Gå til innhold

Intern Bulk eller Intern Retail, hva er forskjellen ?

jarlebh

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal kjøpe,- og aner ikke hva de forskjellige er står for... Skal jeg kjøpe "Intern Retail Plexwriter" eller "Intern Bulk Plexwriter" ??

hadde satt stor pris på et fornuftig svar..

på forhånd takk !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Retail er med software eventuelt Nødvendige skruer.

Bulk er bare Hardware eventuelt med Brukerhandbok.

Kan du pc så gå for bulk Litt biligere :smile:

God jul

Skrevet

Det er jo som oftest bare driveren du er ute etter på CD-ene som følger med Retail. Og det er jo uansett lurt å laste ned nyeste drivere fra nettet, så hvis du gir blanke i en fin eske med specs på skal du kjøpe bulk. Og på produkter som absolutt trenger medfølgende CD/diskett for å installeres tror jeg faktisk det følger med uansett hva du velger. Jeg har aldri kjøpt noe annet enn bulk.

Skrevet

Jeg spurte en nettbutikk engang (ringte og masa:D) allikavel....han sa at retail versjonen ofte er bedre modeller(sikkert surr?) og at bulk ofte var noe dårligere kvalitet(like mye surr?). Jeg blei jo skeptisk, og kjøper bare retail:D hehe...sleipt triks kanskje...men de koster jo bare noen kroner mer...

Skrevet

retail = selve produktet, installasjons cd el. diskett, orginal eske, brukermanual, reklame og alt mulig annet produentene vil legge med.

bulk = selve produktet, installasjons cd el. diskett.

Så enkelt er det. det samme produktet uansett hvem du velger, ingen forskjeller.

Skrevet

Quote:

On 2001-12-26 04:57, iceraven skrev:

Jeg spurte en nettbutikk engang (ringte og masa:D) allikavel....han sa at retail versjonen ofte er bedre modeller(sikkert surr?) og at bulk ofte var noe dårligere kvalitet(like mye surr?). Jeg blei jo skeptisk, og kjøper bare retail:D hehe...sleipt triks kanskje...men de koster jo bare noen kroner mer...

Det nesten alltid de samme produktene i bulk og retail, men unntaket av Ati skjermkort. Retail versjonen er faktisk klokket høyere enn bulk versjonen.

Skrevet

Bruker å følge med spill og programmer i retail-versjonene... Disse KAN være litt hendige, og du slipper å betale ett par tusen for de... DET er praktisk. Så de, lets say, to hundre kronene mere det koster for et retail-produkt, kan gi deg, lets say, seks hundre kroners programvare.

Skrevet

kjøpte en sånn plextor 24x fra multicom(tror jeg det var), denne som bulk-versjon.

I esken(ikke merker på eller noe sånt) lå det faktisk cd med drivere, installasjonsveiledning, skruer, lydkabel, dings til å få ut cd'er med, ekstra jumper)

Blei litt overraska, for en gang jeg bestillte en DVD-spiller, så fikk jeg spilleren i en eske, thats it. Så bulk kan være så mangt.

bertie

Skrevet

Det er ingen standard for hva bulk innebærer, jeg har opplevd å enten å få alt jeg trenger (utenom tredjeparts software seff) til bare enheten.

Så du kan risikere å få bare brenneren uten nødvendige kabler og skruer. Har du ikke disse kablene liggende bør du kjøpe retail, det vil koste deg mer å kjøpe kablene enn forskjellen fra retail til bulk.

Jeg har alltid noen skruer og kabler liggende så jeg bestiller som regel bulk.

Telcontar

Dell Dimension XPS-R450-->XPS-R1200Ct

Celeron Tualatin 1200MHz på BX440SE

768MB PC133 RAM

WD 80GB 7200rpm m/Promise Ultra ATA100

ATI Radeon 8500 (tror jeg har fått en OEM, den skal byttes, kostet bare 2200kr, men rett skal være rett).

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-12-26 20:36 ]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...