Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

bytte av leverandør - hvilken anbefales?


Anbefalte innlegg

Det er fredag, og Telenor har en arbeidsdag rettetid. Det vil si at jeg er heldig om jeg får internett i løpet av mandagen.

 

Uansett hvem du velger, så ønsker jeg deg lykke til med å få den rettet gratis i helg. Det er nemlig ikke telenor som feilretter, men eksterne entreprenører. Det er ikke telenor som bestemmer arbeidstidene til disse, men deres egen arbeidsgiver.

8582047[/snapback]

 

Hei!

 

Hørt om "serviceavtale"? :) Vi er så avhengig av nett i huset her at vi tegner gjerne serviceavtale for å få garantert optimal oppetid på nettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har just gått over fra Los til NGT siden los sluttet med internett og sendte alle kundene videre til NGT. Overgangen har gått greit nok, men det var litt trøbbel med en router/modemet en gang i begynnelsen. Nå surrer det og går helt perfekt. Nedlastnings-hastighetene er også helt topp mener jeg og jeg er ingenting annet enn fornøyd.

 

Problemet med routeren/modemet var at den ikke hadde blitt sendt slik at vi hadde den i tide til "Switchen" mellom ISP'er. Da ringte vi med en gang kundeservice og hadde fått tilsendt ny router/modem 3 dager senere.

 

NGT er jo en klar anbefaling fra forumbrukerne her da, så du burde vel kansje vurdere det allikevel Crewer? :)

8579727[/snapback]

 

Hei,

 

Vi hadde NGT i to måneder før vi byttet til telenor her. Skjønte aldri problemet, er jo delvis med på den tekniske fronten selv. Uansett, ngt klarte levere 300/670 eller hva det var de hadde som hastighet for litt over ett år siden, på ei linje som skulle vært 3500/670. De klarte med andre ord levere 1/10 av innhastigheten. De skylte på at kabelen inn til huset henger i lufta. Uka etterpå koblet vi opp telenor, vips 6mbit.

 

Flere forslag mottas med takk. Om noen har kontakter innenfor seriøse ISP'er er det bare å ta kontakt på PM.

Lenke til kommentar

Har du hørt om "bedriftsabonnement" ?

Vet ikke om det er mulig å tegne serviceavtale på et privatabb uansett hvilken leverandør. Ville anbefalt deg isåfall å se nærmere på de ulike bedriftstilbudene som finnes om du ønsker en skikkelig serviceavtale.

Endret av Xzii
Lenke til kommentar
Har du hørt om "bedriftsabonnement" ?

Vet ikke om det er mulig å tegne serviceavtale på et privatabb uansett hvilken leverandør. Ville anbefalt deg isåfall å se nærmere på de ulike bedriftstilbudene som finnes om du ønsker en skikkelig serviceavtale.

8585999[/snapback]

 

Les gjerne første posten min igjen.. :)

 

Jeg er interessert i å bytte til bedriftslinje med garanti på at linja kommer opp innen relativt kort tid. Fire dager(!) uten nett som skyldes leverandøren er ikke aktuelt.

 

Flere forslag?

Lenke til kommentar
NGT og Telenor leverer ADSL 2+ linje som klarer å levere 13-15mbit stabilt. Ventelo kan levere det samme men det er over hodet ikke stabilt, og har måttet sette ned hastigheten på linja for at den skal bli stabil. Iflg. Telenor kjører alle 3 ISP'ene på samme linja (NGT og Ventelo leier av Telenor) så er rart de klarer å levere og ikke Ventelo.

8580034[/snapback]

Du, jeg hadde en adsl2+ linje fra ngt som fallt ut hvert 5 minutt (ingen overdrivelse).

Noen ganger fungerte den "fint" i ca. 2-3 dager, så etterhvert hadde jeg praktisk talt ikke linje i ukesvis i slengen.

 

Med en gang routeren fikk koblet seg opp, datt den ut.

Det var problemer i sentralen, med kortet jeg var koblet i.

 

Jeg slet med dette i mange måneder og satt timesvis i telefonkø.

Kompensasjon jeg fikk, var for nedetid, ikke for telefonkø.

 

Jeg mener du ikke kan komme her å påstå at han vil få en stabil linje med NGT.

Selv om mine problemer løste seg etter de hadde byttet kort TO (ja, to) ganger i sentralen min, så vil jeg fremdeles si at det er teknisk utstyr og uansett hvilken ISP du velger, kan ting gå rett vest.

 

Er du skikkelig uheldig, får du opplevelsen jeg hadde.. Det som da skiller en god fra en dårlig ISP; er hva de gjør med saken.. Hvordan de behandler deg, hva du får i kompensasjon, hvor mye telefonkø de har, m.m. Det er ikke hvilken teoretisk hastighet du har på linjen som teller, når du har problemer.

 

---

 

Et alternativ, er jo å kjøre linjer fra to tilbydere da.. Så du har et "backbone".

bedriftslinje med rette-tid koster lett 1000kr måneden og for den prisen kan du jo ha to adsl2+ leverandører :p

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...