Gå til innhold

Omtale av Def Jam: Icon (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Uansett korleis du snur og vender på det, så er Def Jam: Icon først og fremst eit slåssespel. Å sei eg ikkje kan anmelde det fordi eg ikkje har eit nært forhold til hip hop og rap, er som å sei nokon ikkje kan anmelde guitar hero fordi dei ikkje har eit nært forhold til rock. No veit ikkje eg med alle andre her, men eg har sett ganske mange som aldri har høyrt om black sabbath ha det veldig moro med akkurat det spelet ;)

8401188[/snapback]

 

Nå var vel poenget mitt snarere det at du som en utenforstående har anmeldt et nisjespill, noe som kanskje helst bør gjøres av en person som faller innenfor den tenkte målgruppen? Guitar Hero blir et litt vagt eksempel, da det spiller på "ny" teknologi og ikke nødvendigvis musikken i seg selv - i likhet med Singstar, som neppe solgte såpass mye fordi sanglisten var helt absurd bra.

 

Nå har jeg dog ikke spilt spillet, så jeg skal ikke uttale meg om hvorvidt anmeldelsen din er presis eller ei. Jeg synes bare den er veldig gjennomsyret av hele greia med at du ikke er så veldig glad i hiphop/rap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje ikke så lurt å be andre være objektive når du ikke klarer det selv? :)

 

Testet demoen og alt fra tempo i spillet til musikken og den generelle stemningen appelerer ikke det minste til meg.

Men, jeg er ingen stor fan av den typen spill heller, enda mindre moddaføkking feitin gangstassss.

Selv en 10/10 på anmeldelsen hadde ikke fått meg til å vurdere et kjøp.

8400878[/snapback]

Nå skriver ikke jeg en omtale heller, gjør jeg vel? Hadde jeg gjort det, ville jeg selvsagt vært så objektiv som mulig.

 

Om et spill ikke appelerer til deg, så er det ikke dermed sagt at det fortjener dårlig karakter?

Begynner å bli lei av folk som snakker dritt om hiphop, bare fordi de som KAN rappe/lage hiphop har en tøff bakgrunn... Respektløst.

 

Samtidig er litt av poenget med å kunne legge inn eigne låter at du skal kunne legge inn det du meinar det hadde vore moro å slåss til, eller kva? Om det kun funkar til rap er vi jo like langt.

8401188[/snapback]

Har du egentlig spilt spillet? Begynner å tvile litt skjønner du. For du kan FINT spille det til Britney Spears eller Rammstein. Om du hadde teste My Soundtrack-modusen, ville du fort se at du kunne justere musikksjanger. Altså, fra rap til pop/rock osv. :roll:

Endret av Amored
Lenke til kommentar
Nå skriver ikke jeg en omtale heller, gjør jeg vel? Hadde jeg gjort det, ville jeg selvsagt vært så objektiv som mulig.

 

Da hadde du endt opp med en produktbeskrivelse og ikke en anmeldelse. En anmeldelse er subjektiv. Punktum. Dette har vært diskutert her utallige ganger før.

 

Vet ikke om jeg skal le eller gråte av alle som skriker etter objektivitet hver eneste gang de er uenig med en anmelders vurdering her på gamer.no . Bare et tidsspørsmål før noen slår i bordet med gamerankings.com i denne tråden for å bevise at gamer.no nok en gang "tar feil" i sin vurdering av et spill.

Lenke til kommentar

Litt av poenget med gamer, føler jeg, er at man etterhvert får et forhold til hvilke type spill de forskjellige andmelderne liker og leser anmeldelsene utifra dette.

 

Når det kommer til selve spillet så synes jeg dette spillet er helt på linje med spillene som kommer i frokostblandingen (ja det følger med cd'er i noen frokostblandinger) Hele poenget med spillet er branding av "merkevaren" Def Jam og dets portefølje av rappere. Slike spill gir meg en skikkelig flau smak i munnen, og jeg synes det er trist at dagens ungdom kjøper dette mølet. Men hva kan man forvente av en generasjon som er vokst opp med 50 Cent og Timbaland?

 

Nå skal det sies at i sine dager ble vel også NWA sett på som søppel, men her har jo de fleste av originalbesetningen bevist at de har ting å fare med annet enn bitches and money. Men sikkert ikke mange av dagens unge som har hørt om Yella...

Lenke til kommentar
Da hadde du endt opp med en produktbeskrivelse og ikke en anmeldelse. En anmeldelse er subjektiv. Punktum. Dette har vært diskutert her utallige ganger før.

 

Vet ikke om jeg skal le eller gråte av alle som skriker etter objektivitet hver eneste gang de er uenig med en anmelders vurdering her på gamer.no . Bare et tidsspørsmål før noen slår i bordet med gamerankings.com i denne tråden for å bevise at gamer.no nok en gang "tar feil" i sin vurdering av et spill.

8403427[/snapback]

Om det diskuteres her, gjør det vel ikke riktig?

En omtale skal jo være en detaljert produktbeskrivelse. Hva skribenten selv mener om spillet er heller irrelevant. Han må gjerne skrive hva han mener, men da må han sette det i en egen boks, og ikke la det påvirke sluttkaraktér.

Jeg liker ikke Diablo 2 og WoW f.eks. Men det er da ikke dårlige spill av den grunn.

Hadde jeg anmeldt noen av de spillene, hadde jeg nok gitt de en god karakter, men jeg personlig hadde jeg nok ikke likt noen av dem.

Endret av Amored
Lenke til kommentar

Om det diskuteres her, gjør det vel ikke riktig?

En omtale skal jo være en detaljert produktbeskrivelse. Hva skribenten selv mener om spillet er heller irrelevant. Han må gjerne skrive hva han mener, men da må han sette det i en egen boks, og ikke la det påvirke sluttkaraktér.

Jeg liker ikke Diablo 2 og WoW f.eks. Men det er da ikke dårlige spill av den grunn.

Hadde jeg anmeldt noen av de spillene, hadde jeg nok gitt de en god karakter, men jeg personlig hadde jeg nok ikke likt noen av dem.

8403689[/snapback]

 

Eg skriv mine omtaler utifrå korleis EG oppfattar spelet. Etter mitt syn er det få "objektive" kvalitetar her. Eg hadde det ikkje moro med spelet, punktum. Ergo er det ikkje eit bra spel i mine auge.

 

 

Og ja, eg har testa spelet, og ja eg har brukt my soundtrack, og ja eg har justert musikksjanger.

 

Og dette er eit spel, ikkje ei hip hop plate. Eit spel skal kunne engasjere, og det er rivande likegyldig om eg elskar musikken i spelet eller ei. Eg har ikkje eit nært forhold til denne musikken, men den er likevel perfekt for dette spelet, det er berre synd ikkje spelet får til det det prøvar på.

 

 

Berre sånn O.T. Eg har kanskje ikkje så nært forhold til denne musikksjangeren spelet baserar seg på, men ei av favorittplatene mine er likevel frå ein hip hop artist, sjekk ut Saul Williams :) Den karen har røff bakgrunn, og det er tydeleg. Å sei eg manglar respekt for musikken er litt vel grunt spør du meg.

Lenke til kommentar
En omtale skal jo være en detaljert produktbeskrivelse. Hva skribenten selv mener om spillet er heller irrelevant.

Vær så snill. Du er så på jordet her at jeg må be deg ta denne diskusjonen et annet sted, gjerne her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=742743 eller her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=653376

 

Det du sier er at musikkanmeldelser kun skal liste opp sangene, notene eller produsentene, mens filmanmeldelser skal fortelle litt om historien og hvem som står bak - ingenting om den personlige totalopplevelsen som anmelder sitter igjen med.

 

Vennligst ikke forsøple denne tråden mer med flere slike totalt mislykkede forsøk på å fortelle hvordan man skal anmelde et produkt. Det faller rett og slett på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar
Og ja, eg har testa spelet, og ja eg har brukt my soundtrack, og ja eg har justert musikksjanger.

 

som jeg sa tidligere i tråden lurte jeg på om du hadde testa spillet veldig grundig da du tydeligvis ikke hadde klart å få opp hud'en på skjermen engang, og syntes det blir feil av deg å klage på at du ikke har no "livs-indikator" da du lett kan få opp denne indikatoren du så sårt savner :roll:

Lenke til kommentar
Altså her har du ingen cheezy japansk techno rave heaven musikk, du har heller ikke splasheffekter i regnbuens farger. Her er det ordentlig musikk, blod så langt øyet kan se, ekte fysikk og dritbra animasjoner.

8399543[/snapback]

 

Dette er i høyeste grad en smakssak, men synes selv at det er t ing som upbeat musikk, jenter med katteører og hinsides oveerdrevne spesialeffekter som i utgangspunktet gjør slåssespill festlig. :tease:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...