Gå til innhold

hardisk er både NTFS og FAT32 formatert ifølge XP. Går det a


It's me

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quote:


It's me skrev (2002-12-20 18:08):

Som sagt sier XP at den ene partisjonen er NTFS og at den andre er FAT32?


Jeg trodde det var enten eller jeg, men det er vel kanskje feil?


Hvis det stemmer, hvorfor i all verden har den ene partisjonen blitt NTFS når jeg formaterte hele greia som FAT32 da jeg la inn XP (da harddisken var ny)?


Kan tenke meg at den du la inn winxp på er ntfs, Stemmer det. Om eg har rett fulgte du ikke med når du fikk spørsmålet om du ville konventere til ntfs?
Lenke til kommentar

Du kan formatere partisjonene med forskjellig filsystem uavhengig av hverandre. Du behøver ikke å bruke samme filsystem på hele harddisken.

 

Hvilken av partisjonene er NTFS? Sikker på at du ikke svarte ja på et eller annet du skulle svart nei på under innstalasjonen? :smile:

 

Edit: Oj, nå ble det mange svar på en gang her :smile:

 

 

[ endret av FBEN den 2002-12-20 18:28 ]

Lenke til kommentar

C (partisjonen windows er innstalert på) er FAT32. Den andre partisjonen (F) som jeg bruker til lagring av filer er NTFS.

 

Jeg gikk ikke fort gjennom innstalasjonen. Jeg hadde nettopp fått ny pc og leste alle meldingene og gikk sakte gjennom alt, så jeg tviler på at jeg har klart å bomme.

 

Har det egentlig noe å si at den er NTFS?

Lenke til kommentar
Quote:


It's me skrev (2002-12-20 18:32):

C (partisjonen windows er innstalert på) er FAT32. Den andre partisjonen (F) som jeg bruker til lagring av filer er NTFS.


Jeg gikk ikke fort gjennom innstalasjonen. Jeg hadde nettopp fått ny pc og leste alle meldingene og gikk sakte gjennom alt, så jeg tviler på at jeg har klart å bomme.


Har det egentlig noe å si at den er NTFS?


Ok. Så bare da eg installerte winxp at du må passe på eller så blir det ntfs, Var nå sånt i mitt tilfelle. Eg ville brukt NTFS eller FAT32 på alle partisjonene.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...