Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

bytte av leverandør - hvilken anbefales?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Etter gjentatte problemer med Telenor ADSL skal vi nå skifte leverandør i huset. I dag er det 2. gang på en uke linja går ned. Det er fredag, og Telenor har en arbeidsdag rettetid. Det vil si at jeg er heldig om jeg får internett i løpet av mandagen.

 

Dette er for min del ikke aktuelt lengre, og jeg ønsker å bytte leverandør.

 

Jeg er interessert i å bytte til bedriftslinje med garanti på at linja kommer opp innen relativt kort tid. Fire dager(!) uten nett som skyldes leverandøren er ikke aktuelt.

 

Kriterier:

Må kunne levere i Hamar regionen.

Seriøs aktør

Pris: maks 2000kr

god oppetid

adsl/sdsl linje

 

Og ellers det folk mener faller under kriterier.

 

Har hittil tittet såvidt det er på banetele. Håper folk kan komme med gode og seriøse innspill.

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg byttet fra telenor til NGT og er kjempefornøyd. Mang mener NGT har dårlig kundeservice men det har de ikke. Har heller ikke vært nødvendig å kontakte kundeservice så mye da linjen min har vært oppe helt siden jeg byttet som nå er 1 år siden. (ikke skyt meg om du blir missfornøyd, men personlig har jeg ingen dårlige erfaringer)

Endret av Tords0905
Lenke til kommentar

Har selv også en meget stabil NGTlinje. Kanskje en ide å kombinere to linjer med forskjellig teknologi? Spørsmålet er da hvilken minimumshastighet som kreves?

Det finnes WiMax i Gjøvikområdet om jeg ikke tar feil. Usikker på om det er dekning ved Hamar. I tillegg er ICE og HSDPA (3,5G) etterhvert en mulighet også. Routere med to innganger finnes som passer til dette bruket .

Lenke til kommentar
hvilke aktører/isp i ditt område har du å velge mellom? teknologi og hastighet?

8468134[/snapback]

 

For å lette litt på saken: NGT er ikke aktuelt. Har vært og er kunde der(litt linjer her, og litt linjer der...). Det fungerer fint så lenge man ikke "misser" en faktura e.l. Da har man satt i gang helvette.

 

"Alt" er stort sett tilgjengelig her jeg bor. Bor i Hamar by. Teknologien de leverer her er ADSL/SHDSL/SDSL.

 

Kunne få fiber for to år siden, riktignok for 80.000. :-)

 

Flere tips?

Lenke til kommentar
hvilke aktører/isp i ditt område har du å velge mellom? teknologi og hastighet?

8468134[/snapback]

 

For å lette litt på saken: NGT er ikke aktuelt. Har vært og er kunde der(litt linjer her, og litt linjer der...). Det fungerer fint så lenge man ikke "misser" en faktura e.l. Da har man satt i gang helvette.

 

"Alt" er stort sett tilgjengelig her jeg bor. Bor i Hamar by. Teknologien de leverer her er ADSL/SHDSL/SDSL.

 

Kunne få fiber for to år siden, riktignok for 80.000. :-)

 

Flere tips?

8473446[/snapback]

 

Jeg får faktura hver sjette måned så det er som regel ikke noe problem da... men hvorfor "misse" en faktura i utgangspunktet? Efaktura?

no offence :D

Lenke til kommentar
hvilke aktører/isp i ditt område har du å velge mellom? teknologi og hastighet?

8468134[/snapback]

 

For å lette litt på saken: NGT er ikke aktuelt. Har vært og er kunde der(litt linjer her, og litt linjer der...). Det fungerer fint så lenge man ikke "misser" en faktura e.l. Da har man satt i gang helvette.

 

"Alt" er stort sett tilgjengelig her jeg bor. Bor i Hamar by. Teknologien de leverer her er ADSL/SHDSL/SDSL.

 

Kunne få fiber for to år siden, riktignok for 80.000. :-)

 

Flere tips?

8473446[/snapback]

 

Jeg får faktura hver sjette måned så det er som regel ikke noe problem da... men hvorfor "misse" en faktura i utgangspunktet? Efaktura?

no offence :D

8473517[/snapback]

 

Ikke spør meg. Jeg er bruker, ikke betaler ;)

Lenke til kommentar

Direct Connect leverer vel på Telenor sine DSLAM'er. Skal man ikke ha Telenor men en ISP som leverer på Telenor sin infrastruktur, må det være fordi man ønsker bedre kundeservice.

 

Ellers ville jeg valgt en ISP som har bygd ut med egne DSLAM'er i store deler av landet selv.

Lenke til kommentar
Direct Connect leverer vel på Telenor sine DSLAM'er. Skal man ikke ha Telenor men en ISP som leverer på Telenor sin infrastruktur, må det være fordi man ønsker bedre kundeservice.

 

Ellers ville jeg valgt en ISP som har bygd ut med egne DSLAM'er i store deler av landet selv.

8487651[/snapback]

 

 

Fikk kluss med nettet før påske, kom opp i går :no: det henger litt sammen med ISP som "låner" DSLAM, bor ute i en "provins" og NGT "låner" DSLAM av TELE.... vi er for tida ukependlere og vil bruke nettet i helgene.

Tok med NGT-"modemet" fra hybelen og kobla opp uten suksess, fortalt support om forsøket og løsninga blei "restart" av "modemet" som hører til her uten suksess. Løsninga når vi ikke kom på nettet var og få kontrollert den andre "enden": DSLAM i sentralen. Nesten 2 uker etter forsøket var løsninga: Dere trenger nytt "modem" - nå er vi på nettet igjen :thumbup: Kunne ikke "LØKEN" på supporten sagt vi kunne prøve mitt "modem", siden det var på plassen, mens reparatøren fra TELE... ikke jobber i helga eller på ei stund etter "bestilling" :thumbdown:

 

"Fasiten" blir vel og bruke en ISP som kun bruker sitt eget utstyr og kan gjøre bedre feilsøking fra support-avdeleinga enn NGT gjorde hos oss - burde vel forlangt en måned uten "leie" siden det på 4 uker ikke har kommet fram eller blitt sendt en bit data..

Lenke til kommentar

Ventelo har egent utstyr i deler av Hamar, så er jo bare å sjekke demmes søkemotor.

Ellers så ville jeg kanskje tatt en titt på BaneTele. De har jo klart å levere dønn stabile løsninger mot vikingskipet de siste årene. I år så hadde de 2Gbit linje som hadde over 95% load i over 4 døgn. Syns det sier litt jeg :)

Lenke til kommentar
Hold deg langt unna Ventelo. Har sliti med de siden jeg gikk over til de i november i fjor. ADSL2+ linje som leverer under halvparten av det det lover selv om jeg ligger godt innenfor anbefalt linje lengde etc.

8527407[/snapback]

 

 

Hvis de levere under halvparten av det de lover så har det nok ikke med selve ISP'en å gjøre. Har nok mer med linjekvaliteten å gjøre.

 

Hvis du har Adsl2+ 20mbit så er dette et besteffort produkt, der kunde ikke kan KREVE å ha 20mbit, når dette ikke kan garanteres levert.

 

Noen folk skjønner det ikke, avstanden fra sentralen til huset ditt og om det går på 0.4 kabel eller 0.6 kabel.

 

Høyst sansynlig har både NGT, Ventelo utstyr i samme sentral som telenor, DVS at alle disse vil levere sin linje på samme linjeføring... alså hastighetne din vil ikke bli bedre ved et ISP bytte.

 

Noen argumentere for ting dem vet lite om, foreslår at dere ringer de forskjellige ISP og hører med dem. Spør dem om linjelengde OG hvordan tverrsnitt det er på kabelen som går til dere...

Lenke til kommentar
Jeg byttet fra telenor til NGT og er kjempefornøyd. Mang mener NGT har dårlig kundeservice men det har de ikke. Har heller ikke vært nødvendig å kontakte kundeservice så mye da linjen min har vært oppe helt siden jeg byttet som nå er 1 år siden. (ikke skyt meg om du blir missfornøyd, men personlig har jeg ingen dårlige erfaringer)

8468078[/snapback]

hahahahhh

 

hvordan kan du si at kundeservice er bra, når du aldri har hatt behovet for kundeservice?

 

Jeg har hatt ngt siden i forfjor og jeg har brukt sikkert 1000kr på telefonkø pga dårlig teknisk utstyr i sentralen jeg er koblet til.

 

jeg fikk noen hundre kr i kompensasjon på ene fakturaen...

i år har det fungert greit, men kundeservice har fremdeles en del kø da..

 

Jeg bytter til combitel sin "go bergen", men den har vi bare i bergne da.

vil spare over 100kr per måned på 20mbit!!

 

for firmaløsningen, er det mtu-link som eier combitel.

http://www.mtulink.no/

 

jeg har ingen erfaringer med mtulink enda.. men combitel lover bra hittil.. virker som de følger med på linjene sine.

Lenke til kommentar

Vi har just gått over fra Los til NGT siden los sluttet med internett og sendte alle kundene videre til NGT. Overgangen har gått greit nok, men det var litt trøbbel med en router/modemet en gang i begynnelsen. Nå surrer det og går helt perfekt. Nedlastnings-hastighetene er også helt topp mener jeg og jeg er ingenting annet enn fornøyd.

 

Problemet med routeren/modemet var at den ikke hadde blitt sendt slik at vi hadde den i tide til "Switchen" mellom ISP'er. Da ringte vi med en gang kundeservice og hadde fått tilsendt ny router/modem 3 dager senere.

 

NGT er jo en klar anbefaling fra forumbrukerne her da, så du burde vel kansje vurdere det allikevel Crewer? :)

Endret av stormx
Lenke til kommentar
Hold deg langt unna Ventelo. Har sliti med de siden jeg gikk over til de i november i fjor. ADSL2+ linje som leverer under halvparten av det det lover selv om jeg ligger godt innenfor anbefalt linje lengde etc.

8527407[/snapback]

 

 

Hvis de levere under halvparten av det de lover så har det nok ikke med selve ISP'en å gjøre. Har nok mer med linjekvaliteten å gjøre.

 

Hvis du har Adsl2+ 20mbit så er dette et besteffort produkt, der kunde ikke kan KREVE å ha 20mbit, når dette ikke kan garanteres levert.

 

Noen folk skjønner det ikke, avstanden fra sentralen til huset ditt og om det går på 0.4 kabel eller 0.6 kabel.

 

Høyst sansynlig har både NGT, Ventelo utstyr i samme sentral som telenor, DVS at alle disse vil levere sin linje på samme linjeføring... alså hastighetne din vil ikke bli bedre ved et ISP bytte.

 

Noen argumentere for ting dem vet lite om, foreslår at dere ringer de forskjellige ISP og hører med dem. Spør dem om linjelengde OG hvordan tverrsnitt det er på kabelen som går til dere...

8578963[/snapback]

 

NGT og Telenor leverer ADSL 2+ linje som klarer å levere 13-15mbit stabilt. Ventelo kan levere det samme men det er over hodet ikke stabilt, og har måttet sette ned hastigheten på linja for at den skal bli stabil. Iflg. Telenor kjører alle 3 ISP'ene på samme linja (NGT og Ventelo leier av Telenor) så er rart de klarer å levere og ikke Ventelo.

Lenke til kommentar
Det er fredag, og Telenor har en arbeidsdag rettetid. Det vil si at jeg er heldig om jeg får internett i løpet av mandagen.

 

Uansett hvem du velger, så ønsker jeg deg lykke til med å få den rettet gratis i helg. Det er nemlig ikke telenor som feilretter, men eksterne entreprenører. Det er ikke telenor som bestemmer arbeidstidene til disse, men deres egen arbeidsgiver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...