FI_asko Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 Nå har jeg gjort det store. I går la jeg inn xp media center(ja piratversjon). Da pcn startet opp igjen automatisk etter installering, kom det opp et windows xp setup vindu. Jeg trykte save changes eller noe. Da begynte pcn å scanne ekstern hd, og intern hd. Den spurte så om jeg ville bytte fra fat32 til NTSC eller hva det heter. jeg svare nei. så begynte pcn å overføre en rekke xp-filer over til min eksterne hd. tok et kvarter og var ikke mulig å avbryte. når dete var ferdig, startet maskinen opp, og jeg får feilbeskjed: Windows could not start beacuse of a computer disk hardware configuration problem. Could not read from the selected boot disk Check boot patch and disk hardware. Please check the windows documentation about hardware disk configuration and your hardware reference manuals for additional information. Noen som vet hva som har skjedd her? Og hva jeg skal gjøre? Har prøvd å kjøre recovery-cd, men den vil den ikke ha.
Labanman Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 Hvil du sier at dataen overførte filer til ekstern HD så kan det hende at den overførte windows filer? Har du prøvd å boote fra Eksterne HD når du skal starte opp?
Fritz0r Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 FAT32 støtter max 32 GB er det vel, alt over det går tapt, skift over til NTFS formatet så prøv på nytt.
valentino Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 FAT32 støtter max 32 GB er det vel, alt over det går tapt, skift over til NTFS formatet så prøv på nytt. 8435777[/snapback] Det der er bare tull. Les mer her Ifølge microsoft har FAT32 denne begrensningen på størrelse: The maximum disk size is approximately 8 terabytes Det står på samme side at det er en begrensning for hvor stor partisjon du kan lage med verktøyet for formatering som er i windowsinstallasjonen. Du kan ikke lage større FAT32 partisjoner større enn 32 GB med dette programmet. Vær litt mer spesifikk når du forklarer. Problemet ligger ikke i filsystemet, men i verktøyet som XP har innebygd.
FI_asko Skrevet 21. april 2007 Forfatter Skrevet 21. april 2007 Hvil du sier at dataen overførte filer til ekstern HD så kan det hende at den overførte windows filer? Har du prøvd å boote fra Eksterne HD når du skal starte opp? 8435769[/snapback] Ja jeg tror den førte over windows-filer til ekstern HD. Men er usikker på om dne nå starter fra ekstern eller intern. Hvordan velger jeg da? Inne i Biosen? Var inne å kikka, men fant liksom ikke noe.
valentino Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 Mitt forslag er å koble bort den eksterne disken og legge windows inn på nytt på den interne. Vent med å koble på den eksterne disken til etter at du har windows oppe å gå. Vil også anbefale bruk av NTFS filsystem på den interne disken.
FI_asko Skrevet 21. april 2007 Forfatter Skrevet 21. april 2007 Mitt forslag er å koble bort den eksterne disken og legge windows inn på nytt på den interne. Vent med å koble på den eksterne disken til etter at du har windows oppe å gå. Vil også anbefale bruk av NTFS filsystem på den interne disken. 8435937[/snapback] Det var Den eksterne det ble spurt om skulle bytte til NTFS. Den interne er alt det. Men tingen er at jeg har nappet ut den eksterne og prøvd å kjøre den recovery-cdn. men den starter ikke opp. samme beskjedne kommer opp.
Fritz0r Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 (endret) recovery CD'en vil vel sikkert ikke fungere, da orginal OS og MBR ikke ligger på HDD'en. Packard Bell maskiner vet jeg pleier og ha med en boot diskett med MBR på, men med HP så skal det funke, bare boot rekkefølgen er satt rett. har du prøvd og kjøre "Chkdsk /r" fra OS CD'en du installerte sist? Endret 21. april 2007 av Fritz0r
FI_asko Skrevet 21. april 2007 Forfatter Skrevet 21. april 2007 da sliter jeg vel litt siden jeg hadde piratversjon av xp. Får se å skaffe meg en ny verson nå da..
FI_asko Skrevet 21. april 2007 Forfatter Skrevet 21. april 2007 prøvde nå å starte opp med en ubrukt eindows xp home edition cd. ikke piratkopiert. Ingen cd starter og samma beskjeden kommer opp.
Fritz0r Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 (endret) inn i BIOS, sett BOOT sekvens til og starte med CD først, sett inn "pirat" CD'en, boot opp til første installasjons bildet der vil du få 3 valg: F3 for avslutt, Enter for og installere, E eller R for repperasjon. velg repperasjon, velg Windows som skal reppareres (somregel 1 så enter), skriv inn administrativt passord, da vil du se markøren som blinker c:\windows\system32 _ (eller noe tilsvarende...uansett) her skal du skrive "chkdsk /r", og la den gjøre seg ferdig. Endret 21. april 2007 av Fritz0r
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå