Gå til innhold

svindler på nettet,handlinger hittil.p2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På pakkesporingen av pakken din, hvor ble den sendt ifra? Mener jeg leste i forrige tråd at personen skulle holde til på Voss? Ser også at nummeret som er oppgitt i annonsene holder til i Trondheim. Hadde vært greit og vite om den var sendt ifra Voss eller Trondheim :)

 

Forøvrig så ligger det endel bilder osv av eieren av tlf nr som er oppgitt i samtlige annonser. En ganske profiltert mann med tanke på alle treffene via google. Sånn sett synes jeg det er litt rart hvis en sånn fyr skal drive med svindel som dette. Kanskje noen andre i familien som låner telefonen?

 

Vet ikke helt hvordan det er med å legge ut linker osv som inneholder navn her på forumet, blir vel uthenging av person. Håper vi får ordnet denne saken og annmeldt den rette karen :)

 

ps: Sleng også inn en link til denne tråden i den forrige så folket kommer inn her og :)

 

EDIT: Så nå at telefonnr i annonsene mangler et tall. Kan godt være det treffet som kommer i tlf katalog har absolutt ingenting med saken å gjøre. Da kommer vi vel tilbake til pakkesporingen :) Så sjekk den når du kan. Da får vi litt mer klarhet ihvertfall :p

Endret av hsds
Lenke til kommentar

får ikke pakkelappen før på mandag.

skal gjøre dette, og oppdaterer dette senere.

 

edit:

tenkt å hamstre mer annmeldelser, er noen villig til å teste/handle med denne personen? altså jeg vil da samle opp for denne personen.

dere kunne pm det til meg sånn at jeg har mer å gå på.

jo mer jo bedre!

 

pm meg om metoder :ph34r: :!:

Endret av janerikl
Lenke til kommentar
Det å bestille for så å lure fyren, kan vel anses som kriminelt det og. Tror du skal bare fokusere på din sak her og ikke drive på med noe nytt. Fikk du ikke pakkesporing via mail ifra han?

8390967[/snapback]

:thumbup: Akkurat det jeg sa i den forrige tråden.

Du må ikke drive å kødde mer med den fyren på den måten, bare la det være, anmeld han istedenfor nå og drit i det hele om å kødde med han, fordi det kan snu alt mot deg..

Lenke til kommentar
Det å bestille for så å lure fyren, kan vel anses som kriminellt det og. Tror du skal bare fokusere på din sak her og ikke drive på med noe nytt. Fikk du ikke pakkesporing via mail ifra han?

8390967[/snapback]

hei du, ådrive noe nytt?

jeg driver med å anmelde personen, tenkte at dere kunne støtte meg med info utifra personen via mail(som dere tror jeg har bruk for), anser da dette ikke som kriminellt.

men om noen har lyst på en bærbar og vil kjøpe den av personen :whistle:,

pm meg om hva som hendte.

 

har kollinr, men de har slettet den siden den er på vei tilbake. regner med at jeg får

hentesedlen i morra.

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hvordan det er med å legge ut linker osv som inneholder navn her på forumet, blir vel uthenging av person

Er vel ikke så populært det og vil IKKE bli tillatt her i huset ;)

8391123[/snapback]

 

når annonsene er så anonyme tror jeg det går bra.

moderatorene har hjulpet med dette. :!:

Lenke til kommentar
:thumbup:  Akkurat det jeg sa i den forrige tråden.

Du må ikke drive å kødde mer med den fyren på den måten, bare la det være, anmeld han istedenfor nå og drit i det hele om å kødde med han, fordi det kan snu alt mot deg..

8391071[/snapback]

 

der fikk du meg til å tenke over saken.

skal være mer deffensivt og forsiktig når jeg kommer med flere påfunn.

men syns dere ikke at jeg trenger mer bevis får å få fart her?

tenkte at personen hesiterer ikke vis han får sjansen til å svindle stort siden han tørr å sende meg det der.

Jo større tall, Jo bedre for alle?

Endret av janerikl
Lenke til kommentar
hvorfor i all verden skal du dele opp din førstepost i mange andre tråder fremfor å fortsette i den originale posten? Det her er vel ikke en worklogg..

8394909[/snapback]

 

hei,

her spør jeg om hjelp angående anmeldelse,

altså et bidragstråd. når alt kommer til rette,

oppdaterer jeg mer på hovedposten,der alle meninger ligger.

nei dette er ikke en worklogg.

 

tja, tar meg en liten jogge tur til politiet :!:

Lenke til kommentar
Ta med all epost og film til politiet og si som det var at du filmet fordi du var litt skeptisk i forbindelse med personidentifikasjon. Det burde holde plenty, ta gjerne også en utskrift av alle andre auksjoner han har.

8394811[/snapback]

 

nice, men det jeg lurte på, hva tror du politiet reagerer vis jeg viser frem filmen på youtube? isåfall hele tråden som dere bidrar til?

Lenke til kommentar
nice, men det jeg lurte på, hva tror du politiet reagerer vis jeg viser frem filmen på youtube? isåfall hele tråden som dere bidrar til?

8395619[/snapback]

 

Dersom du har skriftelig tillatelse fra alle medvirkende i filmen så skulle det

ikke være noe problem å legge ut/vise filmen på youtube.

 

Vet ikke helt loveligheten av å legge film av folk ut på nettet. Kanskje du bør

sladde ansiktene til ikke-involverte ?

Lenke til kommentar

Med tanke på navn så kan det vel være falskt? Om jeg skulle svindle noen på nettet hadde jeg brukt et navn som allerede hadde godt rykte. Kontoer kan vel også være hacket (bare å gjette frem passordet egentlig), så da kan man legge ut ting til salgs og alt vil se ekte ut. Så er det bare å kreve forhandsbetaling, eller i dette tilfellet postoppkrav.

 

Alt er ikke altid slik det ser ut. Det eneste man kan gå på her er vel kontoNR der pengene fra postoppkravet skulle sendes til. Vi får håpe saken har interesse for politiet, og jeg er temmelig sikker på at TV2 hjelper deg har interesse for saken, siden du til og med fikk filmet begivenheten. regner med de heller ikke vil ødelegge for deg i forbindelse med annmeldingen av saken. det tjener de jo ikke noe på. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Med tanke på navn så kan det vel være falskt? Om jeg skulle svindle noen på nettet hadde jeg brukt et navn som allerede hadde godt rykte. Kontoer kan vel også være hacket (bare å gjette frem passordet egentlig), så da kan man legge ut ting til salgs og alt vil se ekte ut. Så er det bare å kreve forhandsbetaling, eller i dette tilfellet postoppkrav.

 

Alt er ikke altid slik det ser ut. Det eneste man kan gå på her er vel kontoNR der pengene fra postoppkravet skulle sendes til. Vi får håpe saken har interesse for politiet, og jeg er temmelig sikker på at TV2 hjelper deg har interesse for saken, siden du til og med fikk filmet begivenheten. regner med de heller ikke vil ødelegge for deg i forbindelse med annmeldingen av saken. det tjener de jo ikke noe på. Lykke til:)

8397938[/snapback]

joa, navnet er så falsk.

jeg har klart å anmelde denne personen,

men inspektøren jeg snakket med syns

dette var tynn fakta siden personidentifikasjon ikke strekker til.

spurte han også angående straff, svarte han småe bøter.

under samtalen fikk jeg inntrykk av at han formulerte dette slik:

du tapte ikke no penger her,så saken er ikke så alvorlig.

så sa han dette litt senere:

"bra at du ikke betalte, vis du hadde gjort det tviler jeg på at du får dem igjen."

ironisk?

 

De får ikke mer på fanget av meg sånn sett.

 

har nå kontakt, vis noen flere har noe mer

trenger jeg det virkelig.

Endret av janerikl
Lenke til kommentar

Tror det beste du gjør i en slik sak er tv2 hjelper deg eller forbrukerinspektørene...

Saken er så liten for politiet at de ikke gjør stort.. "små" tyver i butikken blir som oftest satt fri etter noen dager i varetekt.

 

TV programmene kan sette fokus på hvor elendig det norske politiet er, samt hvor gjennomsyret rettsystemet er... er så lett å komme seg unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...