Gå til innhold

DVD-brenner, hvilket format?


askare

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for at jeg skal kjøpe DVD-brenner, men er usikker på hvilket format jeg skal velge. Om jeg skal velge + eller - R/RW.

Eller er det beste å velge en kombibrenner som tar begge formater.

Mener å huske at det var en produsent av DVD-brennere som skulle kjøre ut en DVD-brenner til en latterlig billig penge, for å volum på den standarden i markedet. Husker ikke om det var en pluss eller minus.

Sånn som det ser ut nå så går jeg for denne: Sony DRU500A.

Noen som har tips eller erfaringer?

 

Askare

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv også mest tro på + formatet. Akkurat nå er Sony 500a den mest aktuelle, men det kan bli aktuelt å gå for en ren + brenner, da det nå er klin umulig å få tak i brennere. Jeg venter å ser hva som har skjedd når de begynner å komme inn på lager igjen, "bindestrek" formatet slik det er i dag er helt uaktuelt for meg.

Lenke til kommentar

komplett venter den inn på lager 15/01/03, i følge prisguiden så skal absolutt data ha den på lager, men jeg finner den ikke på sidene. en annen brenner som bør være aktuell, er den nye NECen (ND100) som er et laken billigere en Sonyen, men nokså lik (støtter bla easywrite/mount rainer og det gjør ikke sony sin)

 

Den eneste grunnen jeg kan finne for å kjøpe en ± sak, er at en kan få dobbeltsidige DVD-R plater for lagring av store filsamlinger..

Lenke til kommentar
komplett venter den inn på lager 15/01/03, i følge prisguiden så skal absolutt data ha den på lager, men jeg finner den ikke på sidene. en annen brenner som bør være aktuell, er den nye NECen (ND100) som er et laken billigere en Sonyen, men nokså lik (støtter bla easywrite/mount rainer og det gjør ikke sony sin)

 

ND1000a er kun en + brenner, ND1100a derimot tar både + og -

 

Absolutt data sier at de får inn Sony den "Ubekreftet

27.12.2002 " en dato de flytter hver dag, og jeg tviler på at de får den før komplett.

 

Har du noe link til offisiell NEC side som sier at den støtter Mt.Rainier ?

Lenke til kommentar
var nok en liten skrivefeil som snek seg inn der (skulle ha vært 1100a)

 

Noen offisiel NEC side klarer jeg ikke å finne (NEC har svært lite informasjon om denne brenneren i det hele tatt..), så min informasjon om brenneren kommer utelukkende frahttp://www.dvdplusrw.org/pc/overview_next_gen.html

 

Ja, desverre bekrefter ikke den siden Mt.Rainier støtte. Komplett hadde ND1100a spilleren i lista si noen få dager, hvor det sto Mt.Rainier støtte, men jeg vet ikke om man kan stole på det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...