Gå til innhold

Vil du skape ditt eget dataspill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm..

 

Har en "demo" liggende i form av en Enterprise java web app laget vha Spring, WebFlow, Acegi, Hibernate, PostgresQL et eller annet sted på disken...men er kanskje ikke sånne programmeringkunnskaper og systemer de er ute etter. :)

 

Kanskje hvis jeg endrer tittelen fra "Online Protokollregistreringsssytem" til "Unreal 3 Tech demo" så er de interessert :p

Lenke til kommentar
Denne jobben er for de som har startet med programmering, video-rendering lenge siden og har allerede drevet på med dette lenge nok til å være faktisk i stand til å programmere et spill.

 

Det er neppe noe man kan bare lære i løpet av par uker eller måneder og så forvente å være kvalifisert til å jobbe i spillfirma.

 

Bachelorgrad som er det minste kravet for å få jobb innen slike miljøer (andre steder enn ARtPlant) er 3-årig utdanning med MYE Matte, fysikk, prgrammering, teori og praksis.

8454424[/snapback]

 

Tja, det er gjerne riktig for de som skal programmere og drive med ting det kreves dypere teknisk og realfaglig innsikt i, men det er fortsatt godt mulig å få jobb i spillbransjen uten noen grad eller diplom i det hele tatt. Da oftest innen 3D design, grafisk produksjon, leveldesign etc. Folk med stort talent, noenlunde utviklede ferdigheter i de forskjellige disiplinene og de forskjellige verktøyene som brukes, koblet med rett personlighet, kan komme langt. :)

Lenke til kommentar

Cluet er vel at det er mangel på programmerere på markedet dessuten så er det et nytt firma. Så og ta inn litt uererfarene programmerere uten masse utdanning vil potensielt være billigere en og ta en en med master grad i spill programmering. Så det er vel håp for folk som ikke har 3-5 års utdannelse også :)

Lenke til kommentar

Vel, for meg var alt selvlært... det er en god start.

Hvis du vil starte C/C++ så vil du kansje lære deg genrell oppsett av kodene først, og så begynne og lære hvordan et spill vil kjøre.

 

Et spill kjører ganske så annerledes fra et normalt text program.

 

Hvis du ikke kan programering, så er det kansje forsent og starte nå, og håpe på og sende inn en demo før tidsgrensen.

 

Søk etter "C++ tutorial" på google.com, så finner du noen gode på de første.

Endret av wildex999
Lenke til kommentar
Kravene som stilles er:

 

    * Du må være fylt 16 år

    * Du må fortelle litt om det selv og din bakgrunn

    * Du må legge ved en god gammeldags demo

    * Du må legge ved kildekoden til demoen

 

Er nettopp våknet men skal det ikke stå "litt om DEG selv"

 

Er nok en kjempemulighet dette for de som kan dette..

Lenke til kommentar
Uff.. Jeg er nok bedre til å komme med spill konsepter, designstil og gameplay enn programering.

 

Spill kan jo være programmert som bare rakkern, men det hjelper dårlig når hele konseptet til et spill tar 3 skritt tilbake og tilsiden, se på EA og Tiberium Wars feks.

 

Lykke til dere som ble født med en ekstra matte/fysikk prosessor :)

 

-P

8455478[/snapback]

 

Ja, ditto så hjelper det ikke om konseptet er godt om programmeringa suger...

 

AtW

Lenke til kommentar
Men hva må man gjøre for å begynne å lære å programmere, utenom å gå på høyskole?

8459526[/snapback]

 

Tja, du kan jo kanskje begynne med Visual Studio Express. Det er gratis, og det er en del tutorials der.

 

Det viktigste når man skal lære seg programmering er å vite hva man skal lage. Det hjelper ikke å være supermotivert for å lære seg noe, uten å ha et mål for hva man skal lage.

 

Jeg begynte å programmere Basic på C64:

10 PRINT "HEI!"
20 GOTO 10

 

Trikset er å begynne med det enkle :D

Lenke til kommentar

Sitter med en følelse av at denne artikkelen har feil overskrift...

Det er vel implementasjon av spill som blir sentralt i den utlyste stillingen, i mye større grad enn utviklingen av spill-konsepter. Å 'skape' et dataspill forbinner jeg umiddelbart med designaspektet ved spillutvikling. Denne oppgaven gjøres nok på høyeste nivå i Artplant, snarere enn at man setter den nye sommervikaren til å gjøre det...

Lenke til kommentar
Sitter med en følelse av at denne artikkelen har feil overskrift...

Det er vel implementasjon av spill som blir sentralt i den utlyste stillingen, i mye større grad enn utviklingen av spill-konsepter. Å 'skape' et dataspill forbinner jeg umiddelbart med designaspektet ved spillutvikling. Denne oppgaven gjøres nok på høyeste nivå i Artplant, snarere enn at man setter den nye sommervikaren til å gjøre det...

8466830[/snapback]

Jeg mener at man i høyeste grad er med å skape et spill, uavhengig om man jobber med konseptet, lager grafikk, musikk eller programmerer kunstig intelligens. Slik jeg har forstått det, er det dessuten snakk om en allsidig programmeringsjobb, hvor man får anledning til å forme flere sider ved spillene.

 

Det er heller ikke snakk om noen "sommervikar", slik du skriver. De er ute etter en permanent heltidsstilling.

Lenke til kommentar
Tror egentlig ikke det er en slik demo som det er linket til de er ute etter? Er det ikke heller en spill-demo, isteden for en ikke-interaktiv demo de er ute etter?

 

Btw, funker en demo kodet i Flash? :p

8467041[/snapback]

 

Ja, det er en slik demo som er linket til. I dette tilfellet søker de en (senior- ?)programmerer. Det er ikke da interesant med flash eller java greier. Mer å lage en imponerende demo som viser skills innen teknisk programering. Lage textures og musikk blir ikke viktig, men å programmere objekter, fysikk og "textures".

 

Du skal altså jobbe med ren programmering, ikke design, musikk eller object bygging.

 

edit. leif

Endret av Malakai
Lenke til kommentar
Sitter med en følelse av at denne artikkelen har feil overskrift...

Det er vel implementasjon av spill som blir sentralt i den utlyste stillingen, i mye større grad enn utviklingen av spill-konsepter. Å 'skape' et dataspill forbinner jeg umiddelbart med designaspektet ved spillutvikling. Denne oppgaven gjøres nok på høyeste nivå i Artplant, snarere enn at man setter den nye sommervikaren til å gjøre det...

8466830[/snapback]

 

Med tanke på at det jobber fire personer i ArtPlant, vil jeg tro at alle ansatte er involvert i større eller mindre grad i alle ledd av utviklingen.

Lenke til kommentar
:no: DEMO?!

Dette er ikke en sjanse for vanlige gamere... lol

 

Du må bruke veldig mye tid, og ha ganske mange kunnskaper i både programmering og grafikk for å lage en god demo.

Eller så setter de kravene så høyt, for å sile ut folk uten peil.

8468005[/snapback]

 

Hvorfor skulle de ville ha en "vanlig gamer"? De vil jo såklart ha noen som kan sine saker.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...