Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor langt er mopeden ditt gått? [Oppdatert]


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg lurer på hvor langt mopeden går og hva deler som bør byttes ut.. Oppgi kor langt den er kjørt, hvor lenge dere har hatt den, hva deler dere har måttet bytte (viss du har). Greit å vite viss noe blir ødelagt å en kanskje kan få en anelse fra denne tråden hva som er gale..

 

Min er 2006 modell. Ble første gang registert av den forrige eieren i mars 2006 å fra den datoen er til mars 2007 hadde han bare kjørt den 400.. Jeg selv på den siste månen har eg kjørt 100km uten prob. :p

 

Oppdatert

Endret av ainstainy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Rieju RR 2003 modell. Kjøpte den i slutten av mai ifjord for konfirmasjonspengene mine. Kjøpte den brukt av en fyr i Odda. Den var kjørt i ett år. Resten av tiden hadde den stått til utstilling i en mc butikk der nede. Sykkelen var da kjørt 7800km da jeg kjøpte den. Nå er den kjørt like over 9000km.

 

Jeg har byttet kjede, bremseklosser, drev. I disse dager aventer jeg en ny svart acerbis framskjerm og en TNT frontlykt. Skal poste bilde når jeg får satt det på. :)

 

Mvh Erling

Endret av ekwathne
Lenke til kommentar

Først hadde jeg en 2004 Derbi Atlantis scooter som gikk 24.600 på 2 og et halvt år. Byttet et bakdett, et sett med bremseklosser, en speedometerwire og coil (på garanti).

 

Deretter en 1996 MT5 (et rep. objekt) som jeg aldri kom så langt at jeg fikk start på engang. Den hadde gått ca. 27.500.

 

Nå har jeg en 1989 Yamaha DT som begynner å nærme seg 13.000. Har byttet kjede og clutchwire. Bakdrevet og bremsewire foran skal byttes snart.

Endret av larschroe
Lenke til kommentar

Derbi SM X-Race 2004:

7500 km uten problemer. :)

7000 km av dem etter at jeg fikk lappen i mai, 2005

Byttet fra 12 til 14 tenners drev i fjor sommer, styre og holker for en uke siden, og dekk skal byttes til Maxxis Promaxx 3. mai :cool: Noen som har noen erfaringer med dem?

 

BTW, når jeg var hos en kamerat en gang i 2003, fikk han besøk av en fyr med MT5. Han hadde kjøpt den ny i 1998, og siden hadde den gått 55 000 km.. :p

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Derbi Senda SM 02 modell

 

Kjørt: 9300 km

 

Har hatt den siden høsten

 

Skal snart bytte clutchhendelen siden den er knekt (var forrige eier som knakk den ved et uhell)

 

Tenker på å skifte batteriet også siden det er så vidt det gir noen effekt, er mange rykter om at det elektriske er dårlig på Derbi kjøretøy, min er da et tilfelle av det.

 

Har også et lite hull i setetrekket, men av ingen betydning.

Endret av Tomas09
Lenke til kommentar

For at dette ikke skal bli en ren telletråd, er det nok greit om dere oppgir mer enn bare kilometerstand. Om en noen måneder gammel sykkel har gått 300 kilometer sier jo ingenting om hvor langt en sykkel går i løpet av sin levetid.

 

Oppgi hvilke deler som er skiftet, hvor lenge dere har hatt sykkelen, hvor langt dere kjører i snitt pr. måned og så videre så blir det en helt annen sak. Trådstarter bes oppdatere førsteposten slik at den ber om slik informasjon i postene.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...