Gå til innhold

Test: HTC S710


Anbefalte innlegg

Også fått min S710, men jeg kjenner meg ikke helt igjen i beskrivelsen fra testen om hvor god repons telefonen har i menyene. Synes den er ulidelig treg. Benq-Siemens EF81-treg. Er du inne i start-menyen og trykker home-knappen, kan du jo se at telefonen tegner opp bildet gradvis nedover skjermen. Du kan heller ikke bla kjapt gjennom kontakter. Selve klikkelyden (hvis den er aktivert) klikker avgårde mye kjappere enn markørlinjen beveger seg nedover skjermen. Skal den være slik? Har man valgt windows live som startskjermbilde bruker man også ca. 5 sekunder på å bevege markøren fra ikonlinjen øverst til sms-valget nederst. Bortsett fra dette er jeg rimelig fornøyd. Ble i alle fall en stor kontrast fra K810i, men kan hende man blir vant til det.

8819970[/snapback]

 

Mulig ting går tregere med Windows Live som Home Screen, jeg opplevde det iallfall ikke slik som du beskriver, men så brukte jeg stort sett andre temaer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fjernet den og installert Facade + et program som byttet ut startknappen med en startmeny, og nå er den i alle fall treg. Låser seg av og til gjør den også. Men det går seg vel til. Hadde vært moro å fått prøve en annen telefon for å finne ut om den er like treg. Får heller spørre og grave litt på smartmobil.no når siden er oppe igjen.

Lenke til kommentar
Har fjernet den og installert Facade + et program som byttet ut startknappen med en startmeny, og nå er den i alle fall treg. Låser seg av og til gjør den også. Men det går seg vel til.

8829469[/snapback]

Jeg bruker selv Facade på S620 og det kan gjøre telefonen treig, spesielt hvis man ikke begrenser hvor mange avtaler og/eller oppgaver den skal vise. Jeg satte opp en begrensning, og telefonen er mye kjappere. :)

 

 

 

Får heller spørre og grave litt på smartmobil.no når siden er oppe igjen.

8829469[/snapback]

Det er den nå... :)

Lenke til kommentar
Etter at jeg fjernet Facade og SmartToolKit, mekket min egen home screen uten for mye dilldall og klokket opp prosessoren fra 186Mhz til 240Mhz har den blitt kvitt hikken. Rask og fin. Jeg liker den bedre og bedre. :)

8839712[/snapback]

 

Heisann! Hva brukte du til å overclocke cpu'en? :dribble:

 

Ellers; har noen andre problemer med at gummidekslene ikke sitter? Dekslet over MicroSD kortet står i spenn/bøyd og har gjort det siden jeg fikk telefonen.

Forrige uke så ble dekslet over usb porten vanskligere å sette inn, og det spretter ut av seg selv i løpet av 10 sekunder! :no:

Lenke til kommentar
Etter at jeg fjernet Facade og SmartToolKit, mekket min egen home screen uten for mye dilldall og klokket opp prosessoren fra 186Mhz til 240Mhz har den blitt kvitt hikken. Rask og fin. Jeg liker den bedre og bedre. :)

8839712[/snapback]

 

Heisann! Hva brukte du til å overclocke cpu'en? :dribble:

 

Ellers; har noen andre problemer med at gummidekslene ikke sitter? Dekslet over MicroSD kortet står i spenn/bøyd og har gjort det siden jeg fikk telefonen.

Forrige uke så ble dekslet over usb porten vanskligere å sette inn, og det spretter ut av seg selv i løpet av 10 sekunder! :no:

8839770[/snapback]

 

Jeg brukte OmapClock + Tornado PowerControl til overklokkingen.

 

Link: http://www.modaco.com/index.php?showtopic=237427

 

At dekselet over MSD-kortet ditt er bøyd skyldes mest sannsynlig at du ikke har satt kortet i skikkelig. Bruk en tynn gjenstand til å dytte inn kortet til det klikker på plass, så skal det gå greit å trykke gummidekselet på plass.

 

EDIT: Du finner også en debrander i samme forum hvis du søker. Kjør den, så blir menyene finere.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

Heisann! Hva brukte du til å overclocke cpu'en? :dribble:

 

Ellers; har noen andre problemer med at gummidekslene ikke sitter? Dekslet over MicroSD kortet står i spenn/bøyd og har gjort det siden jeg fikk telefonen.

Forrige uke så ble dekslet over usb porten vanskligere å sette inn, og det spretter ut av seg selv i løpet av 10 sekunder! :no:

8839770[/snapback]

 

Jeg brukte OmapClock + Tornado PowerControl til overklokkingen.

 

Link: http://www.modaco.com/index.php?showtopic=237427

 

At dekselet over MSD-kortet ditt er bøyd skyldes mest sannsynlig at du ikke har satt kortet i skikkelig. Bruk en tynn gjenstand til å dytte inn kortet til det klikker på plass, så skal det gå greit å trykke gummidekselet på plass.

 

EDIT: Du finner også en debrander i samme forum hvis du søker. Kjør den, så blir menyene finere.

8844195[/snapback]

 

Flott! Takk for tipsene! Skal sjekke OmapClock og Tornado PowerControl, samt den debranderen :thumbup:

 

Når det gjelder dekslene mine, så er ikke problemet med MSD kortdekselet at MSD kortet ikke står skikkelig inne da dette er ett problem når det ikke er noe kort i det hele tatt!

Seriøst ingen som har noen problemer med gummidekslene? Kanskje jeg har fått mandagsgummideklser... :hmm:

Lenke til kommentar

Mye fin info i denne tråden.

Angående TOMTOM/GPS folkens. Hvis ikke TomTom støtter disse telefonene, da er det jo null vits i å vente på s730 for min del. Ingen vits i innebygd GPS dersom den ikke kan brukes.

 

Nå er jeg ivrig TomTom-bruker, så jeg synes dette var synd. Jeg skal bruke telefonen på jobb og gidder ikke hobbymekke registeret.

Men er det noen som har forslag til andre GPS-programmer som fungerer bra på s710?

 

Jeg klør i fingrene etter å kjøpe en s710 idag, men vegrer meg litt.

Lenke til kommentar
Mye fin info i denne tråden.

Angående TOMTOM/GPS folkens. Hvis ikke TomTom støtter disse telefonene, da er det jo null vits i å vente på s730 for min del. Ingen vits i innebygd GPS dersom den ikke kan brukes.

 

Nå er jeg ivrig TomTom-bruker, så jeg synes dette var synd. Jeg skal bruke telefonen på jobb og gidder ikke hobbymekke registeret.

Men er det noen som har forslag til andre GPS-programmer som fungerer bra på s710?

 

Jeg klør i fingrene etter å kjøpe en s710 idag, men vegrer meg litt.

8866478[/snapback]

 

Fikk tomtom5 mobile til å virke i går. Er storfornøyd :)

Synd ikke tomtom6 fungerer da.

 

Registry"hacken" er 0 stress. La inn Total commander, fant fram i registry og satt den verdien jeg trodde var riktig til 30. (30 sekunder?) Fungerer som bare det :)

 

2 negative punkter:

-Det går ikke å snu bildet på langs (som på Pocket pc)

-Adresser må skrives inn med talltastaturet. qwerty funker ikke.

Endret av [space]
Lenke til kommentar
Konklusjon

dsad

+ Funksjonelt design

+ Komplett kontor

+ Velegnet for synkronisering

+ God e-postleser og kalender

 

dsad

- Lite tilpasningsmuligheter i menyen

- Forsatt ikke like brukvennlig som de beste

Classy "Positivt" og "Negativt" i oppsummeringsboksen Audun. :) ..men det er jo bare flisespikkeri - bra anmeldelse må jeg si.
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en HTC S710 for noen uker siden, men leverte den tilbake etter få dager. Den svarte absolutt ikke til mine forventninger. Jeg syns menysystemet er tungvint. Man må trykke seg inn for mange steg for å uføre det du ønsker. Dårlige muligheter for hurtigtaster. Fant ikke noen måte å få notater til å ligge på "desktop'en". Man måtte trykke seg inn på menyene for å se disse. Den har dårlig alarmfunksjon. Valgene for å stille inn alarm er "hver ukedag" og "hverdager", ingen valg for å stille inn alarmen kun en enkelt dag! Dette er noe jeg syns man bør forvente å være bra på en telefon til 4000 kr. Telefonen var litt slarkete, skyvetastaturet åpner seg for lett. Kontaktlisten har få muligheter når det gjelder organisering. Syns vel også at telefonen er både for tung og for stor til å ha i bukselommen. Dette er noe av det negative jeg kommer på i farten. Syns forøvrig at telefonen er utrolig lekker å se på :-)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg en HTC S710 for noen uker siden, men leverte den tilbake etter få dager. Den svarte absolutt ikke til mine forventninger. Jeg syns menysystemet er tungvint. Man må trykke seg inn for mange steg for å uføre det du ønsker. Dårlige muligheter for hurtigtaster. Fant ikke noen måte å få notater til å ligge på "desktop'en". Man måtte trykke seg inn på menyene for å se disse. Den har dårlig alarmfunksjon. Valgene for å stille inn alarm er "hver ukedag" og "hverdager", ingen valg for å stille inn alarmen kun en enkelt dag! Dette er noe jeg syns man bør forvente å være bra på en telefon til 4000 kr. Telefonen var litt slarkete, skyvetastaturet åpner seg for lett. Kontaktlisten har få muligheter når det gjelder organisering. Syns vel også at telefonen er både for tung og for stor til å ha i bukselommen. Dette er noe av det negative jeg kommer på i farten. Syns forøvrig at telefonen er utrolig lekker å se på :-)

8977748[/snapback]

 

Du kan jo lage hurtigtaster til både kontakter og programmer uten problemer og velge om du skal tilegne hurtigfunksjonen til en tast eller en stemmekommando. Å legge notater på "desktopen" er heller ikke noe problem. Alarmen er som du beskriver veldig enkel, men det finnes samtidig haugevis med både freeware- og shareware-programmer som gir deg akkurat den typen alarmklokke du vil ha. Med organisering av kontaktlisten antar jeg du mener muligheter for katergorisering av venner, familie, jobbkontakter osv. Synes det blir litt overflødig når du bare kan taste inn navnet eller telefonnummeret til kontakten med prediktiv T9, så dukker den opp, og det uten at du behøver å gå inn i kontaktlisten før du begynner å taste.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Av en eller annen grunn støtter ikke Windows Mobile automatisk nedkobling av GPRS, hvis du for eksempel har sjekket e-post og vil koble ned GPRS-tilkoblingen, må du gå inn i menyen og gjøre dette manuelt. Ikke noe stort problem siden du ikke betaler for tiden du er koblet opp, men batteritiden kunne kanskje blitt enda et hakk bedre om ikke telefonen var konstant oppkoblet på GPRS.

 

 

Hvordan slår kobler man ned GPRS manuelt? Og er det mulig å sette IE til å kun bruke WLAN og ikke koble opp GPRS på noen måter?

Lenke til kommentar
Hvordan slår kobler man ned GPRS manuelt? Og er det mulig å sette IE til å kun bruke WLAN og ikke koble opp GPRS på noen måter?

9038682[/snapback]

1) F.eks. hold inne rød knapp i ca. 4-5 sekunder. Eventuelt starte Comm Manager og trykk på "Dataannrop".

 

2) Nei.

Lenke til kommentar

1) F.eks. hold inne rød knapp i ca. 4-5 sekunder. Eventuelt starte Comm Manager og trykk på "Dataannrop".

 

2) Nei.

9038698[/snapback]

 

Takk for tips. Det funket dårlig med å holde inne rød knapp, da låste den bare tastaturet. Men jeg fikk det til via comm Manager. Har koblet opp WLAN hjemme, men ser at "e" tegnet kommer opp selv om jeg har koblet opp via wlan.. Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Hold den røde lenger inne... ;)

 

Nei, det er ingen måte å hindre oppkoblingen på enn å legge inn "falske" tilkoblingsdata. Men da får du heller ikke brukt data når du ikke er koblet til WLAN...

9039182[/snapback]

 

Skjønte ikke helt det siste... Så det er normalt det skalkomme opp "e" på skjermen etter at jeg er koblet til via WLAN og surfer? Kan ikke si at jeg opplevde dette med 8310'en....

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...