Gå til innhold

Gamle Sierra klassikere gis ut på nytt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ah, nå kommer det tilbake til meg :) husker jeg spilte KING'S QUEST da jeg var guttunge. Mange nøtter å knekke men med litt hjelp av en voksen så kjørte jeg gjennom det.

8466987[/snapback]

 

Det er flere av oss som husker disse gamle klassikerene.

8467002[/snapback]

 

Hva mente du egentlig med den setningen? Ble du fornærmet av innlegget mitt siden jeg ikke nevnte at andre også husker disse gamle klassikerene?

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Kunne godt ha tenkt meg det gode gamle Simon The Sorcerer, men det er vel ikke Sierra som laga det tror jeg...

8451084[/snapback]

 

Du kan kjøpe ein double pack med Simon 1 & 2 fra firmaet som laget det.

 

http://www.adventuresoft.com/gs1.html

 

Kjøpte denne eit par mnder siden og er storfornøyd, du får to cder som inneholder ein win95 versjon av spillet. Fungerer glimrende i ScummWM.

Lenke til kommentar

Police Quest må selvfølgelig kjøpes inn etter eksamener er vel overstått. Håper for all del at de har inkludert orginalen av PQ1. Gleder meg til å skrive inn alle kommandoene: "open door", "pick up nightstick", "use handcufs" osv :D Mange gode og relativ gamle minner.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Police Quest må selvfølgelig kjøpes inn etter eksamener er vel overstått. Håper for all del at de har inkludert orginalen av PQ1. Gleder meg til å skrive inn alle kommandoene: "open door", "pick up nightstick", "use handcufs" osv :D Mange gode og relativ gamle minner.

8474257[/snapback]

 

Haha, jeg husker disse kommandoene tok knekken på meg når jeg var liten og ikke kunne engelsk :!:

Lenke til kommentar
Police Quest må selvfølgelig kjøpes inn etter eksamener er vel overstått. Håper for all del at de har inkludert orginalen av PQ1. Gleder meg til å skrive inn alle kommandoene: "open door", "pick up nightstick", "use handcufs" osv :D Mange gode og relativ gamle minner.

8474257[/snapback]

 

Det samme hadde man jo i svært tidlige "Leisure Suit Larry" spillene ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg fekk tre av fire samlingar i går (Police, King's og Space). Starta på Police Quest 1 i dag. Førsteintrykk: Det er nesten like gøy som det var...eg må gi trekk for at dei kun har inkludert VGA-versjonen og at dei rota det til med manualane. Men sjølve spelet er fortsatt bunnsolid. :D

 

Samlingane kostar ti pund på play.com. Det blir 23 kongespel for berre 40 pund. Trur dette må vere det beste kjøpet du kan gjere.

 

Håpar berre dei har gir ut Quest for Glory-serien òg før eg er ferdig med dei andre samlingane. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er ikke dette strengt talt de vanlige spillene pakket inn i DOSBOX (for DOS versjonene), med standard GM/FM + Sound Blaster oppsett på enkelte spill?

 

 

Ikke bare det, de bruker en gammel versjon, som funker dårlig med eldste spillene. Samme hva man gjør, blir bildet "dratt", og det er ikke særlig vakkert. Heldigvis går det an å starte dem manuelt gjennom den siste versjonen. Da funker de helt som de skal. ;)

Endret av Nielsen75
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...