Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen går sinnsykt tregt/henger seg

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Har ett nokså kraftig irriterende problem her.

Har reinstallert XP for noen dager siden pga maskinen gikk tregt/hengte seg. Funket bra i noen dager å vips back to scratch. Nå går alt i slomo hele tiden, og jeg klarer ikke å finne ut av årsaken :hrm:

Får ikke til å spille bf2/2142,CS ,S.T.A.L.K.E.R OSV pga lagg vært 5 sek :no:

Og hvis jeg f.eks skal pakke ut ISO spill eller filmer på ca. (3-4gb) tar d laaaang tid. dvs 1t + :wallbash:

Har kjørt SuperAntispyware, spybot, adware, norman antivirus uten å fnne noe spessielt farlig, så jeg _tror_ ikke det er virus ellerno slikt piss.

Det virker som alt arbeid som skjer via hardisken går sakte, uten at jeg vet noe sikkert.

Har rett å slett ikke peiling lenger.

Maskinvaren består av

E6600 ~ 3Ghz cpu

Asus P5W DH hk

WD 320GB SATA hd

2gig a-data 667mhz ram

samsung sata 18x dvd brenner

Håper det er noen som kan hjelpe meg til å få kosekassa mi opp å gå igjen på et skikkelig vis :cry:

På forhånd takk for alt av svar :wee:

Poster ett bilde av taske manager og litt etterslep her ...

post-107975-1176654198_thumb.jpg

Endret av Rajcapone
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hvilken temp ligger hovedkortet og cpu på idle?

8390879[/snapback]

Hoverdkortet er jeg ikke sikker på men, CPU ligger på rundt 45-50*C

Kan forøvrig nevne at det med jevne mellomrom kommer en sånn lyd så det blir når man slår maskin av - så henger den seg i noen sekund, og så fortsetter alt som vanlig.

post-107975-1176655603_thumb.jpg

Endret av Rajcapone
Skrevet (endret)

Poster en log fra hijackthis for dere som har peiling.

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 18:53:22, on 15.04.2007

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\csrss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Norman\Npm\bin\ELOGSVC.EXE

C:\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Programfiler\Lavasoft\Ad-Aware Pro\aawservice.exe

C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE

C:\Programfiler\NVIDIA Corporation\nTune\nTuneService.exe

C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe

C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe

C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE

C:\Norman\Npm\bin\NJEEVES.EXE

C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe

C:\WINDOWS\System32\alg.exe

C:\WINDOWS\system32\WgaTray.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE

C:\Norman\Npm\bin\ZLH.EXE

C:\Norman\Nvc\BIN\NIP.EXE

C:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe

C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE

C:\Norman\Npf\BIN\npfmsg2.exe

C:\Programfiler\ASUS\ASUS DH Remote\AsRc.exe

C:\Programfiler\DAEMON Tools\daemon.exe

C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe

C:\Programfiler\Logitech\G-series Software\LGDCore.exe

C:\Programfiler\Logitech\G-series Software\LCDMon.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Programfiler\Logitech\G-series Software\Applets\LCDMedia.exe

C:\Programfiler\Logitech\G-series Software\Applets\LCDClock.exe

C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Ahead\Lib\NMIndexStoreSvr.exe

C:\Programfiler\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Logitech\KHAL\KHALMNPR.EXE

C:\Programfiler\ASUS\ASUS DH Remote\AsDhRemote.exe

C:\Programfiler\MSN Messenger\usnsvc.exe

C:\Programfiler\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Programfiler\Intel Corporation\Thermal Analysis Tool\TAT.exe

C:\WINDOWS\system32\mspaint.exe

C:\Program Files\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startsiden.no/

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programfiler\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programfiler\google\googletoolbar1.dll

O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programfiler\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll

O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programfiler\google\googletoolbar1.dll

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\Npm\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH

O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [Ai Quicker Help] "C:\Programfiler\ASUS\ASUS DH Remote\AsRc.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programfiler\Winamp\winampa.exe

O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programfiler\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_01\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Launch LGDCore] "C:\Programfiler\Logitech\G-series Software\LGDCore.exe" /SHOWHIDE

O4 - HKLM\..\Run: [Launch LCDMon] "C:\Programfiler\Logitech\G-series Software\LCDMon.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [NVIDIA nTune] "C:\Programfiler\NVIDIA Corporation\nTune\nTuneCmd.exe" clear

O4 - HKCU\..\Run: [bgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programfiler\Fellesfiler\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programfiler\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [EA Core] "C:\Programfiler\Electronic Arts\EA Link\Core.exe" -silent

O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programfiler\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe

O4 - HKCU\..\Run: [sUPERAntiSpyware] C:\Programfiler\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe

O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programfiler\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe

O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = C:\Programfiler\Adobe\Reader 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe

O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programfiler\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: {B1E2B96C-12FE-45E2-BEF1-44A219113CDD} (SABScanProcesses Class) - http://www.superadblocker.com/activex/sabspx.cab

O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL

O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL

O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programfiler\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll

O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll

O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft AB - C:\Programfiler\Lavasoft\Ad-Aware Pro\aawservice.exe

O23 - Service: Norman eLogger service 6 (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Norman\Npm\bin\ELOGSVC.EXE

O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programfiler\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\Npm\bin\NJEEVES.EXE

O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE

O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe

O23 - Service: nTune Service (nTuneService) - NVIDIA - C:\Programfiler\NVIDIA Corporation\nTune\nTuneService.exe

O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe

O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe

O23 - Service: PnkBstrB - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrB.exe

Endret av Rajcapone
Skrevet
Var noe lignende med meg før, skjedde hver gang jeg åpnet windows media player da, løsningen var å oppdatere xp til nyeste versjon....  :roll:

8392219[/snapback]

såvidt jeg vet så er windows`n min up to date... tnx anyway.

Skrevet
Var noe lignende med meg før, skjedde hver gang jeg åpnet windows media player da, løsningen var å oppdatere xp til nyeste versjon....  :roll:

8392219[/snapback]

såvidt jeg vet så er windows`n min up to date... tnx anyway.

8392644[/snapback]

EDIT :

Merket meg igår da jeg satt og så på prison break og startet msn live messenger at maskinen begynnte å tulle.

-Hakking på lyden og relativt stort CPU forbruk (50% ! ) :blink:

Skrevet

MSN messenger fucker ofte opp på min PC. CPU-forbruket kan gå opp til 100 % mens Messenger står på i bakgrunnen.

Prøv å ha dette programmet avslått/sletta ei stund

Skrevet
MSN messenger fucker ofte opp på min PC. CPU-forbruket kan gå opp til 100 % mens Messenger står på i bakgrunnen.

Prøv å ha dette programmet avslått/sletta ei stund

8395134[/snapback]

:hmm: Må jo nesten ha msn på maskin, ettersom det er flittig brukt av både meg å min bedre halvdel. Kansje en reinstall ikke hadde vært å forakte.

Takker for tipset :wee:

Skrevet

Har ikke lest alt her (sorry for det), men hva med å prøve å gjøre spillene kompatible med Windows 98? XP er jo kjent for å ikke klare å kjøre gamle spill, derfor må du høyreklikke på ikonet (spillet) -->kompatibilitet--> kjøre dette programmet i kompatibilitet modus for: Windows 98

Dette er vel allmennkjent, men whatever

Skrevet

Sjekk om hardiskene dine står i PIO mode eller Ultra-DMA

Vet ikke om det er mulig på en harddisk med windows på, men hadde ca samme problem med noen av mine disker, og da var det feilen..

Skrevet
Har ikke lest alt her (sorry for det), men hva med å prøve å gjøre spillene kompatible med Windows 98? XP er jo kjent for å ikke klare å kjøre gamle spill, derfor må du høyreklikke på ikonet (spillet) -->kompatibilitet--> kjøre dette programmet i kompatibilitet modus for: Windows 98

Dette er vel allmennkjent, men whatever

8401001[/snapback]

Har ingen "gammle" spill som jeg spiller. Har kjørt bf2, 2142, oblivion og for den saks skyld alle spill på maskinen uten noe krøll i 2 år, så det er nok ikke det som er feilen.

tnx anyway

Skrevet (endret)
Sjekk om hardiskene dine står i PIO mode eller Ultra-DMA

Vet ikke om det er mulig på en harddisk med windows på, men hadde ca samme problem med noen av mine disker, og da var det feilen..

8401056[/snapback]

Har jo funka fint før... Det som er så rart... -menneh hvor gjør jeg det? :blush:

Endret av Rajcapone

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...