Gå til innhold

Hvilket spill var det første du spilte?


Anbefalte innlegg

Var et bilspill på min brors Atari 800-maskin tilbake i 1982/83 en gang. Husker det såvidt enda, selv om jeg ikke var så gammel. Mener at det het Pole Position i ettertid.

 

Første spillet jeg spilte på min egen datamaskin (ZX Spectrum 48k) var et Snake-liknende spill jeg akkurat nå har glemt navnet på. Men det gikk ut på det samme. Dette var rundt 4 år senere.

 

Edit: PC-spill ja, la ikke merke til det i den opprinnelige posten. Kanskje framheve det ved å legge det i trådtittelen?

 

Nå husket jeg det første PC-spillet jeg spilte. Det het Sopwith, det var et flyspill hvor man kontrollerte et lite dobbeltdekkerfly. Det var i CGA-grafikk. Spilte det på en gammel XT-kompatibel maskin med 512kB RAM og doble 5.25" diskettstasjoner.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muligens Minesweeper, hvis ikke må det være noen riktig gamle som Dune 1, som hadde veldig lite med Dune 2 å gjøre utenom å være basert på Dune. Sikkert noen andre som jeg ikke husker siden jeg husker at jeg hadde en del spill på en datamaskin lenge før det som jeg tror kanskje kan defineres som PC, men jeg husker ikke navn på noen spill utenom at et av de var et slange spill. Før det igjen spilte jeg på C64, men hva var først der aner jeg ikke. Husker flere jeg likte som Panic der en skulle sprenge gulvet og få noen monstret til å falle ned.

Lenke til kommentar

Første spillene jeg spilte var vel gremlins (tror jeg) på diskett, og wolfenstein 3d, som jeg ikke skjønte noe av, for jeg visste ikke at man skulle styre med WASD :p

 

Ellers, så var det et 2d spill som ligna veldig på Duke Nukem.. synd jeg ikke husker hva det heter.. "Ken" kanskje? :hmm:

 

Husker nesten ingen av navnene på de gamle diskettspillene jeg hadde :(

 

Edit: Husker jeg også spilte ROTT - Rise Of The Triad

og mattespillet "Math Rescue" :!:

Endret av raid2
Lenke til kommentar
Alex the kid 2, oh yea. Det var innebygd på min Sega mega drive 2 :D

8617048[/snapback]

 

Første jeg spilte på konsoll var vel alex the kid, innebygd på sega 8 bit`en var det vel^_^ også wonderboy (herlig spill) = )

8617147[/snapback]

 

Første spillet jeg spilte var også Alex the kid :) husker jeg aldri kom lenger enn til han lavaduden :( var innebygd i en stor klumpete sega maskin <3

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Microman. Et spill som fulgte med den eldste pcn vår, som handla om en dude som var inni et eller annet elektronisk apperat. 2D :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...