

Men det er uansett helt feil at det norske flagget på noen som helst måte skal forbindes med nynazisme. Hadde det vært et hakekors du hadde avbildet i stedet, så hadde saken vært noe helt annet.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...