Gå til innhold

Test av nye produkter fra Foxconn for NetShop.


Anbefalte innlegg

Heisann alle brukere av Hardware.no.

 

Mitt navn er Stian, og jeg jobber for NetShop.no.

Jeg har i min stilling blant annet fått ansvaret for å ”følge” litt med her på Hardware.no forumet.

Som dere ser, dette er min første post, men skal ikke se bort i fra at jeg blir ganske aktiv her etter hvert. ;)

 

NetShop har begynt å importere et merke som heter Foxconn. Dette er ny produsent på det norske markedet med produkter i sitt eget navn, og NetShop kunne tenke seg å få testet en del av disse produktene. Foxconn dreier seg hovedsakelig om hovedkort og skjermkort.

NetShop ønsker med denne tråden, tilbakemelding fra brukere på forumet som er villige til å teste noen av disse produktene skikkelig og komme med tilbakemelding.

Tanken bak selve testingen er at man ikke bare skal sette sammen deler til en pc, og se om man får en ”fps” mer eller mindre i spillet sitt med Foxconn, men teste dette fullt ut. Alt i fra hvor lett det er å installere, til drivere, til klokking, +++ osv.

 

Hvem er Foxconn?

Hardware.no har skrevet litt om disse i en nyhet.

 

Her har dere linken!

 

 

For at dette skal bli best mulig for alle parter, så vil NetShop kreve litt fra dere som vil være med som testere. Det vi nå ønsker er en liten ”søknad” fra dere som ønsker å være med, hvor dere forteller litt om dere selv, og hvilke kunnskaper dere sitter inne med. Link gjerne til tidligere brukertester dere har gjort, eller andre ting som kan være av interesse for oss. Vi ønsker også at dere sender med en liten liste over hvilke komponenter dere sitter på i dag, så det blir enklere for oss å se hvem som kan gjøre hva.

Med dette mener vi, om vi vil ha testet et hovedkort, så vil vi at testeren sitter med en del komponenter selv. NetShop kan ikke sende ut en hel pc for en test av et hovedkort. c”,)

Vi ønsker at de av dere som kunne tenke dere dette, sender oss en ”søknad” innen 30.04.2007

 

 

 

Mail med søknad og eventuelle spørsmål sendes til [email protected]

 

 

Ha en fin dag videre folkens. =D

 

 

Mvh

Stian – NetShop.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det HK jeg kjøpte var i det i bruksanvisningen bilde av multiplyer option i bruksanvisningen, men den var ikke der i BIOS. :) BIOS var oppdatert. LINK

 

 

Og en ting til:

Når jeg satte opp FSB fra 266 til 276 så frøys pc'en før den kom forbi BIOS :)

 

EDIT2: Kortet var veldig lett å håndtere, eneste ulempen er at hvis du har er skjermkort med litt stor kjøler så dekker kjøleren over den ene PCI porten :(

 

Driver var heller ikke noe problem. FOX ONE overvåkningsprogrammet ville ikke fungere i Vista uten videre.

 

Jeg måtte først installere Live update og kjøre det som XP og så oppdatere FOX ONE. Det kan være stress for mange som ikke er helt inne i vista enda :)

 

1 ting jeg likte var at 4-pin kontakten på HK satt mere midt på, noe som er en fordel i mitt kabinett hvor PSU sitter nede.

 

Koblingen til PW led var på 2 pin(samla) noe som var litt uvant. De HK jeg har vært borte i har vært på 3 pin.

 

EDIT 3 :p: sender inn søknad :)

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar

Litt off-topic dette, men Foxconn har tre hovedkort ute (eller som kommer) basert på ATi/AMDs 690G - som er det perfekte valget for en "standard" HTPC.

 

ALLE modellene har TV-ut LINK. Dette i motsetning til ALLE MSI kortene og de fleste andre (unntakene er ASUS, som har bracket, og Gigabyte - samt Sapphire, men de får man vel ikke fatt i?).

 

Andre fordeler disse har: Alle har 4 x DDR2 (fleste andre har 2x), 2 PCI og 2 PCIe (1x og 16x). Ulempen er at ingen har HDMI - men når dette trenges kjøper man eget (dedikert) skjermkort, samt "bare" Realtek 880

 

Mitt spørsmål er: Kommer Dere til å ta inn noen av disse?

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar
Litt off-topic dette, men Foxconn har tre hovedkort ute (eller som kommer) basert på ATi/AMDs 690G - som er det perfekte valget for en "standard" HTPC.

 

ALLE modellene har TV-ut LINK. Dette i motsetning til ALLE MSI kortene og de fleste andre (unntakene er ASUS, som har bracket, og Gigabyte - samt Sapphire, men de får man vel ikke fatt i?).

 

Andre fordeler disse har: Alle har 4 x DDR2 (fleste andre har 2x), 2 PCI og 2 PCIe (1x og 16x). Ulempen er at ingen har HDMI - men når dette trenges kjøper man eget (dedikert) skjermkort, samt "bare" Realtek 880

 

Mitt spørsmål er: Kommer Dere til å ta inn noen av disse?

8374286[/snapback]

 

 

Heisann Spragleknas

 

Yess, vi kommer til å føre hele serien til Foxconn. I hvertfall av nytt som kommer.

Men kortene du refererer til her er ikke tilgjengelige enda.

 

Her har du en pressemelding fra Foxconn

 

Vi kommer til å legge opp Foxconn fortløpende, men om det er noen av dere der ute som har ønsker, så er det bare å sende meg en mail. ;)

 

 

Ha en fortsatt fin dag.

 

 

Mvh

Stian - NetShop

Lenke til kommentar

jeg har nå testa å klokke hovedkortet mitt. Første skuffelse var at jeg ikke fant noen multiplyer:( og det var bilde av den i bruksanvisningen.

 

Først setter jeg opp FSB til 280 og setter opp volten litt: Funker fint

Så setter jeg den opp til 300 og følger på med litt volt.

Når vi så skulle opp i 312 så ville den ikke mer og da ville den heller ikke med 300 :(

 

Mulig den bare trenger litt tid. Så prøver igjen nå snart.

 

BTW: Original FSB=266mhz

 

EDIT: var foresten meg som sa i fra om at det var feil i opplysningen på netshop.no om 2xGBLan :blush: hvis det var deg jeg snakket med da...

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar

Ok.... nå begynner jeg å få tak på dette.

Må øke Volten sammtidig som man øker FSB, noe dere mer proffe sikkert visste fra fra :p

 

Jeg har den nå slik:

FSB: 300

CPU v: 0.625

Dram: 0.150

MCH: 0.120

 

Dette er da stabilt.

 

Jeg prøvde meg også på dette oppsettet, men da får jeg blåskjerm når jeg kommer forbi bootloaderen i Windows... jeg har da toljket det som ustabilt, noen som kan si noe anna?:

 

FSB: 325

CPU v: 0.875(?)

Dram: 0.250

MCH: 0.200

 

EDIT: Stryk det siste... jeg har ikke funnet noen stabil klokk enda :( Virker ikke som om kortet er serlig klokke vennlig, men nå er jeg ganske nybegynner innen dette :)

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar
Får man kortet tilsendt uten å betale noe (utenom frakt), hvis man blir valgt. Får man beholdet kortet etter test-perioden?

8384047[/snapback]

 

Jeg rekner ivertfall med at vi slipper å betale noe, og det hadde ikke vært urimelig om man fikk noe igjen for å teste produktet for netshop, men dette er det tross alt de som bestemmer..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...