Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tråden for elever på KATTA/innbyggere i Hamar!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere må hjelpe meg her folkens. Vi har fått en norsk stiloppgave som nesten tar livet av meg:

 

"Interessen for mystikk er stor i vår tid. Gi noen eksempler på dette. Hvorfor tror du så mange er opptatte av slike fenomen? Skriv en artikkel?"

 

Noen som har noen tanker rundt dette? Jeg sliter helt sinnsykt med å komme opp med noe bra.

Lenke til kommentar

Enkelt.

 

Mystikk er et tema som interesserer meg stort.

Start artikkelen med å nevne mystikk revolusjonen som kom med X-Files tidlig på 90-tallet, her i norge via TV2. Senere kan du nevne senere medier som tar opp temaet mystikk som f.eks. LOST. Grunnen for at folk er interesserte i dette er pga TV er lett underholdning, men viktig å ikke henge seg opp for mye i dette, Mørch. Nå går du videre til store myter som f.eks. Atlantis, spøkelser og det okkulte samt troen på UFOer. Begrunn interessen for dette hovedsaklig med at mennesker har et behov (vitenskapelig bevist) for å være interessert i ting som nødvendigvis ikke er sant, men som er stort og episk og har muligheten for å være ekte og riktig, likevel. I tillegg nevn tilbake på TVseriene og påvirkning gjennom media, ikke minst. Bøker kan også nevnes.

Dette greier du nok kjempebra, er jo en konge oppgave :D

Lenke til kommentar

John McCain? Unnskyld meg, men det tror jeg ikke er et bra valg. Krigsveteran fra Vietnam som garantert er en krigshisser som George W. Bush. Tro meg, USA trenger ikke en ny sistnevnte!

 

Derimot, Barack Obama, han tror jeg er et smart valg. Han har jeg tro på kan skape en ny positiv trend slik som John. F. Kennedy gjorde i sin tid. Vi får jo snart vite om han blir demokratenes kandidat. Can't stop Barack. :cool:

Lenke til kommentar
John McCain? Unnskyld meg, men det tror jeg ikke er et bra valg. Krigsveteran fra Vietnam som garantert er en krigshisser som George W. Bush. Tro meg, USA trenger ikke en ny sistnevnte!

 

Derimot, Barack Obama, han tror jeg er et smart valg. Han har jeg tro på kan skape en ny positiv trend slik som John. F. Kennedy gjorde i sin tid. Vi får jo snart vite om han blir demokratenes kandidat. Can't stop Barack. :cool:

 

Når det gjelder Bush så var han fokusert på å konsentrere seg om innenriks, men så fikk han 9/11 rett i fanget.

 

Jeg liker ikke måten Obama er på.. og hvertfall ikke nettsiden hans, det første bildet var bare latterlig ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...