Gå til innhold

vanguard..noen som spiller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som spiller, eller har prøvd vanguard?

dette spillet var det jo så blest rundt før det kom ut, men etter release

har jeg ikke hørt et pip.

er veldig nysgjerrig på å prøve men litt kjipt med online-spill uten spillere :)

så er det noen her som har prøvd det som kan gi litt feedback?

Jeg spiller aktivt WOW og vet det er ganske likt, men jeg liker den oppskriften

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spilte det i 3-4 mnd.

Veldig buggete spill, spilte bare etter release, men kjentes ut som man spilte i en beta hele tiden.

For min del ble spillet ALT for kjedelig og buggete.

Det var ganske likt wow, bare med MYE mer løping rundt om kring.

Skrevet (endret)

Det er skit, og alle anmeldelser er ganske så enige. Mye bugs, elendige quests og veldig mye grinding. PC Gamer ga det 47% og sa det finnes et utall bedre MMORPG enn dette.

Endret av Bitex
Skrevet

Det skuffet uheldigvis voldsomt, spilte det vel i 2 mnd. Selv med kraftig maskin og masse tweaks så klarte jeg heller aldri kjøre spillet særlig bra, noe alla Everquest 2 egentlig. Mye bugs hadde det også, så det ble litt vanskelig å bli helt gira.

Lurer på hvor mange som spiller, tror nesten aldri jeg har gledet meg slik til et spill, for å bli så skuffet.

Skrevet

Planen var å begynne på rp serveren, siden jeg har for vane å spille på slike servere. Men hadde noen venner jeg spilte med og da ble det vanlig pve server, jeg ser ikke vekk ifra at spillopplevelsen hadde vært myyyyyye bedre på en rp server. Angrer litt på at jeg aldri prøvde det, men det er jo litt dumt at rp serveren er amerikansk. Hvordan er aktiviteten mellom 16.00-22.00 ?

Skrevet

Har spilt det jeg også. Koste meg egentlig mens jeg spilte, men gikk lei på grunn av elendig ytelse og haugevis av bugs. :(

Har egentlig tro på at Vanguard kommer til å bli et kjempespill, men da må de sette av masse tid til bug-fiksing og diverse polering (animasjonene f.eks). Lurer på å ta det opp igjen utover våren. :)

Skrevet
Har spilt det jeg også. Koste meg egentlig mens jeg spilte, men gikk lei på grunn av elendig ytelse og haugevis av bugs. :(

Har egentlig tro på at Vanguard kommer til å bli et kjempespill, men da må de sette av masse tid til bug-fiksing og diverse polering (animasjonene f.eks). Lurer på å ta det opp igjen utover våren. :)

8463986[/snapback]

Litt sånn jeg også tenker, i tillegg er det bra med en liten mmorpg pause.

Skrevet

Jeg har spilt Vanguard siden beta 3, men jeg kansellerte kontoen for noen få dager siden. Jeg fikk rett og slett nok av fryktelig dårlig ytelse, og vel mye grinding. Jeg spilte det på balanced settings, og jeg har Radeon 1900XT, 2 gig ram og Dual-Core 4 gig. Var et slit å spille i store grupper og det å ta seg en tur inn i byer. FPS lå da jevnt på 10 og ofte under.

Kan ikke si at jeg sleit så mye med bugs, men jeg merket da litt til dem. Spillet har et stort potensiale, men først er det myyye som må fikses og legges til.

Kan hende jeg sjekker det ut om ca. 6 måneder, men nå holder jeg meg til gode gamle EQ en stund fremover :-)

Skrevet (endret)

Jeg spilte beta en stund, men det var bare helt håpløst. Oftest var FPS helt nede i enkelt-tall når det ble litt folk/monstre på skjermen.

Men det er bare tekniske ting som kan fixes. Selve spillmekanikken er helt på jordet syns jeg. Det finnes ikke instanced dungeons som i WoW/EQ2/whatever. Store dungeons med viktige bosser er helt åpne for alle og enhver, så man må ofte stå i køer for å ta ned sistebossen i en dungeon. Det står kanskje 2-3 andre raidgrupper og venter. Og ikke nok med at man mister XP når man dør, man mister også utstyr! Hvor idiotisk er ikke det?

Dungeons var et problem i originale Everquest, men det kom for faen meg ut i 1997. Nå er det 10 år senere. Der var det enkelte guilds som campet bosser så ingen andre slapp til (de hadde alltid en gjeng som satt og ventet på boss respawn og tok aggro med en gang), og de dermed fikk monopol på tingene bossen droppet, så de kunne ta så høye priser de ville for tingene.

Endret av Bitex
Skrevet (endret)
Jeg har spilt Vanguard siden beta 3, men jeg kansellerte kontoen for noen få dager siden. Jeg fikk rett og slett nok av fryktelig dårlig ytelse, og vel mye grinding. Jeg spilte det på balanced settings, og jeg har Radeon 1900XT, 2 gig ram og Dual-Core 4 gig. Var et slit å spille i store grupper og det å ta seg en tur inn i byer. FPS lå da jevnt på 10 og ofte under.

Kan ikke si at jeg sleit så mye med bugs, men jeg merket da litt til dem. Spillet har et stort potensiale, men først er det myyye som må fikses og legges til.

Kan hende jeg sjekker det ut om ca. 6 måneder, men nå holder jeg meg til gode gamle EQ en stund fremover :-)

8466649[/snapback]

Har ca samme oppsett av maskin og har samme problemet, veldig veldig frustrerende.

Og for å svare Bitex, du har blitt utskjemt med wow, det er veldig veldig mange ofte litt eldre mmorpg spillere som har etterlyst litt tap når du dør. De kaller wow easy mode, og jeg må si meg litt enig. Det er utrolig mange som håpet Vanguard skulle bli et "nytt" everquest.

Er det virkelig så mange som spiller Vanguard at bossene blir campet av flere grupper? Positivt for utviklerne da, har aldri opplevd det.

Er det ikke gøy med et mmorpg som er litt annerledes en wow? Eller vil du kanskje ha en clone? Hadde ikke det blitt kjedelig?

Når det gjelder instancer er jeg litt splittet, trodde ikke Everquest 2 hadde slike instancer som wow?

Endret av Crispin
Skrevet (endret)

Nei, veien fremover for MMORPG er å komme vekk fra den evige grindinga for XP og items. Det finnes andre måter å lage sånne spill på. Det er bare ingen som tør, for å lage et MMORPG krever uhorvelig mye tid og folk, og disse skal ha lønn, som gjør at spillene koster drit mye å utvikle. Dermed satser de på en kjent formel, bare litt kjipere enn de beste.

Det er alt for mye grinding i Vanguard. WOW er ikke et rollespill, det er et spill om tall. Få høyere stats på alt, hele tiden. Kunne like godt hatt gammel ASCII-grafikk og folk hadde fortsatt vært hekta. Forresten, når ble å gå tilbake 10 år i tid noe nytt?

Endret av Bitex
Skrevet (endret)

Denne diskusjonen er vel tatt 100 ganger før og hører ikke hjemme her, men heller i en : jeg hater tidligere og dagens mmorpg. Får satse på AoC tørr gjøre mye nytt, ser låvende ut.

Endret av Crispin
Skrevet

Vanguard..tja hva skal man si.

Jeg spilte i 2 mnd etter launch, men må innrømme at jeg ble veldig skuffet. Dårlig ytelse er en ting. Men, jeg synd det rett og slett var dønn kjedelig.

Ble aldri fanga av noe "historie" eller noe slikt. Så ikke helt hensikten med å gjøre de forskjellige questene. Dessuten, så syns jeg at reward for quester var veldig dårlig. På lav lvl var det langt mellom item reward.

Bevegelsene på karakterene er midlt sagt elendig. Ihvertfall på dvergene.

Utrolig mye grinding.

Vil på lik linje med andre anbefale eq2, lotro,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...