Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Cab til 150.000 - 400.000


Anbefalte innlegg

Blir det ikke kaldt med en cab i Norge? :hmm:  :!:

8374236[/snapback]

 

Neh....man har da bra varmeapparat i bilen....

 

Om vintern kan det sikkert bli litt kjøling å kjøre med taket nede, men jeg har ikke prøvd, så jeg veit ikke. Men så fort sola titter fram, og tempen kommer opp i 10-15 grader, så går taket ned.

 

De nye SLK'ene til Mercedes (R171) har jo denne Airscarfe-greia i nakkestøttene, som blåser varmluft i hodet på deg. I programmet Fifth Gear på BBC, så testa de denne bilen i kaldt vær (ned mot 5 grader), og de sa det gikk fint å kjøre "toppløst".

 

Men til trådstarter...hva med en BMW cab?

 

BMW 320i Cab

...enda en 320

...eller kanskje en 325?

 

 

mvh

Pantera

8412019[/snapback]

 

Jeg vil tro at 10 grader er ganske kaldt å kjøre i cab? SLK er jo fine, men som sagt liker jeg ikke 2 setere. Men det "Airscarfe-greia" er vel noe som kommer på CLK etterhvert? Den nye CLK er jo drømmen, men det koster fort 450.000++ og blir for dyrt nå.

 

Har vurdert sterkt slike BMW caber ja. Synes vanligvis BMW er pakkisbil, men når man kommer opp på de bilene du linker til så mister dem mye av "pakkisstatusen" synes nå jeg da.

 

Blir nå straks å dra litt og prøvekjøre endel biler for å finne den jeg liker best. BMW er absolutt en kandidat.

 

EDIT: En ting til, blir man ikke fort forkjølet hvis det er 5 grader ute og får en sånn greie som pøser ut varmluft rett i ansiktet på en? Blir vel noe likt som når man er i syden og skal ha aircondition.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil tro at 10 grader er ganske kaldt å kjøre i cab? SLK er jo fine, men som sagt liker jeg ikke 2 setere. Men det "Airscarfe-greia" er vel noe som kommer på CLK etterhvert? Den nye CLK er jo drømmen, men det koster fort 450.000++ og blir for dyrt nå.

 

Har vurdert sterkt slike BMW caber ja. Synes vanligvis BMW er pakkisbil, men når man kommer opp på de bilene du linker til så mister dem mye av "pakkisstatusen" synes nå jeg da.

 

Blir nå straks å dra litt og prøvekjøre endel biler for å finne den jeg liker best. BMW er absolutt en kandidat.

 

EDIT: En ting til, blir man ikke fort forkjølet hvis det er 5 grader ute og får en sånn greie som pøser ut varmluft rett i ansiktet på en? Blir vel noe likt som når man er i syden og skal ha aircondition.

8412169[/snapback]

 

Det airscarfe-systemet kommer etterhvert i flere biler ja. Er vel også andre merker som etterhvert kommer med lignende systemer.

 

Det blir kaldt hvis du kjører med taket nede, og sidevinduene nede. Ja, man risikerer å bli litt forkjøla hvis man er litt tidlig ute med å ta ned taket...snakker av erfaring her :) , derfor venter jeg til det er sånn rundt 15 grader ute...i sola.

 

Er det kaldt, er det jo bare å kjøre med taket på. Om det er ståltak eller "serviett" spiller egentlig ingen rolle, med mindre det er gamle cab'er, siden de fleste nye biler har bra med varmeapparat. Broder'n kjører en BMW 318i cab, og den er fin og varm om vintern. Selv kjører jeg en SLK, og den er varmere enn S40'n jeg hadde tidligere.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
var å så på c70 i dag.

Mulig jeg kjøper den for å ha som lekebil. Den var nydelig. 07 modell med alt jeg kan drømme om. Litt usikker på motorvalget dog.

8484004[/snapback]

 

2007 modell C70 kan jeg bare drømme om nå. Det har jeg ikke råd til. Fra 550.000 og fort 700.000-800.000 med endel utstyr og god motor.

 

Blir kanskje en C70 etterhvert, men da 2006 eller nyere. Synes ikke eldre enn det er noe fin i det hele tatt.

 

Hvor mye skal du legge i den lekebilen da?

Lenke til kommentar
Jeg har en '07 C70 T5 som testbil denne uken, og den er rett og slett herlig. :D Den går bra, uten å være brutal, og den ser vanvittig pen ut. Jeg syns faktisk den er penere enn både 3-serie, CLK, SLK og Z4. :)

8496887[/snapback]

 

 

Skal ut å prøvekjøre en selv denne uken.

Har snakket med min far som trenger ny bil, og er enig om at han kan låne min v70 når jeg kan låne hans c70 :)

Uansett skal han og jeg teste litt fremover, da han skal ha en bil han kan feie ned til Italia med i ny og ne. Spørs om t5en er sterk nok da :S

Lenke til kommentar
Jeg har en '07 C70 T5 som testbil denne uken, og den er rett og slett herlig. :D Den går bra, uten å være brutal, og den ser vanvittig pen ut. Jeg syns faktisk den er penere enn både 3-serie, CLK, SLK og Z4. :)

8496887[/snapback]

 

Boxster, A4, Z4 down, 3-serie, SLK, 350Z, C70 to go!

330i neste helg!

 

Den Z4'en jeg kjørte nå i dag var søren meg litt for brutal. Den var bestykket med M-understell og etter en times "aktiv kjøring" skjønte jeg at det var mer en trackday-bil enn en cruise/pose-bil

Herlig lyd i tunnel dog... :green:

 

Hvordan er C70 kontra A4? A4'en er smooth som søren...

Yeye, jakten fortsetter!

Lenke til kommentar
Boxster, A4, Z4 down, 3-serie, SLK, 350Z, C70 to go!

330i neste helg!

 

Den Z4'en jeg kjørte nå i dag var søren meg litt for brutal. Den var bestykket med M-understell og etter en times "aktiv kjøring" skjønte jeg at det var mer en trackday-bil enn en cruise/pose-bil

Herlig lyd i tunnel dog... :green:

 

Hvordan er C70 kontra A4? A4'en er smooth som søren...

Yeye, jakten fortsetter!

8499136[/snapback]

 

C70en er veldig cruisebil, noe som vil si helt motsatt av den Z4en. :)

Styringen er litt for lett, understellet er litt for mykt og den virker litt for høy til å være en sportsbil. De 220 hestene i T5-motoren glimter til med noen fine opplevelser, men de virker stort sett litt slappere enn man skulle tro. Hvertfall når den er kobla på en småtreig 5-strinns automatkasse. :)

Lenke til kommentar

Grr hadde egentlig ordnet lånet med Elcon nå, men når jeg skulle ringe og bekrefte det var han dratt på tjenestereise. Jeg ble så satt over til en annen konsulent som var skikkelig skeptisk. Snakket med han for en time siden og han skulle ringe meg opp igjen. På måten han formulerte seg merket jeg at han var litt negativ til det og frykter dårlig nyheter når han ringer meg opp igjen. Er dårlig i såfall når en annen i Elcon har i utgangspunktet gitt klarsignal. :realmad:

Lenke til kommentar

Kan ordne noen bilder imorra.

 

Om bilen så er det en 1.8liter turbo motor på 163hk. Den har S-line eksteriørpakke med sportsunderstell. Så er sånn fint lite S-line logo på hver side. Den er sølv metallic og det er sorte sportsseter i skinn. Den har 6 trinns multitronic med giring på rattet. Det er Audi RS8 felger på 235/40-18 på den. Ellers av ekstrautstyr er det BOSE høyttalersystem, radio symphony, karbondekor på dashbordet, cruisekontroll, førerinformasjonssystem, kjølerom i handskerommet (genialt for å holde brusen kald!), multifunksjonsratt, midtarmlene og bi-xenon.

 

Det jeg savner er El-seter med memo. Dette skal jeg få til i etterkant. Noen som vet hva det koster? Tror ikke det er elseter i det hele tatt. Savner også PDC (Park Distance Control).

 

EDIT: Ikke quattro. Var ikke quattro på de før 2005 etter det jeg vet. Det er ikke på 1.8l, 2,4l eller 3.0l ihvertfall. Og tror ikke det var flere motorvalg da. Lurte på om jeg skulle gå for en 2,4l V6 på 170hk. Men for det første er den ikke så veldig mye sprekere (litt er den jo), men ble endel dyrere å forsikre.

 

Lurer på om jeg skal chiptune den, men har hørt den faller veldig i pris når man gjør det. Så er veldig i tvil. Får 207hk og 295nm hvis jeg chiptuner den og koster ikke mer enn 9000kr (egentlig 5500, men blir dyrere siden jeg har automat for da må de chippe den og).

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...