Gå til innhold

Trenger hjelp, kjører for fort


look_at_me

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg greier ikke holde fartsgrenser og må alltid kjøre fort. Det er jævlig stressende å drive og se på speedometeret hele tiden for og ikke komme over fartsgrensen. Faen asså, hvorfor er Norge så fattig at de ikek bygger ut et motorveinett ala det som er i Tyskland? FATTIG STAT. MEn hjelp meg da. KOm med tips. Jeg vil ikke miste lappen........................ For 15 min siden forbikjørte jeg 3 biler i 120 km/t i 60 sonen. Vasr ikke farlig eller noe, det var en reeettt strekning. Men seff lattis fartsgrenser (er jo norge). Så så åså så hva kan jeg gjøre ?!?!? :) Kanskje det finnes piller eller noe som beroliger kjøringen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe som beroliger kjøringen din:

 

Lever lappen til politiet, ta buss.

Problemet i Norge er ikke at det ikke er motorveier, men det er rett og slett det at mennesker ikke KAN kjøre. Folk kjører seg ihjel i hytt og pine (blant annet pga. idiotiske forbikjøringer fra folk som ikke klarer overholde fartsgrenser). Derfor er fartsgrensen satt ned på en rekke steder samt. at det er ulovlig å kjøre forbi.

 

Hvorfor Norge er så fattig? Det har vel heller noe å si med behov.

Trafikken i og gjennom tyskland samt. befolkningstetthet er UTROLIG SINNSYK FØKKINGS HELVETE større enn i Norge. Skal man bygge vei til alle rare steder mennesker velger å bo, kan man ikke bygge gigantiske stamveier.

 

Edit: Det er IDIOTISK å sammenligne Norge med Tyskland på det enkle grunnlag at de har bra motorvei og autobahn.

"Tyskland har det, hvorfor ikke vi? Fordi vi har datta-datta-da"

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

En ting som jeg gjør er å "pugge" hvordan motoren høres ut på visse turtall. F. eks når jeg kjører i 80-100km/t. En kan da høre på motoren hvor fort en kjører. Serlig når en kjører for fort. Et annet tips er å se ann hvor fort en kjører i forhold til andre. men pass på, en kan fort bli lurt at søndagskjørere som ligger lengre enn langt under fartsgrensen. Så husk å sjekke speedometeret innimellom.

Endret av Kurume
Lenke til kommentar

Hvis du kjører i 120 i 60-sonen blir det litt drøyt å skylde på at det er stressende å følge med på speedometeret. Man trenger ikke speedometer for å merke forskjellen på 60 og 120. Jeg vil anbefale at du begynner med å slutte å kjøre forbi i det hele tatt i 60-soner og lavere. Det er en regel jeg har satt for meg selv, men det er fordi jeg kjører motorsykkel, og ikke vil kjøre for fort når fartsgrensen er så lav at jeg kan miste lappen på førstegiret. I ditt eksempel ville du i tillegg til å miste førerkortet og få en kraftig bot blitt buret inne.

 

For å få blåst ut litt kan du undersøke om det er mulig å kjøre på bane i nærheten av der du bor. Hvis du hører på musikk når du er ute og kjører, så hør på rolig musikk. Rockemusikk ol. fører til at du kjører fortere. Klassisk er heller ikke helt bra, siden det tar for mye oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Skaff deg et ratt til PCen og begynn å spille litt bilspill for å få utløp for fartsbehovet. Jeg kan anbefale Logitech G25 (eller i nødsfall Driving Force Pro hvis G25 blir for dyrt). Etter at jeg begynte med bilspill har jeg blitt en mye roligere og dyktigere sjåfør :)

 

Jeg spiller for det meste Richard Burns Rally og Grand Prix Legends. Kan også anbefale rFactor.

Lenke til kommentar

lagda akuratt en tråd der man kan diskutere om det samma problemet, men jeg har hatt litt samma problem sjøl, slutter veldig seint på jobb og har innimellom litt for lyst til å komme meg hjem og da har det hendt at jeg har kjørt så gris at jeg angrer på at jeg har kjørt som en gris etterpå, veldig fort i 60-soner, kjørte forbi biler osv. Jeg har riktignok slutta med dette nå, ble stoppet av onkelblå for å kjøre altfor fort her forleden (fikk ikke bot). Det hjalp, siden så har jeg oppført meg pent og pyntlig! Ræva slapp i en sving også, holdt på å skli inn i en annen bil, dette ga meg en aha-opplevelse om at jeg må roe ned. det hjelper veldig. Visst det nesten skjer noe farlig, eller at du blir stoppa av politiet, så vil du skjerpe deg. Skjerper du deg ikke pga. av dette er du farlig i trafikken.

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Ja.. prøver å passe ekstra godt på i 60 soner. Kan være litt farlig å kjøre fort der. Men 80 sonene, der går det unna.

 

Til han første duden. SYnes du ikke det burde være motorvei fra Oslo-Trondheim? BErgen-Oslo? Altså mellom de store byene er hvert fall et MUST. Til og med u-land har det ffs. Hvert fall på Østlandet blir trafikken tettere og tettere. Norge= fattig på veier.

 

MEn jeg har ufnnet ut en ny taktikk, det er at jeg holder ekstra god avstand til bilen foran. Hvis jeg får lyst til å kjøre forbi, må jeg opp i fart osv.,.. Det tar tid og det pleier vanligvis å komme motgående trafikk. Da blir jeg bare kjørende bak.

Lenke til kommentar
Ja.. prøver å passe ekstra godt på i 60 soner. Kan være litt farlig å kjøre fort der. Men 80 sonene, der går det unna.

 

Til han første duden. SYnes du ikke det burde være motorvei fra Oslo-Trondheim? BErgen-Oslo? Altså mellom de store byene er hvert fall et MUST. Til og med u-land har det ffs. Hvert fall på Østlandet blir trafikken tettere og tettere. Norge= fattig på veier.

 

MEn jeg har ufnnet ut en ny taktikk, det er at jeg holder ekstra god avstand til bilen foran. Hvis jeg får lyst til å kjøre forbi, må jeg opp i fart osv.,.. Det tar tid og det pleier vanligvis å komme motgående trafikk. Da blir jeg bare kjørende bak.

8425713[/snapback]

 

Mulig det hadde vært kjekt med motorveier mellom de store byene, men jeg kan se det er et problem å gjennomføre det, uten å gå nærmere inn på dette. Greit, vi har et digert oljefond i ryggen, men dette varer ikke evig (det er nok en del som er drit lei av å høre dette, men det er faktisk SANT). Det er ikke bare å ta penger fra oljefondet og bruke det til alt.

 

Dette med å holde ekstra god avstand er uansett veldig kjekt. Det hjelper ikke å begynne å kjøre forbi når man ligger klint oppi ræva på folk ;) Husker jeg hadde en golf diesel med 75 ponnikrefter.. Hvis jeg i det hele tatt skulle klare å kjøre forbi, måtte jeg kjenne veien godt, lage god avstand på forhånd og peise på når det var mulig. Litt kjipt da det kom motgående trafikk. Da ble det til at jeg måtte bremse ned litt :p Men det er en god vane jeg tok med meg.

Lenke til kommentar

Når jeg begynte å øvelseskjørte hadde jeg nesten samme problem, det vil si, Pappa har setet ett hakk lengre frem enn meg ... noe som resulterte i 30 km/t ekstra. Flytt setet ett hakk bak eller tre. :hmm: Du burde i hvert fall være litt mer forsiktig, det kan gå fryktelig galt uansett hvor trygt det ser ut. :)

Lenke til kommentar

Jeg tror 2cv er bilen for deg. Hvis du mot all formodning skulle få kjerra opp i 110, som er teoretisk oppnåelig toppfart, er opplevelsen så ubehagelig at du kjapt bremser ned igjen. Dessuten er den så lite kollisjonssikker at du kommer til å kjøre griseforsiktig av den grunn alene. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...