Gå til innhold

Anlegg til 5000,-


Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for at jeg vil kjøpe et bra anlegg og har maks 5000 jeg kan bruke på det.

 

Tenkte i første omgang å kjøpe et par gulvhøytalere, og lurer litt på om jeg skal ha en vanlig stereo forsterker eller en surroundforsterker.

Skal bruke det til all slags musikk + film.

 

Har noen noe tips på hva jeg burde kjøpe?

 

Har sett litt på Dynavoice og Proson høytalerne som Netthandelen selger, er disse noe gode?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha eid :p

 

Har du noen forslag hvilke høytalere og stereo forsterker jeg burde kjøpe da?

8400711[/snapback]

 

Hm, NAD og Cambridge lager jo rimelige forsterkere som er ganske gode. Kan for eksempel anbefale Cambridge P500 på det varmeste, er en effektforsterker, men går fint å bruke lydkort som forforsterker. Er et problem da, den produseres ikke lenger så må nok kjøpe den brukt eller finne en forhandler som fortsatt har den på lager, muligens hifiklubben fortsatt har noen liggende. :hmm:

 

Også har du jo disse Dynavoicene som alle maser om, men alternativer er jo Cerwin Vega, Dali B&W, Klipsch og flere.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
Haha eid :p

 

Har du noen forslag hvilke høytalere og stereo forsterker jeg burde kjøpe da?

8400711[/snapback]

 

Hm, NAD og Cambridge lager jo rimelige forsterkere som er ganske gode. Kan for eksempel anbefale Cambridge P500 på det varmeste, er en effektforsterker, men går fint å bruke lydkort som forforsterker. Er et problem da, den produseres ikke lenger så må nok kjøpe den brukt eller finne en forhandler som fortsatt har den på lager, muligens hifiklubben fortsatt har noen liggende. :hmm:

 

Også har du jo disse Dynavoicene som alle maser om, men alternativer er jo Cerwin Vega, Dali B&W, Klipsch og flere.

8405196[/snapback]

 

Cambridge er absolutt å anbefale om du ønsker en god stereoforsterker til en grei pris ;) Syns også HK har noen forsterkere som holder nivå i samme prissjiktet.

 

Når det gjelder Dynavoice så blir de ofte nevnt siden de er lette å få tak i, er veldig billige og er av god kvalitet. Når folk kommer og spør om billige høyttalere som gjør jobben blir de et naturlig valg å nevne.

 

Men så klart, Dali, B&W og Klipsch er merker av en del høyere kvalitet. ;)

Lenke til kommentar
For det første, kjøp stereo en annen plass enn netthandelen

8399092[/snapback]

 

Hvorfor? Er jo greit å handle høyttalere feks på netthandelen?

 

Jeg kjøpte akkurat Dynavoice M65 på netthandelen. På andre nettbutikker så koster de rundt 2.3-2.5 tusen. Hos netthandelen fikk jeg de til 1300kr...

Endret av fUzZy^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...