Gå til innhold

Gamer PC, 10K, 8800GTX, E6320. Til Konf.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ville gådd for en E4300 istedet for E6300 pga høyere multiplier, og at det gir rom for billigere ram siden du ikke trenger den "værste" for og få fin klokk

 

som sagt over, klokking er et must, og det er blitt meget enkelt på de nye hovedkorta.... som et lite exempel. en E4300 som er klokka til meget realistiske 3,2 ghz yter like bra som en Intel Core 2 Extreme X6800, forskjellen er kun at den siste koster 7700,- men e4300 koster 995,- :)

 

Hva med 965 chipsettet?

 

helt enig det er et mange fine kort med det chipsett... har selv asus p5b som jeg er strålende fornøyd med LINK

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

som sagt over, klokking er et must, og det er blitt meget enkelt på de nye hovedkorta.... som et lite exempel. en E4300 som er klokka til meget realistiske 3,2 ghz yter like bra som en Intel Core 2 Extreme X6800, forskjellen er kun at den siste koster 7700,- men e4300 koster 995,-    :)

 

8447558[/snapback]

Blir ytelsen sååå mye bedre om man klokker til 3.2?! :ohmy:

Lenke til kommentar

som sagt over, klokking er et must, og det er blitt meget enkelt på de nye hovedkorta.... som et lite exempel. en E4300 som er klokka til meget realistiske 3,2 ghz yter like bra som en Intel Core 2 Extreme X6800, forskjellen er kun at den siste koster 7700,- men e4300 koster 995,-    :)

 

8447558[/snapback]

Blir ytelsen sååå mye bedre om man klokker til 3.2?! :ohmy:

8447962[/snapback]

 

Tja, det er vel en sannhet med modifikasjoner (svært få forsåvidt), men kjører du benchmarks, så vil du se at du får helt utrolig rå ytelse av å klokke en CPU. Alt spørs jo på ditt budsjett, men jeg ville vel også ha tenkt på 4mb cache fremfor 2mb. Dette er jo noe enhver får vurdere selv.

Lenke til kommentar
+ Billigere å bytte til GTX

Den skjønte jeg ikke helt hva du mente med .....

 

Ja, jeg sammenlignet mellom mine egne forslag. Det forandrer vel en del av det du sier i innlegget.

 

1. En god del dyrere enn hva tråd starter viser til som er 10k ikke 12k ....

2. ikke noe bedre PSU enn Silverstone Zeus 750W, men han byttet da ...

3. Mye Mye og atter Mye dårligere ram da de bruker elpida/promos

4. CPU kjøler tok jeg den som var best på selve Amentio da jeg trodde at han skulle kjøpe alt på et sted.

5 Mindre diskplass da 2x320Gb slår 1 320Gb disk

6. Dårligere skjermkort og det er ikke noe særlig å satse på 320mb GTS i SLI da det fort blir litt lite minne når man fyrer opp eye candy og AF/AA/HDR :(

 

Edit: Generelt dårligere klokke data og Crysis vil n ok trenge en god del minne enn dagens spill så det er nok sjangser for at det vil tryne ned i lave FPS ...

8447165[/snapback]

 

1. Ja.

2. Nei. Corsair er bedre nær uansett.

3. Ja.

4. Jeg ville gravd opp en Scythe Ninja eller Thermaltake Ultra120. Forstår hva du sier.

5. Jeg glemte av en harddisk. Unnskyld?

6. Tja, eyecandy. Vet ikke om jeg gjetter riktig, men hvis du har lyst på over 50 fps konstant så er mine gjetninger at 320MB SLI gir bedre spillopplevelse enn et GTX. Når jeg ser screenshotsene så tviler jeg på om et GTX blir nok rå kraft for høyere enn 1024. Men vi gjetter nå bare, gjør vi ikke?

 

Støtter ingen av forslagene dine og en del av dem er missvisende ....

Takk skal du ha. Jeg kan vel si at det jeg sa var etter beste formening, men jeg får vel bare mer kjeft. (Whine)

Lenke til kommentar

coRnflEks: Jeg er ikke noe sur på deg eller noe sånt er bare at etter min mening så er de forslagene primært dårligere og dyrere, men så er det bedre PSU siden trådstarter byttet om etter det jeg sa i starten ....

 

Silverstone 750W er nok bedre enn Corsair HX520 og HX620 !

Flere 12v rails er det blant annet og høyere watt ....

Lenke til kommentar
Silverstone 750W er nok bedre enn Corsair HX520 og HX620 !

Flere 12v rails er det blant annet og høyere watt ....

8451505[/snapback]

 

Jaha? Og prisen i forhold? Er det modul-kabler? Har den flere trafoer? Hva med støynivå? Effektivitet? Corsair er et meget godt valg!

 

Har du lest tester av skjermkort? Det har jeg..

http://techreport.com/reviews/2007q1/gefor...li/index.x?pg=8

 

Med SLI og GTS får du bedre ytelse til samme pris som et GTX kort. Har du lyst til å kjøre Crysis med Max alt, gå for GTS tror jeg..

 

@ Ghost

Ufff... ønsker ikke å være sint. Vi vil sikkert det beste for trådstarter begge to..

Lenke til kommentar
http://techreport.com/reviews/2007q1/gefor...li/index.x?pg=8

 

Med SLI og GTS får du bedre ytelse til samme pris som et GTX kort. Har du lyst til å kjøre Crysis med Max alt, gå for GTS tror jeg..

8451763[/snapback]

Ytelsen til GTS 320MB faller som en stein ved høyt minnebruk. Se tallene i GRAW her:

http://www.guru3d.com/article/Videocards/416/17/

Jeg tviler på at Crysis vil være noe særlig mindre avhengig av mye minne. Tryggest å satse på GTX.

Lenke til kommentar
Silverstone 750W er nok bedre enn Corsair HX520 og HX620 !

Flere 12v rails er det blant annet og høyere watt ....

8451505[/snapback]

 

Jaha? Og prisen i forhold? Er det modul-kabler? Har den flere trafoer? Hva med støynivå? Effektivitet? Corsair er et meget godt valg!

 

Har du lest tester av skjermkort? Det har jeg..

http://techreport.com/reviews/2007q1/gefor...li/index.x?pg=8

 

Med SLI og GTS får du bedre ytelse til samme pris som et GTX kort. Har du lyst til å kjøre Crysis med Max alt, gå for GTS tror jeg..

 

@ Ghost

Ufff... ønsker ikke å være sint. Vi vil sikkert det beste for trådstarter begge to..

8451763[/snapback]

 

Kan du ikke poste dine erfaringer med Seasonic S12 600W i denne posten, slik at alle kan ta del i dine erfaringer ;)

 

@ The Ghost:

Kult om du kan skrive litt om din überfete Silverstone PSU. Nå har jeg hørt mye om den fra deg, så kanskje andre finner det intr lesning i tråden for erfaringer om PSU'er?

 

Takk til dere begge ;) (sorry for at jeg stjeler plass i tråden her, men føler det er viktig å ha litt fokus på at andres erfaringer kan komme godt med, særlig ang PSU'er, siden det er så mye stress og spørsmål rundt dette. Mange som gjentar seg selv flere ganger om dagen.)

Lenke til kommentar
Er Amentio bare for bedrifter :( ?  Ser vertfall sånn ut for meg, men HW har jo kåret Amentio til 3. billigste netshop, og SHG er på første. 

 

Eg har jo tenkt å kjøpe deler til pc'n derifra :)

8453515[/snapback]

Du kan kjøpe så mye du vil på Amentio handla der senest på søndag ;) (BallistiX 2GB)

 

Ang. den silvetstone PSU'n så har den ikke sviktet meg ennå og jeg synes ikke den bråker ....

Har ikke kjørt noen tester for PSU, emn den leverer det den sakl på 12v, 3.3v og 5v !!

Lenke til kommentar

Hvordan lager eg en privatkunde Konto :) ?

 

EDIT: GÅr ann å bestile derifra, fant det ut, men når du legger varene i handle kurven og velger kjøp elns, da kan du velge om du er privat kunde, også registrere meg :)

 

Oppdatert Oppsett; Prosessor til den splitter nye modellen som kom i går eller noe i den duren, og er bare 150kr dyrere, og bedre.

Endret av Narrie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...