Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bygge basskasse, lim?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trelim, jeg bygget min av 22mm sponplate og brukte vanlig biltema type trelim + små spiker mest for å holde det sammen mens limet tørka.

Skrevet (endret)
trelim, jeg bygget min av 22mm sponplate og brukte vanlig biltema type trelim + små spiker mest for å holde det sammen mens limet tørka.

8453228[/snapback]

planen var å bygge med MDF plater da, noe forskjell da?

Endret av magnus_ps
Skrevet

8453228[/snapback]

planen var å bygge med MDF plater da, noe forskjell da?

8453253[/snapback]

Det finnes sikkert noe spesialberegnet lim til det og :hmm:

Men bruk vanlig trelim, har alltid fungert bra for meg og kjente! :)

Skrevet

når vi bruker mdf på jobb til lister og foringer så bruker vi vanlig snekkerlim , men ta og puss litt med sandpapir e.l på flatene du skal lime så får du bedre heft. bruk også skruer til å sette sammen med . husk å for bor hullene

Skrevet
når vi bruker mdf på jobb til lister og foringer så bruker vi vanlig snekkerlim , men ta og puss litt med sandpapir e.l på flatene du skal lime så får du bedre heft. bruk også skruer til å sette sammen med . husk å for bor hullene

8453546[/snapback]

stemmer! :)

forborring er veldig viktig, mdf sprekker opp utrolig lett!

Skrevet

Kan nok være en fordel å bruke MDF ja, min kasse av spon er tett, solid som et fjell, låter bra men du bør være godt trent for å flytte den rundt for å si det på den måten... :D

Skrevet

Trelim er det som funker på dette ja, Kjøp en flaske med bostik trelim klasse 3D da får du den sterkeste trelimen som finnes. Koster en hundrelapp og du finner den på alle byggvare forretninger

Skrevet

nå har ikke jeg noen erfaring med å bygge slikt men hva med å bruke Marin & Teknikkeller Superfix eller tilsvarende type lim? det er jo ganske sterkt mot vibrasjoner og lignedne.

Skrevet
Kan nok være en fordel å bruke MDF ja, min kasse av spon er tett, solid som et fjell, låter bra men du bør være godt trent for å flytte den rundt for å si det på den måten... :D

8453959[/snapback]

Jeg skjønte ikke helt hvor du vill med det her?

Hvis du mente at det er fordeler å bruke MDF isteden for spon p.g.a vekt, så er vel MDF tyngere en spon.

Skrevet
Jeg trodde MDF var lettere men det er jo mulig jeg blander... tung er den iallefall.

8461364[/snapback]

MDF er tyngre ja, men du må jo bruke tykkere spon enn mdf? derfor er den tung tenker jeg :cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...