Gå til innhold

Da er trampolinesesongen i 07 i gang!


Anbefalte innlegg

DETTE ER VIKTIG!

 

Dette er viktig å lese for de som har knirkende trampoline!

 

Min trampoline knirket noe så inne i granskauens mye når jeg hoppet. Så jeg måtte gjøre noe.

 

Jeg fant ut at det var de stengene som holder trampolina sammen og stengene som holder trampolina til bakken som gnisser i hverandre og skaper knirkelyden.

 

Først prøvde jeg å ta tau og feste nederste ved bakken på alle stengene til hverandre, og stramme slik at stengene var stramt presset innover på en måte... Nei, da. Det hjalp ikke noen ting, trampon knirket like mye.

 

Så prøvde jeg motsatt, ved å sette små pinner/plankebiter på innsiden av stengene og ned i bakken. Slik:

 

 

 

De svarte greiene skal forestille pinner som er satt på innsiden.

Det er viktig at det er ganske stramt. Du må dytte stengene så langt ut fra trampolina som mulig og så sette pinnen der.

 

Da ble trampolina helt knirkefri! :w00t:

Endret av chryzsh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DETTE ER VIKTIG!

 

Dette er viktig å lese for de som har knirkende trampoline!

 

Min trampoline knirket noe så inne i granskauens mye når jeg hoppet. Så jeg måtte gjøre noe.

 

Jeg fant ut at det var de stengene som holder trampolina sammen og stengene som holder trampolina til bakken som gnisser i hverandre og skaper knirkelyden.

 

Først prøvde jeg å ta tau og feste nederste ved bakken på alle stengene til hverandre, og stramme slik at stengene var stramt presset innover på en måte... Nei, da. Det hjalp ikke noen ting, trampon knirket like mye.

 

Så prøvde jeg motsatt, ved å sette små pinner/plankebiter på innsiden av stengene og ned i bakken. Slik:

 

 

 

De svarte greiene skal forestille pinner som er satt på innsiden.

Det er viktig at det er ganske stramt. Du må dytte stengene så langt ut fra trampolina som mulig og så sette pinnen der.

 

Da ble trampolina helt knirkefri! :w00t:

8513894[/snapback]

 

Beklager, men dette funka bare i en dag eller to så blir den like knirkete. Jeg skal prøve å kjøpe noen mer solide "bolter" å sette i bakken slik at trampon holder seg "stram"

Lenke til kommentar

Er ikkje så veldig flink på trampoline, mitt beste triks er front 180(EDIT:og rygg-baklengs), men føler at eg har mer å gå på når det gjelder saltoen, er ganske høyt når eg er ferdig med skruen. Noen som har noen tips? Har også problemer med backflip, tør ikkje å prøve en gang =/ Noen tips? Det med å få noen til å holde meg er litt uaktuelt, siden eg ikkje hopper med noen. Kanskje også noen tips til andre triks som ikkje er for vanskelige? Alle svar mottas med takknemlighet :)

 

PS: Har en ganske dårlig trampoline, 3,6M, 1000-1200 kr, dårlig sprett og hørte eg svimerke? Jepp...

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Få noen til å holde dere i en beltestropp på buksa når dere prøver! Har lært utallige kompiser backflip på den måten :)

8530036[/snapback]

 

Det skjønte jeg ikke. Beltestropp? :dontgetit:

8530076[/snapback]

 

 

Er ikkje så veldig flink på trampoline, mitt beste triks er front 180(EDIT:og rygg-baklengs), men føler at eg har mer å gå på når det gjelder saltoen, er ganske høyt når eg er ferdig med skruen. Noen som har noen tips? Har også problemer med backflip, tør ikkje å prøve en gang =/ Noen tips? Det med å få noen til å holde meg er litt uaktuelt, siden eg ikkje hopper med noen. Kanskje også noen tips til andre triks som ikkje er for vanskelige? Alle svar mottas med takknemlighet :)

 

PS: Har en ganske dårlig trampoline, 3,6M, 1000-1200 kr, dårlig sprett og hørte eg svimerke? Jepp...

8530124[/snapback]

 

 

Les posten min over. Ja, beltestropp, stroppen på buksa som du fester beltet ditt i :p

Endret av zeeq
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...