Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

hvordan bli kvitt edderkopper


Anbefalte innlegg

Jeg har oppnådd gode resultater ved å spraye gulvlister, vinduskarmer, gardiner osv med Permetrin Extra.

Dette er en veldig kraftig insektgift som bør brukes varsomt (f.eks. ikke nær mat og sånn). Men den er sinnsykt effektiv! Hadde massevis av edderkopper, flyvende stankelbeinjævler osv i leiligheten. Spraya litt permetrin her og der og *vips* så var alt borte. Men i år er de altså tilbake..

 

Fåes kjøpt som spray på felleskjøpet. Koster litt under en 100lapp.

 

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=23...:1:5569:3:::0:0

 

Edit: Dersom du er en liten sadistjævel kan du spraye permetrin direkte på insektene. Død inntreffer 30-60sekunder etter intense kramper/rykninger. :-)

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen problem og holde det rent, men bak skap, sofaer og større ting har edderkoppene lett for og samle seg opp, og det er umulig og komme til og vaske bak der. Noen ideer om hva som kan gjøres?

 

Så bra ut fmj, en sånn er på vei i posten nå;) Erfaringer med den?

Endret av Dranc
Lenke til kommentar
Ingen problem og holde det rent, men bak skap, sofaer og større ting har edderkoppene lett for og samle seg opp, og det er umulig og komme til og vaske bak der. Noen ideer om hva som kan gjøres?

 

Så bra ut fmj, en sånn er på vei i posten nå;) Erfaringer med den?

8906918[/snapback]

 

Fortell oss hvordan den fungerer når du får den :)

 

Akkurat nå krøp den en liten babyedderkopp rett over skjermen min... Ikke noe jeg er begeistret for :p

Lenke til kommentar

Om du har problemer med edderkopper er det mest sannsynlig rede i kjelleren, hvite store poser som henger fra taket. Dette er da pga fukt og mørke. Beste vil være å fjerne dette med støvsuger, putte inn en ovn, eller pusse opp grunnmuren slik at det ikke blir vått og fuktig.

Lenke til kommentar
Om du har problemer med edderkopper er det mest sannsynlig rede i kjelleren, hvite store poser som henger fra taket. Dette er da pga fukt og mørke. Beste vil være å fjerne dette med støvsuger, putte inn en ovn, eller pusse opp grunnmuren slik at det ikke blir vått og fuktig.

8919547[/snapback]

 

Jeg bor i andre etasjen og det er ingen kjeller i huset... :hmm: Jaja, edderkopper kan vel være koselige også :p

Lenke til kommentar
Om du har problemer med edderkopper er det mest sannsynlig rede i kjelleren, hvite store poser som henger fra taket. Dette er da pga fukt og mørke. Beste vil være å fjerne dette med støvsuger, putte inn en ovn, eller pusse opp grunnmuren slik at det ikke blir vått og fuktig.

8919547[/snapback]

 

Jeg bor i andre etasjen og det er ingen kjeller i huset... :hmm: Jaja, edderkopper kan vel være koselige også :p

8920883[/snapback]

Koselige? Koselige! Du ekje normal! :scared:

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg rakk såvidt å oppdage at jeg hadde en edderkopp på stuegulvet før katten min kastet seg over den, lekte nådeløst med den i fem min før den spiste rubbel og bit med meg som sjokkert tilskuer.

 

Hjalp ikke på appetitten, men ble ihvertfall kvitt edderkoppen.

Lenke til kommentar
Om du har problemer med edderkopper er det mest sannsynlig rede i kjelleren, hvite store poser som henger fra taket. Dette er da pga fukt og mørke. Beste vil være å fjerne dette med støvsuger, putte inn en ovn, eller pusse opp grunnmuren slik at det ikke blir vått og fuktig.

 

Ville vært forsiktig med å gå ned i kjelleren uvæpnet :p

 

74.jpg

spider-that-could-probably-eat-you.jpg

:ohmy:

Lenke til kommentar

Det er vel strengt tatt helt unødvening og legge ut bilder på den måten i denne posten?

 

Jeg trenger tips om fjerning av edderkopper, og må innrømme jeg er livredde for dem. Er da meget ubehagelig og komme over slike bilder.....

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hvorfor fjerne edderkoppene? de tar jo alle insektene!

 

*river av seg håret*

 

Jeg bor i en kjellerleilighet der husedderkopper trives veldig godt. Jeg vil vel heller ha små søte insekter løpende rundt i huset enn svære svulmende husedderkopper. Hvem vil våkne med denne i panna om morran?

20040324009b.jpg

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Min samboer er helt hysterisk for å edderkopper så jeg har fordypet med litt i edderkoppsaken, her er noe av det jeg har funnet ut:

 

Hvis mye husedderkopper oppstår så kan det tyde på at det er et fuktproblem. De trives veldig godt i fuktige omgivelser. Å spraye for å bli kvitt de kan i første omgang virke lurt, hvis du ikke vil bo der selv. Det påvirker inneklimaet, og kan gjøre at du utvikler overfølsomhet, som kan gi helseskader. Godt renhold kan hjelpe noe, da mange edderkopper må ha masse mat. Maten er skadedyr, så hvis du har mye skadedyr, så skal du være glad for at du har mye edderkopper, fordi skadedyr for eksempel spiser i treverk og sakte men sikkert ødelegger huset ditt. Det kan også hjelpe noe å stenge innganger der de kan komme inn, men spesielt på eldre hus så er det vanskelig å lukke alle. Edderkopper trenger ikke mange mm åpning for å komme seg inn. Katt er nevnt, men de fleste katter forårsaker nok flere edderkopper enn de klarer å drepe, da de drar med seg mat inn i huset og at de legger fra seg godsaker som hår og diverse som maten til edderkopper liker godt. kort fortalt. Å begrense antall grønne vekster til et minimum er også lurt.

Lenke til kommentar

Uff.. Edderkopper.. Har bodd i en kjeller og tre 1-etasjer.. Hater de.. (edderkoppene) Spesielt på soverommet.. En gang jeg var i dusjen begynte en å klatre oppover låret mitt mens jeg sto og tok i shampoo.. IIH! Mye støvsuging og vasking er vel ett bra tips men jeg synes de kommer uansett.. Selv med innsektsspray.. Etterhvert nå kommer vel også de andre innsektene, fleskeklanner, biller, de små rare virveldyrene under sengen, de flygende edderkoppende, fluer og mygg i tillegg.. Uff, jeg gruer meg.. Skulle gjerne hatt 50 fluer isteden for alle de andre.. Blæ..

Lenke til kommentar

Det er nå pluss og minus med alt. En katt drar med seg betydelige mengder lumskheter inn.

En av de er FLOTT. Å sammenlignet med edderkopp så er flott i Norge 100% mer dødelig. :p

Måtte berre få sagt det. Liker ikke katter og enda mindre flott, men kan ikke fordra veps.

Kjerringa er hysterisk når det kommer til edderkopper, så det har vært noen jaktrunder der ja.

Sleit en del med edderkopper i ene leiligheten jeg bodde i. Lurte fælt på kor dei kom i fra.

Siden vi ikke hadde "utebod" så ble veden til vedovnen plassert i en bod i kjelleren.

Helsikken kor mykje edderkopper som hadde fest i den stabelen og ellers rundt i resten av leiligheten. Veden for ut dørane, samme skjebne led mesteparten av krypdyrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...